סימנים מקדימים לסרטן הערמונית



בראש ובראשונה, חשוב לציין כי בלוטת הערמונית נמצאת מתחת לשלפוחית השתן בקרב גברים, סביב השופכה, בעוד שהגודל של הערמונית הוא כגודל ערמון ומכאן למעשה, נגזר הכינוי שלה. בעולם הרפואי המודרני הערמונית נקראת בחלק מהמקרים "בלוטת הפוסטטה", בלוטה שהתפקיד העיקרי שלנו מורכב בין היתר מייצור של מרכיבים חיוניים בנוזל הזרע ובכל הסובב סביב סיוע לשפיכת הזרע. על כן, חשוב לציין כי סרטן הערמונית היא תופעה נפוצה במיוחד באוכלוסיה הישראלית, דבר המעלה לא פעם את השאלה - כיצד ניתן להבחין בסימנים מקדימים של סרטן הערמונית? ובכן, במטרה להעניק לכם את האפשרות להבין את הנושא לעומק, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת אודות סימנים מקדימים של סרטון הערמונית.

FREEPIK

מהו סרטן הערמונית

כפי שציינו קודם, סרטן ערמונית היא מחלה נפוצה במיוחד בקרב גברים במדינת ישראל שכן, בדומה לכל תהליך סרטני כזה או אחר, מדובר למעשה על גדילה חריגה של תאים בבלוטת הערמונית, גידולים המתרבים ומתחלקים באופן בלתי מבוקר. על כן, סרטן הערמונית הוא למעשה סרטן אשר מתנהג ברוב המקרים באופן אינדולנטי, ובמילים אחרות - מתפתח באופן איטי במיוחד, לאורך מספר שנים. יחד עם האמור, דבר זהה נוסף לתהליכים הסרטניים באזורים השונים בגדוף האדם, גם כאשר מדובר על סרטון הערמונית הרי שמדובר על מחלה שיכולה לשלוח גרורות, וכך למעשה להפוך למחלה מפושטת וקשה במיוחד.

סימנים מקדימים שחשוב להכיר

מהם הסימנים המקידים שיעידו על סרטן הערמונית? ובכן, הסימנים הראשוניים קשורים באופן ישיר בגדילה חריגה של הבלוטה. זאת במיוחד לאור העובדה כי מדובר על בלוטה אשר נמצאת בסמיכות רבה למערכת המיון ולשלפוחית השתן שכן, הסימנים המקדימים מתייסים בעיקר למערכות הללו. בין הסימנים המקדימים הנוספים תוכלו לפגוש בהליכות מרובות לשירות במהלך הלילה, תכיפות במתן שתן, קושי איפוק והיסוס במתן שתן וכדומה, שהן למעשה תופעות אוריניות של מערכת השתן. סימן מקדים נוסף שיכול להעניק לכם את האפשרות לאבחן את סרטן הערמונית יהיה הופעת דם בשתן.

שורה תחתונה

עליכם לזכור כי בעת בה אנו מדברים על סימנים מקדימים לסרטן הערמונית, הרי שלא מעט מהסימנים עשויים בהחלט להופיע בקרב גברים עם הגדלה שפירה של הבלוטה, בעוד שברוב המוחלט של המקרים קשה לבצע אבחון מדויק בין שני המצבים בהתאם לסימנים ומצבו הקליני של המטופל. לעיתים רחוקות בצורה יחסית, סרטן הערמונית מתגלה בשלב מאוחר, בעת בה הגרורות נשלחו לחלק מהאזורים השונים בגוף האדם. במצבים שכאלה, ניכר כי הסימנים הראשוניים אשר מופיעים בקרב המטופלים אינם קשורים לבלוטת הפרוסטטה, אלא למיקום של הגרורה. גרורות לעצמות אשר מהוות תופעה נפוצה בסרטן הערמונית עשויות להוביל לשברים אשר נובעים מעצם חלשה, ודווקא אותם שברים יהוו את הסממן הראשון ממנו יסבול המטופל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה