עו"ד אורלי ספיר סחייק - דיני אינטרנט, טכנולוגיה משפט ודיני קניין רוחני



אין ספק שההתפתחות הטכנולוגית היא אחד הדברים המופלאים ביותר שקרו לאנושות בשנים האחרונות. להתפתחות הטכנולוגית האדירה, שבאה לידי ביטוי כיום בניהול חלק משמעותי מהחיים שלנו באינטרנט וברשת, יש יתרונות והזדמנויות חיוביות, אך ניתן למצוא גם ניצול לרעה של הטכנולוגיה והפרה של זכויות ברשת. מקרים משפטיים הקשורים ברשת מצריכים עו"ד עם התמחות בעניין, כמו עו"ד אורלי ספיר סחייק.

pixabay

דיני קניין רוחני

קניין רוחני הוא מושג כללי וותיק, הנוגע לנכסים מסוימים של אדם שאין להם מוחשות פיזית, כמו רעיונות, מחשבות, תוכנות, יצירה מוזיקלית או יצירה ספרותית למשל. תחת דיני קניין רוחני נכנסים מספר תחומים מגוונים, כמו הפרת זכויות יוצרים, פטנטים, דיני אינטרנט וסימני מסחר.

דיני אינטרנט

מאז שהומצא האינטרנט במאה שעברה, הוא רק עובר עוד ועוד שדרוגים. כיום, אנו מנהלים חלק משמעותי מהחיים שלנו על הרשת. אנחנו מקבלים הודעות במייל, מגיבים למכרים או לזרים ברשתות חברתיות, מפרסמים דברים מסוימים ומבצעים אפילו קניות. בכל הנוגע לסוגיות משפטיות באינטרנט, מקרים בעלי רלוונטיות של דיני אינטרנט יכולים להיות שליחה של הודעות ספאם, הפרות של פרטיות ברשת וייעוץ לביצוע פעולות מסוימות ברשת.

זכויות יוצרים

זכויות יוצרים הם זכויות דמוקרטיות הניתנות לפי קביעת המחוקק בכל מדינה נתונה. במדינת ישראל קיים ביטוי חוקתי לזכויות יוצרים. לפי זכויות אלו, קיימת הגנה ליוצר של יצירה או לבעלים שלה מפני שימוש בה שלא לפי הסכמתו. המדינה מבינה שעקב זכות קניינית ועקב המאמץ שהושקע ביצירה, אין זה צודק שיעשה בה שימוש המנוגד ליוצרה או לבעליה.

במדינת ישראל, מי שמסייע נגד הפרת זכויות יוצרים הוא עורך דין זכויות יוצרים, כאשר הוא משתמש בעיקר בתוכן חוק זכויות יוצרים משנת 2007. זהו החוק העדכני בישראל בכל הנוגע לזכויות יוצרים. החוק קובע אילו יצירות הן תחת הגנת זכויות יוצרים, מהן זכויות היוצרים ובאילו מקרים מופרות זכויות היוצרים.

פטנטים

חשבתם על פטנט מסוים? רישום פטנטים היא פעולה לא פשוטה במיוחד, המצריכה בקיאות משפטית שקיימת אצל עורך דין רישום פטנטים. אדם שמפתח פטנט יכול לעשות פעולות שונות, הקשורות למימוש הפטנט ולהפצה מסחרית שלו למשל. הפעולות הללו מצריכה רישום של הפטנט בארץ ולעיתים בחו"ל, כשהדבר תלוי ברצון של יוצר הפטנט. אם יוצר הפטנט מתכנן לעשות שימוש איתו במדינה מסוימת למשל, הוא צריך לדאוג שהפטנט שלו יהיה רשום בצורה כזו שתאפשר לאותה המדינה להכיר בו.

שימוש באנשי מקצוע

לא משנה אם אתם מחפשים עורך דין קניין רוחני או עורך דין אינטרנט – התחומים הללו שציינו במאמר הם תחומים הדורשים בקיאות משפטית גבוהה, בכל הנוגע לחוק ולתקדימים שונים. כמו כן, הניסיון מהווה מרכיב משמעותי. לכן, מומלץ להיעזר באיש המקצוע הרלוונטי ביותר, עו"ד מנוסה ומיומן בתחום כמו עו"ד אורלי ספיר סחייק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה