עורך דין גירושין



עד כמה שזה ייראה מוזר ושונה, אך ללא אסטרטגיית גירושין, בני זוג שנמצאים לפני הליך גירושין ימצאו עצמם בסיטואציה כמו הפסדים ועוגמת נפש. יש לחשב נכון כלל צעד שתנקטו לפני המשפט.

Pixabay

. במישור הרגשי, כל הליך הגירושין הוא בהחלט לא נעים. יש לחשוב על טובת הילדים ועל טובתכם ועל הרכוש שעלול להסתכן. על מנת לעשות סדר ולנקוט בצעדים נכונים, יש להתייעץ עם עורך דין גירושין. רק עו"ד שיהיה מבריק ומנוסה בדיי משפחה ובפרט בתחום הגירושין, יוכל לסייע לכם בהליך זה  שהוא די מורכב במובנים מסוימים.

 

ישנן זוגות שמתגרשים בידידות ועורכים ביניהם הסכם אפילו באמצעות עורך דין גירושין אשר משותף לשניהם אך יש כאלה שלא. לדוגמא, כאשר אחד מבני הזוג חושד בהתנהגות מוזרה כגון בן ו בת הזוג נחמדים יתר על המידה, או ניסיון לדובב לשיחה שעשויה להיראות כחשודה והיא עשויה להיות מוקלטת. יש להקדים את פתיחת התיק לגירושין. על מי שפותח בהליך הגירושין, עליו להיות מוכן נפשית ורגשית וכמובן זה לא הולך להיות קל.

 

מה אומר חוק המזונות לקטינים?

חוק המזונות קובע, כי עד לגיל 6, מי שנושא בדמי מזונות יהיה האב, היות ומדוהר על מזונות מדין חובה והכוונה היא הצרכים הבסיסיים של הילד. גם לאור הפסיקה החדשה של ביהמ"ש העליון, עדיין לא עסקה במזונות כי אם עסקה בנושא המזונות לילדים בגילאי 6-15. בגילאים אלה, מדובר על מזונות מדין צדקה, כאשר מדובר בצרכים שהם אינם בסיסיים. גם ממזונות מדין חובה גם לאחר הגיע הקטינים לגיל 15, עדיין חובת האב היא לשרת במזונות ילדיו, אבל מכיוון שמדובר במזונות מדין צדקה, אשר נבחנים על פי היכולות הכלכליות.

 

יש לציין, כי כל עורך דין גירושין, יבהיר לכם, כי ככל שפערי השכר בין האב לאם יהיו גבוהים, יותר וכן, ככל שזמני השהייה של הקטינים אצל האם יהיה גבוה יותר, דמי המזונות יהיו אף הם גבוהים יותר וההיפך ויש היגיון בכך.  

 

מתי ניתן להגיש תביע להפחתת מזונות?

לפעמים, ביהמ"ש לענייני משפחה, עשוי לפסוק באופן שונה את דמי המזונות וזאת בשל עיקרון טובת הילד. לפיכך, ניתן יהיה לשנות את דמי המזונות והכוונה היא- להפחיתם או להגדילם. ביהמ"ש לענייני משפחה, ינסה לאזן בין היכולת של ההורים בנוגע להכנסותיהם ולכן לגסי כל תביעה בדבר הפחתת מזונות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין גירושין ובכך לבדוק את זכויותיכם וסיכוייכם להצלחה בתביעה.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה