סיעוד 2020 - זה לא מה שהיה פעם



תחום הסיעוד בישראל עובר תהפוכות אדירות בשנים האחרונות. באופן מסורתי, עבודת הסיעוד הייתה ממוקדת בעבודה במחלקות בבתי החולים. היום, מדובר בתחום עיסוק אשר רק הולך ומתרחב, ומאפשר לעובדים בו מרחב עצום להתפתחות אישית, מקצועית וכלכלית. רבים מתחילים בלימודי תואר ראשון, או עוברים הסבה לסיעוד כדי ליהנות מהיתרונות העצומים של המקצוע המתפתח.

איך השתנה התחום בשנים האחרונות?

עולם הסיעוד מושך כמות הולכת וגדלה של סטודנטים. חלקם, מתחילים את הלימודים מראש במסלול הסיעודי, וחלקם עוברים הסבה לסיעוד לאחר שלמדו תואר במקצוע אחר. הסיבה לביקוש האדיר למקצוע, נובעת בין השאר שהוא הולך ומשתנה לנגד עינינו. בעבר, עובדי הסיעוד היו בעלי תפקיד מוגדר ומצומצם למדי במחלקות בתי החולים, כאשר עיקר תפקידם היה ביצוע הוראות הצוות הרפואי, ודאגה לרווחת החולה. היום, עקב הגידול המשמעותי בתחומי האחריות של הצוות הסיעודי, רוב בתי החולים הכניסו כמויות גדולות של כוח עזר, אשר לקח מהצוות הסיעודי את המשימות הפחות מעניינות ויותר סיזיפיות כמו ניקוי החולה והעברתו. 

 pexels

העבודה בתחום הסיעוד היא מגוונת ומאתגרת

היום, יש התפוצצות של עולמות בהם יכולים אנשים צוות סיעודי להתמקצע. בשונה מקריירות אחרות, בהן למעסיק יש אינטרס להשאיר את העובדים סטטיים ככל האפשר, בעולם הסיעוד יש עידוד לצאת, לראות ולהתפתח. כך, אם מדובר באחות או אח העובדים במחלקה פנימית בבית החולים, לאחר שיחושו מיצוי הם יוכלו בהחלט לעבור למחלקה בסגנון אחר לחלוטין, כמו עור, עיניים או כירורגיה, ולהיחשף להמון ידע מקצועי נוסף. אם יהיה לכם רצון לכך, לאחר הסבה לסיעוד או סיום הלימודים בתחום, תוכלו לנסות לגשת להתמחויות ספציפיות, אשר יכשירו אתכם להיות צוות סיעודי ייעודי למשימות כמו צנתורים או שבצים. ההכשרות הנוספות יקנו לכם שדרוג משמעותי מבחינת השכר, וגם יתנו הזדמנות לעבוד בעבודה משפיעה ומעניינת במיוחד.

אם לאחר מספר שנים של עבודה במוסדות קהילתיים או בבית החולים תרצו לעשות שינוי, יש מגוון של תפקידים ניהוליים ייעודיים לעובדי סיעוד. תפקידים אלו הם מעולים לצוות סיעודי, מאחר והם כרוכים בהקצאת משאבים כמו כוח אדם ומיטות ברמת המוסד, עבודות אשר הם חלק מהיום יום של כל עובד סיעוד.   

pexels

 

הצורך בעובדים רק ילך ויגדל בשנים הבאות

החשש מאבדן מקום העבודה הוא למעשה לא רלוונטי כלל בעולם הסיעוד. האוכלוסייה בישראל הולכת ומזדקנת, והתפתחות הרפואה מאפשרת לאנשים רבים הסובלים ממחלות קשות להישאר בחיים. לכן, כמות גדלה והולכת של אנשים יזדקקו לשירותי סיעוד בעתיד, גם בבית ובמוסדות כמו בתי אבות, וגם בבתי חולים. הביקוש והצורך בעובדי סיעוד בישראל הוא אדיר, ובוגרים רבים יוכלו להשתלב מהר מאוד בעבודה. השילוב של שכר מעולה, תחושת נתינה, עבודה יציבה, וכיווני התפתחות אישית ומקצועית, הופכים את הסיעוד למקצוע שחייבים לקחת בחשבון.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה