על חדרי קירור ומערכות קירור



נתחיל בחידה...
מה המשותף בין –
מנות דם, מוצרי מזון, רכיבים אלקטרוניים ומזון?

pixabay

נכון. כל אלו זקוקים לטמפרטורות נמוכות על מנת לשמור על איכותם, יעילותם וטריותם.

אז כשאנחנו באים לדבר על חדרי קירור, אנחנו למעשה לא מדברים על מקרר סתם כך אלא על מערכות גדולות שמאפשרות לקרר ולשמור על איכות וטריות מוצרי המזון השונים.

איך בנויים חדרי הקירור?

אפשר להקים חדרי קירור בכל חלל פנוי. אם יש צורך בחדר קירור, אפשר לבנות אותו בחדר קיים שנמצא במקום ואפשר גם להזמין את המקרר מוכן ולהציב אותו בחלל כלשהו בבית העסק.

המקרר אמור לתת מענה בהתאם לדרישות הספציפיות לאחסון המוצר המבוקש.

כך שאם מדובר בחדר קירור שנועד לצורך אחסון תרופות, הרי שחדר הקירור אמור להיות בטמפרטורה המתאימה לצורך כך על מנת שהתרופות יישמרו במצב אידיאלי ויעיל.

אם זהו מקרר לאחסון פירות וירקות, הרי שם הטמפרטורה חייבת להיות מתונה על מנת שהתכולה תשמור על טריותה מצד אחד אך לא ייווצר מצב של קיפאון. מצב שבעצם יוציא את הפירות או הירקות מכלל שימוש.

למה צריך חדרי קירור?

חדרי קירור שונים בהרבה מאוד פרמטרים מהמקרר הביתי. חדרי הקירור הם מקררים תעשייתיים שזקוקים לקירור בטמפרטורה נמוכה, ולעיתים אף טמפרטורה קיצונית של מינוס 20 מעלות צלסיוס.

הצורך באמצעי קירור עמוקים נובע או בגלל מזג האוויר הקיצוני, לעיתים אלו הן הדרישות שמגיעות אלינו ממשרד הבריאות וכמובן גם מהצורך שלנו לשמור על טריות המזון או שאר המוצרים שאנחנו מאחסנים בחדר הקירור.

כאן אנחנו מגיעים לנושא של מערכת הפיקוד והבקרה.

בעזרת המערכות הללו אנחנו יכולים להגיע לשליטה מדויקת על הטמפרטורה במקרר בכל רגע נתון. כך אפשר להתאים בכל זמן את רמת הקירור בהתאם למוצרים שמבקשים לאחסן באותו זמן במקרר.

המערכות היום הן מערכות מאוד מתוחכמות ובעזרת מערכת הבקרה ניתן להגיע לשליטה מלאה על המקרר בכל זמן וגם מכל מקום, בעזרת המערכות החכמות השולטות על המקרר גם מרחוק.

הסוגים השונים של מערכות הקירור בתעשייה

אז דברנו על חדרי הקירור שאלו יכולים להיות נייחים וגם ניידים. חדר הקירור הנייח נבנה בתוך החלל. חדר קירור נייד פועל באמצעות מאייד אוויר והוא ניתן לשינוע. זהו פתרון יעיל במיוחד לצורך הובלה של מוצרים הדורשים קירור כל הזמן.

יש גם מערכות קירור נוספות כמו צ'ילרים שהם בעצם מצנני מים ותפקידם לשלוט על קירור של חללים גדולים כמו חדרים עם ציוד מחשבים או ציוד תעשייתי. יש גם מערכות קירור מים, מנהרות קירור, שוק פריזרים, מערכות לקירור אוויר צח ועוד.

פנו אל המקצוענים

לצורך בניית חדרי קירור מכל סוג, חשוב לפנות אל המקצוענים שיקימו את החדר המתאים, הבטיחותי והנכון ביותר. הם יעשו שימוש בחומרים האיכותיים והטובים ביותר ויבטיחו תוצאות מושלמות!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה