ממיר קטליטי הלך - מה עושים?



מהו ממיר קטליטי?הממיר הקליטי הינו רכיב חשוב ברכב אשר מסייע בהפחתת רמות זיהום האוויר אשר נגרם כתוצאה מפליטת חומרים מזהמים ממערכת הפליטה לאוויר הפתוח.

freepik

על מנת לעבור טסט שנתי לרכב הממיר הקטליטי צריך לפעול כהלכה, אי תקינות שלו עלולה להתבטא ברמות זיהום גבוהות אשר נמדדות במסגרת בדיקת 4 גזים וכתוצאה מכך לכישלון בטסט.

 

כיצד נדע אם הממיר הקטליטי אינו תקין?

ישנן מספר אינדיקציות לכך כי ישנה בעיה אשר עלולה להיות קשורה לתפקוד לקוי של הממיר, ביניהן: תחושה כי הרכב אינו סוחב במהלך הנסיעה, כלומר מתקשה להאיץ ולהגיע למהירויות גבוהות, רעשים מתכתיים, צריכת דלק גבוהה וסתימה של ממיר קטליטי, תקלה אשר עלולה להיגרם עקב שחיקה וחימום יתר - תקלה P0421, או תקלה בחיישן חמצן - P0421. במקרה של תקלה תידלק נורה כתומה בצורה של ברז אשר מעידה על בעיה במערכות הרלוונטיות לממיר הקטליטי עם סבירות לכך שישנה עם בעיה בממיר עצמו. לשם כך יש להיעזר בסורק תקלות כדי לקבל הכוונה מדויקת יותר על מקור התקלה.

 

מה עלינו לעשות אם הממיר הלך?

קודם כל חשוב לדעת כי ברוב המוחלט של המקרים במידה וישנה תקלה בממיר - יש להחליפו. ממיר סתום למשל מאבד מהאפקטיביות שלו, המנגנון של ההמרה אשר מתבסס על המתכות האצילות (הנחשבות יקרות ולכן ישנו גל גניבות של ממירים ברחבי הארץ בשנים האחרונות) שבו ובמקרה של סתימה ושחיקה אין דרך חזרה. ניקוי של הממיר יכול במקרה הטוב לסייע באופן זמני אבל לא מעבר לכך. כך שהאופציה הרלוונטיות והיעילה ביותר היא החלפה של הממיר.

 

טיפים שכדאי להכיר טרם החלפת ממיר הקטליטי

האופציה הכדאית ביותר במקרה שיש צורך בהחלפת הממיר היא להחליפו בממיר חדש תואם מקורי. ממיר חדש מקורי הוא יקר מאוד וממיר משיפוץ עלול להיות "חתול בשק" ואנו עלולים לקבל ממיר שחוק שעלול להפגין ביצועים ירודים או לצאת מכלל שימוש לאחר פרק זמן קצר. במידה ובחרנו באופציה של ממיר תואם מקורי חשוב רק לוודא כי הוא מיוצר במדינות המובילות בייצור ממירים כמו ממיר אמריקאי, אנגלי / אירופאי. כמו כן חשוב לוודא כי ההתקנה של הממיר מתבצעת על ידי איש מקצוע המתמחה בנושא וכי ישנה אחריות מקיפה למספר חודשים לפחות.

 

מהן העלויות של ממיר קטליטי?

העלויות של הממיר משתנות בהתאם לסוג הממיר והרכב. בממוצע העלות של ממיר קטליטי חדש תואם מקורי היא באזור ה-1,800 ש"ח לרכבים שאינם רכבי יוקרה. כאמור, במידה והממיר עשה את שלו אין מנוס וכדאי להשקיע בממיר איכותי שעשוי לשרת אתכם נאמנה שנים רבות ולטווח של מאות אלפי קילומטרים. לא מומלץ להתפתחות ולבצע ניקוי שעלול להסתכם בסיוע זמני אם בכלל, כך שההוצאה הכספית תהיה לשווא.

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה