סולוויז אנרגיה סולארית – מערכות סולאריות מתקדמות



מערכת סולארית מתקדמת משתמשת בטכנולוגיה שמאפשרת ייצור חשמל מאור השמש. המעבר משימוש בשריפת דלק, פחם או גז להפקת אנרגיה סולארית הוא מעבר שמצמצם, באופן מהותי, את ההשפעה האישית שלכם על הסביבה.

PIXABAY

זאת משום שאנרגיה סולארית היא מקור אנרגיה נקי, זמין ומתחדש שלא מייצר בכלל גזי חממה מזיקים. אתם עושים צעד ענק לטובת איכות הסביבה וגם צעד לא קטן לטובת חשבון הבנק שלכם – כי מי שמייצר חשמל על הגג משלם פחות על חשמל מחברת החשמל.

איך מייצרים חשמל מהשמש?

פאנלים סולאריים בנויים מתאים פוטו וולטאיים שבהם מומר או השמש לחשמל על ידי שחרור אלקטרונים מהאטומים שבתא. כאשר אור השמש פוגע בפאנל סולארי נוצר זרם חשמלי. את החשמל שמיוצר ע"י פאנלים סולאריים ביתיים הממוקמים על גג הבית שלכם תוכלו לנצל לשימוש יומיומי, במקום בחשמל שאותו רוכשים מחברת החשמל ובמידה שהייצור הסולארי שלכם יעלה על הצורך הביתי בצריכת חשמל, תוכלו למכור את החשמל לחברת החשמל, בתעריפים קבועים. במערכת סולארית מתקדמת אור השמש פוגע בפאנלים, הפאנלים ממירים אותו לחשמל, ומשם הוא נשלח למערכת שממירה את החשמל מזרם ישיר לזרם חילופין ומשם הוא נשלח אל לוח החשמל הביתי שלכם.

מאיפה בא החשמל?

במבט ראשון על מפת המדינה, לא ברור למה אנחנו לא מייצרים את כל החשמל בישראל, בעזרת ייצור סולארי ושימוש באנרגיית רוח. שני מקורות החשמל האלה מתאימים במיוחד למדינה שטופת שמש כמו ישראל וכזו בה שטחים פתוחים שמאפשרים אנרגיית רוח. העניין הוא שהשמש אינה תמידית, ובלילה ובימים לא שמשיים היא אינה זמינה, וגם על הרוחות אי אפשר לסמוך כל הזמן, בטח לא במדינה שבה לפעמים יש שרב שבו האוויר עומד. אז מה עושים? מפצלים. אבל היום בישראל, משום מה אנרגיית השמש ואנרגיית הרוח מהוות רק כ-15% מייצור החשמל בישראל, שרובו מופק מגז טבעי ומפחם.

למה כדאי להתקין פאנלים סולאריים לבית?

אם יש לכם שטח גג חשוף, שיכול להתאים לאפשרות התקנת מערכת סולארית, כדאי שתשקלו מערכת סולארית ביתית. כאמור, זו עשויה להיות השקעה כלכלית משתלמת ולחסוך חלק ניכר מחשבון החשמל החודשי שלכם. בנוסף, בית שמותקנת בו מערכת סולארית או גג סולארי לבית פרטי, הוא בית שערכו עולה על בית זהה ללא מערכת סולארית ביתית. ואולי החשוב ביותר, השקעה במערכת כזו מקטינה באופן ניכר את טביעת הרגל הפחמנית שלכם, כלומר מצמצמים מאוד את ההשפעה השלילית שלכם על זיהום האוויר, לטובת כולנו ולמען העתיד.

סולוויז ואתם, לטובת כדור הארץ

סולוויז לוקחת מאוד ברצינות את התפקיד שלה בשמירה על כדור הארץ ואתם יכולים לקחת בזה חלק. אם אתם חושבים שהבית שלכם מתאים להתקנה של מערכת סולארית כדאי לזכור שעלות הפאנלים הסולאריים נמצאת במגמת ירידה אבל מערכת כזו היא עדיין השקעה לא קטנה, שראויה למחשבה עמוקה. מערכת סולארית ביתית היא מערכת לא פשוטה ותהליך ההתקנה יכול להיות מורכב גם הוא – לכן חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון כמו סולוויז מערכות סולאריות ולהיעזר בהם החל משלב הייעוץ בנוגע להתאמת ביתכם למערכת, עבור בהתקנת המערכת וכלה במעקב, ביקורת וטיפול במערכת בעת פעילותה. אם אתם בוחרים ללכת על זה, הנה כמה טיפים עבורכם:

  • כוונו את הפאנלים הסולאריים כך שתוכלו למקסם את כמות השמש שנקלטת בהם.
  • התייעצו עם המתקינים בנוגע להתקנה של גיבוי לסוללה של המערכת.
  • בדקו האם התקנת המערכת מאפשרת לכם לקבל מענקים מקומיים או לאומיים.
  • הקפידו על שמירה של הפאנלים נקיים, כדי להבטיח פעילות תקינה ומתמשכת שלהם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה