עונה מומלצת לקטיף עצמי



רוצים לקחת את הילדים לקטוף מפירות וירקות העונה? כאן תגלו היכן קוטפים ומתי מומלץ לצאת לקטיף

Pixabay

הילדים משתעממים בבית ואתם מחפשים אטרקציה שתשנה להם את האווירה וגם תעניק להם ערך מוסף? קחו אותם לאחד מאתרי הקטיף העצמי שהולכים ומתרבים ברחבי הארץ.

אם פעם חקלאי היה "רק" חקלאי והוא ומשפחתו היו היחידים שנהנים לבקר בשדה או במטע, לקטוף ולאסוף את כל הטוב שהעניקה לו האדמה לאחר שטרח ושתל – הרי שבעשור האחרון יותר ויותר חקלאים פותחים את שדותיהם לקהל הרחב, והמוני משפחות נוהרות למה שהפך טרנד בעיקר בשבתות וחגים: להפוך חקלאים ליום אחד.

 

אתרי הקטיף העצמי מהצפון ועד הדרום התאימו את המקום לביקור משפחות ורבים מהם אף מציעים פעילויות ואטרקציות נוספות מלבד הקטיף, זאת במטרה למשוך את הקהל הרחב. כך בעצם הופך הבילוי מקטיף של שעה או שעתיים להפנינג חווייתי של מספר שעות, בסיומו חוזרים כולם הביתה עייפים, מרוצים, שבעים מהפירות שאכלו תוך כדי קטיף, וגם עם סלסלות או שקים לקחת הביתה מהשלל שקטפו.

 

אז איפה בעצם קוטפים? מקומות לקטיף עצמי מצויים בכל רחבי הארץ, כאשר הפופולריים שבהם הם אתרי קטיף תותים בשרון כגון משק 6, סתלבתות, קטיף שדות, רוח שתות, התות של עבודי, תותלאנד-משק טל ועוד.

גם אזור גדרה פורה מבחינת תותים ואם תחפשו ברשת  קטיף תותים גדרה   תגלו את משק בגבעה המציע בנוסף לקטיף גם טיול בטרקטור עם עגלה ופינת חי וליטוף; וכן את קטיף אגרונן אשר מלבד תותים מציע גם קטיף פטל שחור, פטל אדום, פיטנגו, קטיף רימונים ולצד הקטיף גם ניתן להנות מפינות משחקים לילדים ופינת חי.

 

אם אתם שואלים את עצמכם מהי העונה המומלצת לקטיף עצמי – הרי שהתשובה היא כל השנה! לכל עונה יש את הפירות והירקות שלה ועל קצה המזלג ניתן לציין כי קטיף התותים מאופיין בדרך כלל בעונות החורף והאביב - דצמבר עד יוני; קטיף התפוזים בדרך כלל מתקיים מחודש נובמבר ועד אפריל; פירות היער, הדובדבנים וגם הליצ'י אופייניים לחודשי הקיץ.

כמובן שהכל תלוי בהבשלת הפירות והירקות, דבר המושפע רבות ממזג האוויר, ריבוי או מיעוט גשמים, ימים חמים או קרים, ולכן עונת הקטיף יכולה לנוע במספר שבועות לכאן או לכאן.

 

רוב אתרי הקטיף העצמי מוגדרים עונתיים, כלומר פתוחים לקהל הרחב רק בחלק מהשנה בעונה הרלוונטית, אולם יש מעט מקומות כדוגמת קטופותי בבית לחם הגלילית, אשר פעילים במהלך כל השנה, מאחר ויש בשדותיהם גידולים רבים וכך בכל עונה הם מציעים לקטוף ממה שזמין.

 

מומלץ תמיד להתקשר ולתאם הגעה לכל קטיף שלא תבחרו, שכן לעיתים המלאי מוגבל ולמשל תות שדה נוטה להיחטף מהר בימי הקטיף, בעיקר בשבתות בשעות הבוקר, ולמי שמגיע בצהריים לא תמיד נותר מה לקטוף. אז שיהיה לכם קטיף מהנה!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה