מתכננים ערב גיבוש לעובדים? כל הרעיונות לערב המושלם



ערב גיבוש לעובדים מעודד את שיתוף הפעולה ותמיד הופך את האווירה בעבודה להרבה יותר נעימה. מתכננים ערב גיבוש לעובדים? קבלו את כל הרעיונות שיהפכו את הערב למושלם.

אודי פורטל עבור פרוצ'י הפקות

בחירת הרעיון הטוב ביותר לערב הגיבוש

לפני הכול, בחירת הנושא המרכזי לערב הגיבוש היא דבר שיש להתייחס אליו ברצינות. הערב יכול להיות משעשע, מצחיק, מלא בהנאה, אך כדי שהוא יהיה כזה, עליכם לחשוב מה תרצו להשיג. בהתאם למטרה שתגדירו מראש תוכלו לבחור את הנושא המרכזי של הערב, את המקום בו הוא יערך ולתכנן את הפרטים הקטנים ביותר.

לשם הכנת המאמר ביקשנו להיפגש עם חני, בעלים של חברת ההפקות המובילה, פרוצ'י הפקות, שכתבה כבר לא מעט מאמרים בתחום (https://peruchi.com/new-blog), על מנת לקבל מספר רעיונות וכיוונים מרעננים לימי הגיבוש שנביא לפניכם.

רעיונות לערב גיבוש מושלם ליצירת אווירה קלילה

בעזרת ערב גיבוש אפשר להפוך את האווירה במקום העבודה לקלילה יותר. היציאה מהאזור המוכר לאזור חדש יוצרת חוויה משותפת וחשוב מאד לבחור את המקום הנכון לכך ואת התוכן שיהיה בערב הגיבוש. בכל מקרה, בחירת מקום אינה מספיקה ועליכם לחשוב מה עוד יהיה במהלך הערב. זכרו, אתם רוצים שהעובדים שלכם ימשיכו לדבר על הערב גם אחרי שהוא יסתיים. בין היתר תוכלו לשלב בערב כזה את הרעיונות הבאים:

  • מופע סטנד אפ – אין כמו צחוק כדי ליצור אווירה קלילה ונעימה בין העובדים. המופע יכול להיות קטן, אינטימי וניתן גם להביא מופע אימפרוביזציה אשר שם את המשתתפים במרכז הבמה ומעודד אותם לקחת חלק.
  • ערב קריוקי – שירה מחברת בין אנשים ובקריוקי אף אחד לא צריך להיות מושלם. ערב שכזה יכול להוביל לשחרור כאשר מומלץ לעודד את העובדים לשיר יחדיו ולזכור שכל המטרה היא ליהנות.
  • ערב בריכה – בריכה יכולה להיות מושלמת בתנאי שלא מדובר במפגש בלבד. מומלץ לשלב הפעלה, משחקי מים וגם מחוצה להם (עבור אלו שלא מרגישים בנוח להיכנס לבריכה). כמו כן, חשוב לדאוג לכיבוד קל ויתכן שגם מוזיקה ואלמנטים נוספים מפתיעים.

רעיונות שמסייעים לגיבוש תוך כדי טיפול בבעיות בצוות

כאשר ישנה בעיה בצוות, כשהתקשורת לא עובדת כמו שצריך או כשישנם מתחים, חשוב לטפל בהם בהקדם האפשרי. במקרה זה אי אפשר להסתפק רק בערב גיבוש כייפי ולצפות שהוא יעשה את כל העבודה. יש לתכנן היטב את הפעילות ולדאוג להביא אנשי מקצוע שמנוסים בפתרון בעיות מסוג זה. אלו חלק מהרעיונות שיוכלו לגרום לצוות שלכם להיות מגובש ולעבוד טוב יחדיו טוב יותר:

  • תחרויות – תחרויות מובילות לגיבוש צוותי ולכן הן מושלמות כשהצוות מתחרה מול צוות אחר או מול הזמן. ישנן שלל פעילויות שכוללות תחרויות, מערב טריוויה ועד תחרויות ספורטיביות.
  • נינג'ה – עוד דרך להתחבר היא לאתגר את העובדים בשלל פעילויות נינג'ה. עידוד אחד של השני, סיוע במתקנים השונים בעזרת הנחייה של גורם חיצוני, יכולים להוביל גם לגיבוש ופתרון בעיות בצוות.
  • סדנאות גיבוש – ישנן שלל סדנאות מונחות שהמטרה שלהן היא לטפל בבעיות בצוות. הסדנאות מתבצעות באווירה מהנה, עם רגישות גבוהה לכל משתתף ומשתתפת ועל ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

רעיונות מעולים לערב גיבוש שיבטא את ההערכה שלכם לעובדים

יכול להיות שהצוות שלכם עובד מעולה, האווירה טובה בין העובדים ואתם פשוט רוצים להביע את ההערכה שלכם. אל תזלזלו במשימה זו, היא חשובה מאד ועליכם לזכור כי העובדים שלכם מפנים את הערב הפנוי שלהם כדי להיות אתכם ולכן אתם רוצים להעניק להם חוויה שהם ישמחו לעבור. בין היתר תוכלו לאמץ את הרעיונות הבאים:

  • חדר בריחה – זוהי דרך נפלאה להביע הערכה לעובדים כשלאחר סיום חדר הבריחה אפשר להמשיך לפעילות חברתית או אם ידוע שהעובדים חובבי חדרי בריחה, לקיים מרתון של חדרים.
  • סדנאות מצחיקות – ישנו עולם רחב של סדנאות שמתאימות לערב גיבוש. החל מסדנת בישול, הכנת קוקטיילים ועד לימוד ריקוד וצילום. אפשר למצוא גם סדנה שמתאימה בדיוק לצוות וגם תשלב מוטיבים של גיבוש.
  • הרצאות – יכול להיות שהפעילות הנכונה ביותר היא דווקא הרצאה בנושא מרתק. כמובן, תלוי מי הצוות ומה המטרה שלכם. שלא כמו סדנה, הרצאה מדברת אל הקהל ופחות משלבת אותו בפעילות. הרצאה מסוג זה יכולה להיות בנושאי רוחנית, אורח חיים ועוד שלל אפשרויות.

תכנון ערב גיבוש עם חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר

אתם יכולים להתמקד ברעיונות לערב הגיבוש אך ההמלצה שלנו היא שתחשבו על המכלול. ערב שכזה דורש הרבה יותר מאשר נושא מרכזי. כחלק מהמשימות יהיה עליכם לבחור את המקום המתאים ביותר להעביר בו את הערב, כזה שכל המשתתפים יוכלו להגיע אליו בקלות ולחזור בנוחות לביתם. עליכם לחשוב על החוויה הכוללת וגם על הרגע בו תספרו לעובדים על הערב המיוחד.

מקווים שקיבלתם כמה רעיונות וכיוונים מעניינים עבור יום הגיבוש הבא שאתם מתכננים, מה שנותר לנו הוא להמליץ לכם להמשיך לקרוא במאמרים שנמצאים אצלנו במדור טיפים, שם תמצאו מאמרים במגוון נושאים מרתקים נוספים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה