נתיבי לכת –ראוטר מומלץ



ראוטר, או נתב הוא מכשיר המשמש לצורך התחברות לרשת בצורה אלחוטית, או לחיבורם של מספר מחשבים לרשת אחת, בצורה אחידה תוך אפשרויות שיתוף נתונים בניהם.

pixcels

כיום ישנם שפע של נתבים, כאשר ראוטר מומלץ הוא כזה שעונה על כמה וכמה פרמטרים מרכזיים. בראש ובראשונה יש לוודא שהראוטר מתאים לתשתית האינטרנט המקומית, בין אם בבית או במשרד. חשוב להכיר את הרשתות הקיימות, תשתית ADSL (בזק), תשתית הכבלים (HOT) ועוד. מומלץ לוודא שהראוטר עובד בכל אחת מהתשתיות על מנת שלא יהיו בעיות חיבור וניתוקים ובמידה ורוצים לעבור בין סוגי התשתית אפשר לעשות זאת ללא הוצאה נוספת עבור ראוטר חדש.

בנוסף לסוגי התשתית, חשוב לדעת אילו ראוטרים קיימים בשוק ואיזה ראוטר מומלץ ביותר. בשוק קיימים נתבים אלחוטיים ונתבים קוויים וכן נתבים המשלבים את שתי היכולות גם יחד.  ראוטר קווי: מיועד באופן עקרוני למחשבים נייחים כאשר ניתן להקים תשתית קווית נגישה ולא מסורבלת. בדרך כלל מדובר על התקנה קרובה או סבירה של הנתב למחשב על מנת שלא יעבור כבל בין חדרים או חללים. לנתב הקווי יתרונות עצומים בעיקר באמינותו ובתקשורת היציבה שמתקבלת. החיבור הישיר בין הנתב למחשב מגביר את קצב הנתונים ושומר על איכות האות,  מונע כמעט לחלוטין ניתוקים ושומר באופן הדוק יותר על אבטחת המידע.

לעומתו הנתב האלחוטי מיועד בעיקר לחיבור של מחשב נייד, הנע ממקום למקום בחלל הקרוב אליו. וכן לחיבורם של כמה מחשבים ניידים, טאבלטים או מכשירי סלולר אחרים, לרשת אחת. לנתב כזה יש יתרון בכך שאפשר לעבוד איתו בכל מקום אליו האות מגיע, ללא צורך בכבלים שמסתובבים בחלל הבית או המשרד.  הניידות הזו אמנם גובה מחיר של קצב העברת נתונים נמוך יותר, אך לא תמיד זה משמעותי עבור המשתמשים. לכן, כאשר בוחרים לעשות שימוש בנתב אלחוטי, יש לקחת בחשבון את העובדה כי הוא אמנם חודר קירות ולעיתים קומות אך זה בא על חשבון מהירות.

לנתב האלחוטי נקודת תורפה נוספת והיא נושא אבטחת המידע, אם לא מקדישים תשומת לב להגדרות אבטחה איכותיות ניתן יהיה לחדור את המחשבים ללא בעיה וללא מאמץ או כוונה תחילה. הגדרות מינימליות אינן מומלצות וחשוב לאטום את הפרצה העלולה לחשוף את כל המידע שיש על המחשבים בבית או המשרד.

 על מנת לבחור ראוטר מומלץ להכיר את הצרכים האישיים ואופן השימוש. האם יחוברו יותר ממחשב אחד, האם יש צורך לחבר מכשירים נוספים לראוטר כמו מדפסת אל חוטית וכד'. רוב הנתבים כוללים מתג (Switch) המאפשר תקשורת ישירה בין מחשבים, זאת ללא קשר לחיבור רשת או בנוסף אליו. הראוטר מגשר בין שני המחשבים ומאפשר בניהם שיתוף של משאבים.

חשוב להבין כי התקנה של ראוטר אינה עניין מסובך מידי ואינה דורשת פעולה אקטיבית מעבר להגדרות הראשוניות. ניתן להשתמש בשירותי מתקין מקצועי, אם כי מדריך ההתקנה ידידותי ונגיש לכל.

.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה