נפילות בגיל השלישי: למה נפילות מסוכנות במיוחד בקרב אנשים מבוגרים?



כל אדם עלול ליפול, אבל נפילות בגיל השלישי, בקרב אנשים בגילאי 65 ומעלה, מהוות דאגה בריאותית משמעותית. נפילות הן הגורם המוביל לפציעה שאינה מכוונת אצל ישראלים מבוגרים. ככל שהאוכלוסייה מזדקנת ומספר המבוגרים גדל, עולה גם הסבירות לנפילות ואשפוזים שקשורים לנפילות.

נפילות בגיל השלישי

גם במצב בו נפילות בגיל השלישי אינן מובילות לפציעה, במקרים רבים הן מעוררות אובדן ביטחון אצל אדם מבוגר, ומובילות לפחד מתמשך מנפילה. עם הזמן, אנשים מבוגרים עלולים להגביל את תנועותיהם ולהפחית את פעילותם, מה שמגדיל עוד יותר את הסיכון לנפילות.

אבל ניתן למנוע מקרים רבים של נפילות בגיל השלישי ולהפחית את הסיכון לפציעה. באמצעות טיפולים במרפאה פרטית, ניתן לפתח הרגלים בריאים ומודעות להפחתת הסיכון.

למה נפילות בגיל השלישי עלולות להתרחש?

נפילות בגיל השלישי מתרחשות ממגוון סיבות, שכוללות שינויים בגוף. הגוף משתנה בהדרגה ולאורך שנים כחלק מתהליך ההזדקנות הרגיל. עם ההתבגרות, אנשים מבוגרים עשויים לחוות שינויים גופניים שמתבטאים בתרחישים הבאים:

  • בעיות שיווי משקל, כגון חוסר יציבות בהליכה.
  • חולשת שרירים שמקשה על הרמת הרגליים באופן יציב ותקין בהליכה.
  • ראייה ירודה, כלומר, חוסר אפשרות לראות ברור או קשיים בשינויי אור פתאומיים.
  • זמני תגובה איטיים.
  • בעיות בריאות חדשות, כגון בריחת שתן.
  • או דמנציה.

שינויים אלה עלולים לנבוע מהזדקנות רגילה או שהם עלולים להיגרם כתוצאה ממחלה או מצב בריאותי. השינויים עלולים להשפיע על התנועה ולפעמים מובילים למצבי נפילות בגיל השלישי.

איך מטפלים בנפילות?

במצבי נפילות בגיל השלישי או דאגה לסיכון לנפילה, הרופא עשוי להציע גישת טיפול מותאמת אישית שעשויה לכלול:

תוספי ויטמין D וסידן

לשיפור בריאות העצמות והפחתת הסבירות שהנפילה תגרום לשבר.

סקירת תרופות

תרופות מסוימות גורמות לתופעות לוואי כגון נמנום, בלבול, חוסר יציבות או סחרחורת.

מכיוון שתופעות לוואי אלו עלולות להגביר סיכוני נפילות בגיל השלישי, הרופא יבצע סקירת תרופות על מנת לבדוק אם יש צורך בשינויים.

הערכת פודיאטריה

ההזדקנות גורמת לשינויים בכפות הרגליים שעלולים לשנות את אופן ההליכה ואת שיווי המשקל. במצב של כאב רגליים או נפיחות מהליכה, או תסמינים אחרים כמו תחושות עקצוץ, יש לפנות לרופא מומחה לרפואת רגליים לקבלת תוכנית טיפול מותאמת אישית לשיפור זרימת הדם, הפחתת נפיחות והפחתת כאבים ברגליים.

חשיבות טיפול רפואי מקיף

כדי למנוע סיכון לנפילה, יש לקבל ייעוץ רפואי מקיף של רופא מומחה, גם במצב של בריאות תקינה. נפילות בגיל השלישי עלולות לסמן כל אחת ממגוון בעיות בריאותיות, כולל בעיה רפואית חדשה, תופעות לוואי של שימוש בתרופות, בעיות שיווי משקל או חולשת שרירים.

ייעוץ רפואי במרפאה פרטית מאפשר הרכבת תוכנית טיפול מותאמת אישית למצב הבריאותי של הקשיש, למניעת הסיכון לנפילות עתידיות. מומלץ גם להקפיד על בדיקות קבועות במרפאה פרטית רב תחומית, כדי לאבחן בזמן מצבים רפואיים שאינם אופטימליים ולטפל בהם בזמן לפני שהם מתפתחים מתפתחות לבעיות חמורות יותר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה