מתכוננים לשבת? סדר סעודת שבת




ההכנה החשובה ביותר ביום שישי היא ההכנה לקראת סעודת השבת, הסעודה החשובה ביותר שמתקיימת בלילה של יום שישי. כל ההכנות מתרכזות בעיקר לסעודה הספציפית הזאת, ואתם כמובן צריכים לדעת את סדר סעודת שבת, כך שלא תפספסו אף פרט חשוב – פרט שאולי יהיה קריטי.

freepik

על מנת שתוכלו להכין את עצמכם לקראת סעודת שבת בצורה הטובה ביותר אתם צריכים לדעת את זמני כניסת וזמני יציאת שבת. באתר קיקי תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם, כל תוכלו לשמור את השבת בצורה הטובה ביותר – כי אם אתם דואגים לסדר סעודת השבת, מוטב שגם תשמרו את השבת כולה.

לפני שמתחילים לאכול – שרים מזמורים

אומנם אתם כבר ככל הנראה מאוד רעבים, אך אתם צריכים להתאפק קצת לפני שתתחילו לאכול. הדבר הראשון שעושים עוד לפני שמתחילים לברך או לאכול זה לשיר כל מיני  מזמורים שקשורים לשבת עצמה. כך מקבלים את השבת בצורה הטובה והמכובדת ביותר, דבר שאסור לכם לפספס. המזמורים השכיחים ביותר הם: הפיוט "שלום עליכם" וגם השיר "אשת חיל", כמובן שאתם רשאים להוסיף עוד מזמורים שאותם אתם רואים לנכון להוסיף – כל המוסיף הרי זה משובח.

 

לאחר המזמורים – מברכים על היין ועל הלחם

אתם ממש תכף יכולים להתחיל לאכול, אך לפני האוכל אתם צריכים לברך על היין, כאשר הגברים הם אלה ששותים ראשונים והנשים אחריהם. לאחר מכן נהוג כי הגברים הם אלה שקמים לבצע נטילת ידיים, כאשר לאחר הנטילה אסור לדבר בכלל. מיד לאחר הנטילה, ברגע שכל בני המשפחה חוזרים לשולחן – ניתן לברך את ברכת המוציא על הלחם.

 

לאחר הקידוש – ניתן להתחיל לאכול

עבדתם כל כך קשה להכין את סעודת השבת, אתם בוודאי כבר כמהים לאכול מהאוכל. אז אחרי ששרתם מזמורים ואחרי שקידשתם על היין ועל הלחם, כעת אתם יכולים לאכול את האוכל. לכל עדה יש את סדר המאכלים שלה ואת המאכלים הנפוצים בליל שבת, אתם כמובן רשאים לאכול מה שאתם רוצים. העיקר שתהנו מארוחת השבת ביחד עם כל בני המשפחה שלכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה