משמעות שמות לתינוקות



בחירת שמות לתינוקות איננה עניין של מה בכך. שמו הפרטי של היילוד ילווה אותו כל חייו, יצבע את עתידו ואת סוג ההתקשרות עם הסובבים אותו. בשנים האחרונות קיים טרנד של מתן שמות שהם חסרי משמעות ושורשים, דוגמת השם מיאל או אפילו לני שצוברים תאוצה בשנים האחרונות. לצד מגמה זו אנו עדים גם להתחזקות מגמה נוספת של בחירת שמות עם זיקה חזקה למקרא.

Pixabay

משמעות שמות על פי הקבלה

על פי הקבלה ישנה משמעות רבה לבחירת שמו של אדם. ככל שהשם שיבחר לתינוק יהיה משמעותי ואיכותי יותר כך ירבה המזל המלווה את האדם לאורך כל חייו. אותיות השם, הדרך שבה קוראים והוגים את השם וכן הדרך שבה הוא נכתב (למשל בחולם מלא או חסר) הם אלו המשפיעים ומחברים את עולמותיו הגשמיים והרוחניים של האדם. המילה נשמה מכילה את המילה שם – והשם הוא זה המשמש לקישור בין האדם לנשמתו. בהתאם לתפיסה זו, אדם לו ניתן בינקותו שם חסר משמעות עלול למצוא את עצמו ללא דרך מחברת לעולמות הרוחניים גם בבגרותו.

 

איך בוחרים מי קובע את השם?

על פי הקבלה בחירת השם היא בהסכמת שני ההורים, ושניהם בלבד. אין בן משפחה אחר מלבדם רשאי להיפגע שדעתו לא התקבלה, ואל להם להתייעץ עם גורמים אחרים בנוגע לבחירת שמו של התינוק.

 

לקרוא לילד על שם בן משפחה

גם ללא התייעצות עם בני משפחה אחרים קיימים מנהגים מקובלים בעדות השונות. בעדות המזרח נהוג לקרוא לילד על שם אחד הסבים גם בעודו בחיים ואילו בעדות אשכנז נהוג לקרוא לילד על שם סביו רק לאחר פטירתם. משמעות שמות שניתנו להוקיר ולתת כבוד לבני משפחה חשובה אך כדאי לתת את הדעת על האדם וחייו שעל שמו קוראים את התינוק. האם היה אדם מצליח וחיובי שמת בשיבה טובה וחייו היו רצופי הצלחות או שמא סבל מקשיים רבים או שנפטר בגיל צעיר? דווקא מכיוון שיש משמעות לשמות רצוי לקרוא לילד על שם קרוב משפחה רק במידה וקרוב זה מסמל טוב ונחת.

 

נקודות בקבלה לבחירת שם עם משמעות לרך הנולד

על פי הקבלה, יש לבחור בשמות בהם שלוש אותיות לפחות ורצוי כי אחת מהאותיות תהיה אות א,ה,ו,י, להימנע מבחירת שם להזכרת אדם שהלך לעולמו בטרם עת, אין לגרוע או להוסיף לשמות מקראיים ויש להמנע ממתן שמות אנדרוגנים אותם ניתן לתת לבני שני המינים. כמו כן, ממליצה הקבלה להימנע ממתן שמות לועזיים, ואף להמנע ממתן שמות של עצים או פרחים. אין בכך איסור אמיתי, אך יש הטוענים כי מתן שם של צמח או חפץ דומם, מוריד את נשמתו של האדם בדרגה מטה. שמות של חיות, לעומת זאת, כמו אריה, זאב, עופר ועוד, הם שמות חיוביים ומומלצים על פי הקבלה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה