מתעניינים בתואר שני? כך תשלבו אותו נכון עם הקריירה



מתלבטים האם ללמוד תואר שני כדי לשדרג את הקריירה וליהנות משכר גבוה יותר? מעוניינים ללמוד לתואר שני מתקדם אך אינכם מסוגלים לדמיין כיצד תצליחו לשלב בין לימודים לעבודה, קריירה, זוגיות וילדים? אם כן, אתם לא לבד.

Pixabay

ישראלים רבים בעלי תואר ראשון בתחום מסוים, שעובדים במקום עבודה מסודר, רוצים לצאת ללימודים לתואר שני. סדר היום העמוס והקריירה המחייבת, כמו גם ילדים ויוקר המחיה, כל אלו ועוד מקשים עליהם לשלב בין לימודים לקריירה, לכן כדאי לדעת כי יש דרכים למצוא את השילוב הנכון בין לימודי תואר שני לעבודה. כך תוכלו גם אתם לקדם ולפתח את הקריירה שלכם וליהנות ממגוון יתרונות נוספים לאחר קבלת התואר השני.

מדוע אסור לכם לוותר על לימודים לתואר שני

עשרות אלפי סטודנטים בישראל לומדים לתואר שני, הם משקיעים הרבה זמן, כסף ומשאבים נוספים בלימודים, אלו לימודים אינטנסיביים המחייבים לא מעט מאמץ ואתגר שכלי, אך המטרה מקדשת את האמצעים. לתואר שני יש יתרונות רבים עבורכם, הוא יכול לשמש כמקפצת משמעותית לקריירה שלכם, ובמקומות עבודה רבים, בעיקר במגזר הציבורי, התואר השני בא לידי ביטוי גם בתוספת משמעותית לשכר החודשי.

רוב הסטודנטים הנרשמים ללימודי תואר שני בוחרים מסלולי לימוד כמו מנהל עסקים (MBA), אך יש עוד מגוון מסלולי לימוד לתארים מתקדמים. חשוב לציין כי ישנם מקצועות בהם תואר ראשון אינו מספיק כדי להתקבל לעבודה, לדוגמה במקצועות כגון פסיכולוגיה, פיזיקה וייעוץ ארגוני. לכן, מי שמעוניין לעבוד במקצוע המחייב את התואר השני, לרוב ימשיך ללמוד לתואר שני מיד לאחד סיום הלימודים לתואר ראשון.

באופן כללי, תואר שני מעניק לכם יתרונות חשובים ומשמעותיים בראיונות עבודה לחברות הייטק ולארגונים גדולים ומובילים, גם במגזר הציבורי יעדיפו להציע לכם את המשרה ולא למועמד בעל תואר ראשון בלבד. בנוסף, התואר השני מקנה לכם יתרון בפיתוח הקריירה שלכם אצל המעסיק הקיים, וכאשר תתמודדו על תפקידי ניהול בכירים בארגון תוכלו לקבל דירוג גבוה יותר בגלל התואר השני.

לבעלי תואר שני יש ידע מקיף ומעמיק יותר, כישורי מחקר מתקדמים, ידע עדכני יותר בהשוואה למי שסיים ללמוד לפני מספר שנים, והשכלה גבוהה מלמדת כי יש לכם יכולות מחקר, ניהול זמנים, כישורי למידה גבוהים ויתרונות נוספים.

איך למצוא את האיזון הנכון בין לימודים לתואר שני לעבודה וקריירה?

כאשר מתעניינים בתואר שני יש לקבל החלטות חשובות כמו היכן ללמוד, איזה תואר ללמוד, כיצד לשלב את הלימודים עם עבודה במשרה מלאה וכדומה. כדי למצוא את האיזון הנכון והמתאים עבורכם בין הלימודים לקריירה, כדאי לקרוא חומר רקע על מסלול הלימודים והדרישות מהסטודנטים, כך תוכלו להבין כמה זמן עליכם להשקיע בלימודים באוניברסיטה ובבית, מהו משך הלימודים, שעות הלימודים ועוד.

כדאי לבחור מסלול לימודים גמיש יחסית המתקיים בעיקר בשעות הערב כדי לצמצם פגיעה בשעות העבודה ובמחויבות שלכם כלפי המעסיק, ולרוב גם כלפי לקוחות העסק ועובדים אחרים בצוות.

בנוסף, חשוב לערוך שיחה עם המעסיק או עם הבוס שלכם, לעדכן אותו על רצונכם לצאת ללימודים לתואר שני, ולמצוא פתרון שיאפשר לכם ללמוד בלי לפגוע בשכר החודשי ובלי לגרום לנזק למעסיק. למעשה, רוב המעסיקים, בעיקר בחברות הייטק ובארגונים בינלאומיים, מעוניינים שהעובדים ירכשו השכלה גבוהה יותר, כיוון שעובד בעל תואר שני יכול לתרום יותר לעסק, לכן האינטרס הוא משותף, ואתם יכולים למצוא איזון מדויק וללמוד לתואר שני שיקדם את הקריירה שלכם וישדרג גם את השכר, התנאים הסוציאליים ואפשרויות התעסוקה בהמשך הדרך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה