סרטים על מגפות שאתם פשוט חייבים לראות בבידוד



הטרנד החדש בהסגר עקב משבר הקורונה הוא צפייה בסרטי מגפות הדומים למצב העכשווי. מכיוון שאין כרגע בתי קולנוע פעילים, רבים בוחרים לצפות בסרטים בבית. במאמר זה נמליץ על סרטי מגיפה שמוכרחים לראות.

pexels

התפשטות והתפרצות

אם אתם מנויים לנטפליקס תוכלו לצפות בסרטים הכי מובילים העוסקים במלחמה נגד נגיפים שהם פרי הדמיון, אך מצד שני קרובים לדבר האמתי.

הסרט "התפשטות" הוא הידוע מבניהם ועוסק במחלה נגיפית בעקבות מגפת הסארס. הסרט מתרחש בארה"ב ומספר על מחלה המתפשטת בעולם. גיבור הסרט שכמובן חסין לנגיף, מנסה להציל את ביתו מהמחלה, מהאלימות והרעב כתוצאה מהמלחמה על החיים. במהלך הסרט מנסים למצוא חיסון לנגיף המיוצר מרקמת תאי עטלף, אך הוא אינו מספיק לכולם. הסרט מאוד קרוב למציאות, למעט המצאת החיסון לנגיף והאלימות.

סרט נוסף מאותו ז'אנר נקרא "התפרצות" ומככבים בו דסטין הופמן, קווין ספייסי, מורגן פרימן וטובים אחרים. הסרט עוסק בגילוי של וירוס באפריקה הנשמר בסוד כדי לשמש כנשק ביולוגי. 30 שנה לאחר מכן הווירוס שעבר מוטציה מתפרץ שוב ומועבר באמצעות קוף גם לארה"ב. לאורך הסרט מנסים למצוא פתרונות להשמדת הנגיף ועורכים מרדף אחר הקוף עד שברגע האחרון לפני השמדה המונית, הוא נמצא וכך נמנעת ההשמדה. זוהי שוב ווריאציה למציאות של היום למעט ההשמדה ההמונית והקוף.

 

רחוק מהמציאות

ואם כבר קופים, הסרט "12 קופים" בכיכובם של בראד פיט וברוס וויליס, עוסק בנגיף קטלני המשמיד את האנושות והניצולים היחידים עוברים להסתתר מתחת לאדמה. הגיבור משוגר לעתיד בתקופות שונות, מתנדנד לאורך הסרט בין העבר לעתיד ומגלה מידע שיאפשר התמודדות עם הנגיף. זהו מדע בדיוני שאין לו שום קשר למציאות.

עוד סרט בדיוני נקרא "אני האגדה" בכיכובם של אמה תומפסון וויל סמית. הסרט מספר על נגיף שעבר מוטציה בהנדסה גנטית ומשמיד את רוב האוכלוסייה. אחוז אחד חסינים נגד הנגיף ותשעה אחוז הופכים לזומבים בעקבות ההדבקה. הגיבור מפתח תרופה אך כמובן נתקל בקשיים.

סרט בדיוני נוסף על זומבים בכיכובו של בראד פיט נקרא "מלחמת העולם Z". הסרט עוסק במגפה של זומבים המתרחקים מאנשים חולים ולכן השיטה להיפטר מהם היא להזריק את הנגיף לבריאים. הזוי לגמרי! גם הסרטים "28 יום אחרי" ו"שחר המתים" עוסקים בזומבים ובנגיפים המועברים בדם או ברוק.

 

סרטי אסונות נוספים עם נגיפים וחייזרים

הסרט "זרע אנדרומדה" עוסק בהדבקה המונית על ידי חייזרים כאשר הנגיף מגיע מהחלל. הווירוס גורם להקרשת הדם אצל בני האדם, ולכל אורך הסרט ישנו מרוץ אחר מציאת חיסון שכמובן נמצא רגע לפני השמדת העולם בפצצת אטום. כמו כן, הסרט "מפגש קסנדרה" הוא סרט אסונות עם הדבקה באמצעות נשק ביולוגי.

ככל שמשבר הקורונה מתפתח, כולנו תקווה שבקרוב יהיה אפשר ליהנות שוב מסרטים בקולנוע וממבצעים והנחות של כמו 1+1 ברשת יס פלאנט.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה