מכונות כביסה – השוואת סוגים ותכונות



מכונות כביסה כיום הפכו למאוד משוכללות ומתקדמות, לצד מכונות פשוטות יותר שעדיין זמינות לרכישה, מה שהפך את הבחירה במכונה חדשה לעוד יותר מורכבת ומבלבלת עם שפע של דגמים, סגנונות וטכנולוגיות כביסה חדשות, לצד טווחי מחיר רבים

freepik

מכיוון שפשוט אי אפשר לחיות בבית בלי מכונת כביסה ומשום שמדובר על הוצאה לא מבוטלת שאתם לא רוצים לעשות בפרקי זמן קצרים, הכנו לכם מדריך קצר ושימושי על השוואת סוגים ותכונות של מכונות כביסה.

שוק מכונות הכביסה בישראל מגוון וכולל היום שפע של מותגים בכל הרמות של איכות, מוניטין ומחיר, עם מכונות סופר משוכללות וחדישות המציעות שלל תכונות ויכולות המתאימות לעולם הדיגיטלי והמחובר שאנו חיים בו ועם טכנולוגיות כביסה חדשות, אך גם עם מכונות יותר פשוטות וללא שלל תכונות חדשניות. באופן כללי, ניתן לומר שתחום מכונות הכביסה בישראל הוא יחסית שמרני, כאשר בניגוד לשוק האמריקאי למשל, רוב המכונות הזמינות בישראל הן בעלות אותם מימדים כלליים, רוב הציבור מעדיף מכונות פתח קדמי ואין בישראל מכונות ענקיות ומורכבות כמו שיש בשווקים בינלאומיים אחרים – זה גם משיקולי מקום ותקציב של הצרכן הישראלי וגם מבחינת תנאי השימוש והמיקום של המכונות ברוב הבתים בארץ.

סוגים עיקריים של מכונות כביסה

שוק מכונות הכביסה כולל סוגים שונים של מכונות מבחינת מבנה, טכנולוגיות כביסה פרטניות ותכונות מיוחדות שהיצרניות מוסיפות למכונות שלהן. אך כאמור מדובר בישראל על תחום יחסית שמרני, מה שלעיתים מוסיף לבלבול ולקושי להבין מה הבדלים בין מכונות שונות ואפילו דגמים שונים בתוך אותו מותג. הסוגים העיקריים של מכונות כביסה הם:

  • מכונת כביסה פתח קדמי – הסוג הנפוץ והפופולארי ביותר בישראל, בפער ניכר. אלו מכונות עם פתח קדמי בצורת דלת הנפתחת הצידה, תא חומרי ניקוי בפינה השמאלית העליונה ולוח בקרה בפינה הימנית העליונה. תצורה זו מאפשרת להציב מייבש כביסה על המכונה או פשוט לאחסן אותה על הרצפה כשמעליה ארון שירות או אחסון.

בשוק הישראלי רוב המכונות בעלות הפתח הקדמי מגיעות באותם מימדים חיצוניים פחות או יותר – רוחב 60 ס"מ, עומק 60 ס"מ וגובה של כ-90 ס"מ.

  • מכונת כביסה פתח עליון – הסוג השני של מכונות כביסה, משמעותית פחות נפוץ בישראל. כאן פתח הכנסת הכביסה נמצא בחלקה העליון של המכונה, מתחת למכסה וכאשר תא חומרי הניקוי גם הוא נמצא לרוב למעלה, מתחת למכסה. מכונות אלו צרות יותר ממכונות פתח קדמי, בדר"כ בעומק 60 ס"מ וגובה של כ-90 ס"מ. קיבולת הכביסה של מכונות אלו קטן יותר מהקיבולת של מכוונת פתח קדמי גדולות.

מכונות פתח עליון משמעותית פחות נפוצות בישראל, כי הן פחות מתאימות למאפייני השימוש של מרבית האוכלוסייה בישראל ופחות מתאימים לחדרי הכביסה הנפוצים בישראל. יש יצרניות מובילות שכלל לא מציעות בישראל מכונות פתח עליון – למשל סמסונג הגדולה שמשווקת בישראל מגוון גדל ואיכותי במיוחד של מכונות כביסה, כולם בעלות פתח קדמי ועם טכנולוגיות ותכונות חדישות שחלקן ייחודיות למותג הקוריאני הענק.

 

השוואת תכונות של מכונות כביסה

אחרי שהחלטתם איזה סוג ותצורת מכונת כביסה אתם רוצים או צריכים, תוכלו לעבור לבחירת הדגם המסוים המתאים לכם, כדי לעשות זאת תצטרכו להחליט על מכלול של תכונות במכונה ולהשוות ביניהן.

  • קיבולת המכונה: ככל שאתם משפחה גדולה יותר ועם יותר כביסה, כך מכונה עם קיבולת גדולה יותר תתאים לכם יותר. תוף כביסה גדול חוסך כביסות וזמן ומאפשר לרכז בכל הפעלת מכונה יותר פריטים.
  • מהירות סחיטה: ככל שמכונת הכביסה שלכם מסתובבת מהר יותר במחזורי הסחיטה של הכביסה, כך הכביסה תצא יותר יבשה. מהירות הסחיטה נמדדת בסיבובים לדקה. אם אתם למשל משתמשים הרבה במייבש כביסה, העדיפו מכונה עם מהירות סחיטה כמה שיותר גבוהה (1000-1200 ומעלה). בייבוש בתלייה זה פחות משמעותי אך כן יקצר את זמן הייבוש. מכונות אמינות ואיכותיות, דוגמת מכונות סמסונג למשל, מאפשרות סחיטה גבוהה מאוד ללא נזק לבגדים או לתפקוד ארוך הטווח של המכונה.
  • תכניות כביסה: ודאו שהמכונה שאתם בוחרים תציע את כל תכניות הכביסה שאתם זקוקים להן, מבחינת הרכב בד, זמני כביסה, טמפרטורות וכיוצא באלו.
  • רעש: מכונה איכותית ומתקדמת יותר תהיה גם מכונה שקטה יותר, וזה תורם משמעותית לאיכות החיים שלכם בעת השימוש במכונה – מכשיר חשמלי שיכול להיות מאוד מרעיש. כך למשל, מכונות כביסה סמסונג עם מנועי אינוורטר וטכנולוגיות הכביסה המתקדמות מספקות ביצועי כביסה מעולים ועם רמת שקט שמפתיעה כל פעם מחדש.
  • תכונות מתקדמות ומיוחדות: היום מכונת כביסה יכולה לספק לכם תכונות מתקדמות וחווית שימוש משודרגת לעומת העבר. ניתן לציין מאפיינים כמו הוספת פריטי כביסה תוך כדי מחזור הכביסה, תוף כביסה חכם עם שני כיווני סיבוב נפרדים לניקוי יסודי יותר, חיבור המכונה לאינטרנט להפעלה מרחוק וקבלת נתונים, טכנולוגיות הקצפה וניקוי עמוק המשפרות את ניקוי הבגדים וכן הלאה.

השורה התחתונה: יש היום מכונות כביסה מאוד איכותיות, מתקדמות ואמינות בשוק, העדיפו מכונה חדישה שתיתן לכם שפע יכולות ותכונות לשנים הבאות ומבית מותג איכותי, גדול ומוכר שיספק לכם עליונות טכנולוגית ושקט נפשי מבחינת תקלות וביצועים – אנחנו יכולים להמליץ בחום על המכונות המשובחות של סמסונג.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה