סגולות לפרנסה בשפע מהתורה



דאגת הפרנסה היא דאגה המשותפת לכל אדם באשר הוא. מהבחינה הזאת, יהודי מאמין שומר תורה ומצוות איננו שונה מכל אדם אחר. אבל מה שאכן שונה ומבדיל בין יהודי מאמין לבין זולתו, היא האמונה ביכולת של הקב"ה לספק לכל אדם את הפרנסה הראויה. הקדוש ברוך הוא מזין את כולם ונענה לתפילה הנישאת בכוונה וברצון כביטוי לאמונה שלמה בקב"ה. מהן הסגולות הבדוקות לפרנסה עבור היהודי המאמין? מהי פרשת המן וכיצד היא משפיעה על פרנסתו של המאמין? המאמר שלפניכם עוסק בנושא הפרנסה ומפרט את הדרכים השונות שבהן יכול היהודי המאמין להגדיל את פרנסתו ואת רווחתו ורווחת בני ביתו.

Pixabay

סגולות בדוקות לפרנסה עבור היהודי המאמין

האמונה בקב"ה היא, כאמור, הבסיס לפרנסה טובה. ואולם יש כמה וכמה דברים שהמאמין חייב לעשות על מנת לשפר את הסיכויים שלו לרווחה. סגולה אחת לפרנסה הינה תפילת שחרית במניין. תפילת שחרית במניין מסוגלת לפרנסה שכן היא פותחת דלתות שמים וקרובה לקב"ה ולרצונו. אמנם מי שאיננו יכול להתפלל שחרית במניין, עיתותיו אינם בידו או שאיננו יכול מסביבה בריאותית או אחרת להגיע למניין, יכול בהחלט להתפלל תפילת יחיד וגם התפילה הזאת מקובלת. אמירת פתיח אליהו בכל יום כחלק מהתפילה, יכולה גם היא להיות והיא אכן סגולה לפרנסה טובה בשפע. ואולם בנוסף לתפילה במניין וכן אמירת פתח אליהו בכל יום, יש דברים מעולם המעשה שכל אחד מהם משפיע על הפרנסה. אחד הדברים החשובים הוא איסור לשון הרע, שהיא עלולה לפגוע בפרנסה פגיעה קשה. בנוסף, איסור הונאה ומרמה בחיי היום יום, שכן היושר הוא, כמובן, הבסיס והיסוד לברכה.

פרשת המן וההשפעה שלה על הפרנסה

חוץ מהדברים שכבר נכתבו כאן, חשוב לדעת כי אמירת פרשת המן מסוגלת לפרנסה. פרשת המן עוסקת בפרנסה שסיפק הקב"ה לבני ישראל במדבר. זאת, אחרי תלונות של העם כולו על המחסור ועל החרדה הקיומית המתמדת במדבר הצחיח. הקב"ה נתן לבני ישראל את המן אשר שימש להם לעשיית הלחם וסיפק להם פרנסה לאורך כל תקופת הנדודים. שישה ימים בשבוע יכלו בני ישראל לאסוף את המן ורק ביום השביעי הפעולה הזאת היתה אסורה. בעקבות כל הדברים הללו, הפכה קריאת פרשת המן לסגולה לפרנסה, באשר היא מצביעה על היכולת של הקב"ה להזין כל אדם ועל הברכה המיוחדת שהעניק לבני ישראל במדבר ובכל זמן.

בנוסף לאמירת פרשת המן, יש דברים נוספים שעל המאמין לעשות לטובת הפרנסה. אחד הדברים החשובים הוא הפרשת מעשר, שיש בו בהחלט סגולה לפרנסה. גם לימוד תורה כשלעצמו הוא סגולה לפרנסה טובה ומשפיע רק טוב על מי שקובע עיתים ולומד תורה. גם מחזיקי לומדי תורה מובטחת להם פרנסה טובה בשפע והצלחה בכל מעשי ידיהם, בין אם בעסק ובין אם בעבודה ובכל עיסוק אחר שלהם, שכן הם מסייעים ללומדי תורה המביאים אור לעולם. סגולות נוספות שכל אחת ואחת מהן תורמת לפרנסה טובה הן הכנסת אורחים, אמירת אמת ושאיפה כנה לשלום. בנוסף, אדם היודע לשמור לשונות יזכה גם הוא לכל טוב. שמירת הלשון אין עניינה רק אי אמירת שקר, אלא פירושה גם שלא ללכת רכיל ושלא לומר דברי בלע על אחרים, בין אם מדובר בדברים מוצדקים ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בדברים שאינם מוצדקים, שכמוהם כהוצאת דיבתו של אדם. ואולם בראש כל הדברים, שמירת השבת היא אכן הסגולה הבדוקה ביותר לפרנסה, כמו שהיא סגולה לבריאות, לאריכות ימים, למשפחה טובה ולכל דבר טוב בעולם הזה ובעולם הבא. העושה את כל אלה, פרנסתו ופרנסת משפחתו מובטחות.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה