עורך דין תאונות עבודה



עובד שנפצע במקום עבודתו, מוגדרת פציעתו כתאונת עבודה. עם זאת, תאונת עבודה אינה כזו המתרחשת רק במקום העבודה עצמו. אם נפצעתם במסגרת עבודתכם, ואתם מעוניינים לקבל פיצוי כספי, רצוי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה בנוגע לפגיעה שלכם ולזכויות המגיעות לכם בעקבות כך.

freepik

תאונת עבודה

פגיעה שנגרמה לעובד במקום העבודה, או בדרך אליה או ממנה, נחשבת כתאונת עבודה ומקנה זכויות מסוימות לנפגע. החוק מפרט מקרים שונים בהם פגיעה נחשבת כתאונת עבודה, לכן כדאי להיעזר בעורך דין תאונות עבודה כדי להבין האם אתם זכאים לפיצוי.

תאונת עבודה והביטוח הלאומי – כיצד נקבע גובה הנכות  והאם מדובר בנכות זמנית או צמיתה.

מי שנפגע בתאונת עבודה יכול לקבל קצבת נכות זמנית או קבועה, במידה ונקבע על ידי וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי כי נגרמה לו נכות מהפגיעה במקום העבודה. הגורם הקובע את גובה הנכות והאם הנכות היא זמנית או צמיתה זו וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי

מה מומלץ לעשות לאחר תאונת עבודה

מיד לאחר תאונת עבודה מומלץ לגשת לטיפול רפואי כמובן שיש לספר לגורם הרפואי המטפל כבר בטיפול הרפואי הראשוני מהם האיברים שנפגעו בתאונה ומהם המגבלות מהם סובל הנפגע בתאונת העבודה. חושב מאוד לתעד ככל וניתן מיד לאחר התאונה את הפציעות שנגרמו מתאונת העבודה באמצעות תמונות בנוסף, מומלץ לצלם ככל וניתן את הגורם לתאונת העבודה.

תאונת עבודה שגרמה לנזקי רכוש לרכב, מה עושים

במידה ומודבר בתאונת עבודה אשר בין היתר גרמה לנזקי רכוש לרכב, מומלץ ככל וניתן מיד לאחר התאונה לצלם את הרכבים המעורבים בתאונה בטרם הוזזו כמו כן, כדאי לצלם את מוקדי הפגיעות ברכבים המעורבים בתאונה. במידה ויש עדים אשר ראו את התאונה מומלץ, לקחת את פרטיהם המלאים. פעולות אלו יכול ויעזרו בהמשך במידה ותהיה מחלוקת בין הנהגים המעורבים בתאונה מי מבין הנהגים אחראי לגרימת הנזקים בתאונה.

תאונות עבודה ותיעוד מסמכים רפואיים

מאוד חשוב לתעד את המסמכים הרפואיים ואת התלונות שנמסרו לגורם הרפואי המטפל. יש לתעד ולשמור כל מסמך רפואי, הקשור לתאונת העבודה כאשר מגישים תביעת נזקים צריך להגיש יחד עם כתב התביעה חו"ד רפואית בהתאם לסוג הפגיעה/ פגיעות שנגרמו בתאונה העבודה, המסמכים יתארו את מצבו הרפואי של העובד שנפגע בתאונת העבודה לכן, חשוב מאוד לשמור כל מסמך רפואי הקשור עם תאונת העבודה.

תוכן התביעה

על התביעה להוכיח את קיומו של קשר סיבתי בין הפגיעה לבין מקום העבודה. מאחר ותאונת עבודה אינה מתייחסת רק למקום העבודה עצמו, אלא גם בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה, לעיתים אין זה פשוט להוכיח את הקשר הסיבתי ומומלץ להגיש את התביעה בעזרתו של עורך דין תאונות עבודה, ולהגדיל את הסיכויים לקבלת התביעה ולהגדלת גובה הפיצויים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה