מתי נצטרך סיוע משפטי מעורך דין פשיטת רגל?



פשיטת רגל , מתחילה בהליך משפטי שנקבע בשל פניה של בעל החובות או של נושיו, כאשר הנושים מעוניינים בהסדר החובות חד גיסא, אך מאידך גיסא, קיימת גם הגנה על פושט הרגל מהמשך ההליכים ומהתביעות העומדות כנגדו. יש לדעת, כי המטרה של הליך פשיטת הרגל, היא לאפשר לחייב שנמצא במצוקה כלכלית ומתח נפשי גבוה, להתחיל דף חדש, נקי מחובות וכי נושיו, יקבלו את כספם בחזרה. יש להתייעץ תחילה עם עורך דין פשיטת רגל, על מנת שייעץ לכם מה האלטרנטיבה הטובה ביותר וכן, אם ניתן לפתור את החובות בהתאם לגובהן, מבלי הצורך להשתלט על נכסי החייב במידה וישנם כאלה בבעלותו.

pixabay

 

הסדר או פשרה במסגרת הליך פשיטת רגל

הליכים של פשיטת רגל בישראל, מתנהלים לפי חוק חדלות הפירעון שנכנס לתוקף בשנת 2019. חוק זה, מכיל 4 שלבים שהם: בקשה לפשיטת רגל, צו כינוס נכסים, הכרזת פשיטת רגל וסיום הליך לרבות ההפטר עצמו. החייב, באמצעות עורך דין פשיטת רגל, יכול להציע לנושים הסדר או פשרה במהלך כל אחד משלבי פשיטת הרגל.  הסכמים מסוג זה, יכולים לגרום לסיום הליכי פשיטת רגל בכל עת, אם הם מתקבלים ע"י רוב הנושים שלהם החייב צריך לשלם את חובותיו להם. ההחלטה של הנושים בדבר הסכם זה, חייבת להתקבל ע"י רוב הנושים, כאשר הסכום יהיה 75% מכלל החובות ויאושר ע"י ביהמ"ש..

 

הגשת בקשה לפשיטת רגל יכולה להיות מוגשת ע"י הנושים או ע"י החייב

יש לציין, כי בקשה לפשיטת רגל, יכולה להיות מוגשת ע"י החייב או ע"י הנושים. אם מדובר  על הגשת בקשה לפשיטת רגל ע"י הנושים, עליהם לציין את העלות לבקשה זו, לפי סעיף 7 לפקודה. העלות, צריכות לכלול קיום של סכום מינימאלי קצוב, שעל החייב לשלם מיד לנושים. אם מדובר על הגשת בקשה לפשיטת רגל מצד החייב, עליו לבסס בבקשה זו, את העילות הנמצאות בסעיף 17 לפקודה. על החייב לצרף דו"ח על נכסיו והכנסותיו, כתב וויתור סודיות בדבר מסירת מידע או מסמכים על נכסיו וחובותיו לכונס הרשמי.

 

אילו פעולות יבצע הכונס הרשמי?

אם אין לכם ברירה ופניתם אל עורך דין פשיטת רגל ועל פי הנתונים עליכם להסתייע בשירותיו על מנת להגיש בקשה לפשיטת רגל, כונס הנכסים הרשמי מטעם בית המשפט, יבצע חקירה כלכלית מקיפה בדבר חובותיו והכנסותיו של החייב, כך שלפי הנתונים הללו, הוא יוכל להגיש חוות דעת מטעמו, על פי ממצאי החקירה לפי סעיף 18ג' לפקודה. חוות דעת מטעם כונס הנכסים הרשמי, תוגש כ-15  יום לפני מועד הדיון לבקשה בדבר פשיטת רגל. כמו כן, תיערכנה חקירות נוספות, על מנת שניתן יהיה לשלול את האפשרות כי החייב מסתיר נכסים או חשד לגבי הברחת נכסים כמו העברת הנכסים על שם בני משפחה ועוד. הליך זה הינו ארוך ומייגע ולכן סיוע של עו"ד המתמחה בנושא פשיטת רגל יסייע לצלוח את הליך של פשיטת הרגל על הצד הטוב ביותר.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה