עורכי דין בוחרים בתחומים מגוונים להתמחות. אחד מהמאתגרים ביותר הוא התחום הפלילי. כאן מתמודדים הפרקליטים עם תיקים מורכבים שמעורבים בהם נאשמים שבצעו, לכאורה, מעשים פלילים. כל אחד מהם עלול לקבל עונשים אשר יכולים במקרים הפשוטים להכתים אותו לכל החיים, ובחמורים שביניהם, להכניסו למאסרים ממושכים. ההתמודדות מול גופי האכיפה והשפיטה הינה מורכבת. יש צורך ללוות נאשמים רבים בעת מעצרים, חקירות, בבתי משפט ובנסיבות מורכבות אחרות.

עורך דין פלילי עוסק בשורה של תחומים, תיקים והאשמות ובין היתר: עבירות הלבנת הון, צווארון לבן, מיסים, וכן עבירות פליליות אחרות דוגמת קבלת דבר במרמה, שוחד, הונאה ועוד. עורך דין מלווה את לקוחו מהרגע שהוא נזקק לו, ולרוב, כאשר הוא מוזמן לחקירת משטרה תחת אזהרה. בנקודת זמן כזאת הייעוץ חשוב מאוד מאחר ויש צורך לדעת להתנהל מול החוקרים, לומר את הדברים הנכונים, לשמור על זכות השתיקה וכדומה. כל טעות יכולה לשמש אחר כך נגד החשוד בבית המשפט. לחילופין, הימנעות מביצוע טעויות בשלב זה עשויות להוביל לזיכוי מאשמה או לפחות להקלה העונש.

לחשוד יש זכויות שונות שלא תמיד הוא מודע להן. מדובר על תנאי מעצר, הזכות לייעוץ, הזכות למאסר בית ולא למאסר בתא מעצר בבית כלא ועוד. עורך דין פלילי יכול להקל גם בנסיבות אלו וכאן הוא יהיה לעזר לחשוד עצמו ולבני משפחתו. פעולות אחרות אותם הוא יכול לבצע טרם הגעה לבתי משפט הוא הסדרים מותנים שבמסגרתם סוגרים תיקים פליליים בתמורה להתחייבויות שונות של החשוד, בנוסף, המרת עונש מאסר בקנסות (בעיקר במקרים של עבירות כלכליות), ועוד.

גולת הכותרת בייצוג נאשם הוא בעת דיונים בבתי משפט. כאן יגייס עורך דין פלילי את כל הידע והניסיון שברשותו על מנת להשיג ללקוחו את העונש הקל ביותר. מדובר על הפחתת ענישת מאסר, חתירה לעונש על תנאי, ניסיון להשיג עבודות שירות במקום מאסר, מעצרי בית וכל הקלה אחרת שתסייע. במקרים של מאסר ימשיך עורך הדין ללוות את האסיר וינסה לקבל עבורו חנינה מהנשיא, קיצור שנות מאסר ועוד. מומלץ לקבל שירות מעורך דין פלילי בעל מוניטין בתחום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה