מסחר אלגוריתמי



מסחר אלגוריתמי היה בעבר נחלתם הבלעדית של גופים מוסדיים, קרנות נאמנות, בנקים, וקרנות גידור, שיכלו ליהנות ממסחר ממוחשב וכל היתרונות שהוא מביא עמו.

PIXABAY

כיום המצב שונה ולמעשה, כל אדם המתמצא ברזי שוק ההון והבורסה, יכול ליהנות ממסחר אלגוריתמי והיתרונות שהוא מספק למשקיע. מסחר ממוחשב כולל מכשירים פיננסיים כגון: אופציות, חוזים עתידיים, תעודות סל, מטבע חוץ, מניות ועוד. כמה שאולי זה יישמע מוזר, כל אחד, בעל ידע מתאים, יכול היום לפתח לעצמו אלגוריתם ולהתחיל לסחור מרחוק.

מה הבסיס למסחר אלגוריתמי ?

למסחר אלגוריתמי מתבסס על נתוני עבר כגון: נתונים סטטיסטיים ופקודות מסחר, על בסיס סך הנתונים המתקבלים, נבנית תוכנת מסחר אלגוריתמי. מסחר המתבצע באמצעות אלגוריתם הוא למעשה מסחר שמתנהל בדרך של בינה מלכותית ולא על ידי בני אדם, על אף העובדה, שהאלגוריתם פותח על ידי בני אדם  ומשם הוא מנוהל על ידי רובוט. לרובוט יתרונות מסוימים על פני בני האדם למשל, הוא אינו סובל מקפריזות ומצבי רוח ואי לכך, למשתנים אלה לא תהיה השפעה על קבלת ההחלטות. בנוסף, הרובוט מסוגל להגיב לתנודות השוק הרבה יותר מהר מבן אדם (במהירות של אלפית שנייה), ולכן ניהולו עשוי, בסבירות גבוהה מאוד, להיות הרבה יותר משתלם וחכם.

 

הקשר שבין מסחר אלגוריתמי ובתי השקעות

בתי השקעות רבים מציעים ללקוחותיהם הגדולים, ניהול תיק השקעות באמצעות מודלים אלגוריתמים. בעל התיק חייב לבקש זאת מפורשות מבית ההשקעות אחרת תיקו ינוהל באמצעות ברוקרים בלבד. הדרך בה ינוהל תיק ההשקעות ובאילו מכשירים פיננסיים ישתמשו, ייקבעו על ידי בעל התיק ויועץ ההשקעות שלו מטעם בית ההשקעות. מסחר אלגוריתמי מתאים במיוחד לאנשים שלא אוהבים לקחת סיכונים גדולים ומיותרים מבחינתם, הם מודעים ליתרונות התוכנה ויכולת התגובה המהירה שלה וסומכים את ידיה עליה.

 

ד"ר גוגל במקרה הזה

אנשים רבים מעוניינים להשקיע בשוק ההון אולם, אין להם מספיק ידע בתחום והם מתקשים לקבל החלטות, כיצד להשקיע. לכל אותם אנשים מומלץ במקרה זה לאתר חומרים אודות המסחר בבורסה וכל הקשור בו במנוע החיפוש של גוגל. ניתן למצא מאמרים מקצועיים, פרטים אודות בתי השקעות, מניות, פלטפורמות מסחר, מסחר אלגוריתמי, מכשירים פיננסיים ועוד. בנוסף, ניתן למצא ברשת פרטים אודות תוכנות דמו למסחר ומדוע מומלץ להיעזר בהן בטרם סוחרים "על אמת". מהמידע שתגלו תוכלו להבין לגבי עצמכם, האם זה בכלל מתאים לכם, האם אתם בנויים לקחת סיכונים על הכסף שלכם וכו'.

 

שורה תחתונה – בהרחבה

המסחר האוטומטי, או הרובוטי, הוא מסחר הנשען על כמות ומאופיין באחזקת פוזיציות לטווחי זמן קצרים. ההחלטות מתבצעות על ידי מודלים ממוחשבים, כמותיים. הסיבה שמסחר אלגוריתמי מצליח ומושך אליו משקיעים רבים היא, שלתוכנות המסחר, מבוססות האלגוריתם, ישנן יכולות מדהימות בעיבוד מקביל ומהיר של נפחי מידע גדולים, דבר שבני אדם אינם מסוגלים לבצע. האלגוריתם בדרך כלל אינם מסובכים כלל ויכלו לעבוד על מערכות ממוחשבות די פשוטות אולם, התחרותיות הביאה לכך שישנה חשיבות לביצוע העסקאות במהירות הגדולה ביותר שניתן, ובהתאם פותחו תוכנות המסחר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה