מימון לקניית רכב



ברכישת רכב, עומדות בפני הצרכן שפע של אפשרויות. ולא מדובר רק בחופש של הצרכן לבחור בדגם כזה או בדגם אחר, למשל ברכב קומפקטי יפני או רכב משפחתי קוריאני, רכב שטח אמריקאי או קרוסאובר מתוצרת צרפתית. קיים כיום החופש לבחור בין אפשרויות שונות של מימון. בהחלט לא חייבים להיעזר דווקא בתוכנית התשלומים של היבואן. נציג כעת מגוון שיטות מימון לקניית רכב, על מאפייניהן השונים. נדבר על שיטת הליסינג (תפעולי ומימוני), נסביר מה זה קניית של רכב במימון מלא וכן מה זה קניית רכב במימון בנקאי.

כמה מילים על ליסינג תפעולי

שיטת הליסינג באה לעולם בראש ובראשונה בתור שיטת חכירה המיועדת לציי רכב. עם הזמן, החלו גם מגזרים שונים במשק לקבל לרשותם רכב בליסינג, כאשר המעסיק נשא על כתפיו חלק מהעלויות ולפעמים גם כולן. מנהלים בכירים, הייטקיסטים, עבור כולם רכב מליסינג הייתה חלק מתנאי העבודה. בליסינג תפעולי משלמים בכל חודש סכום חודשי, אשר מכסה גם את עלות השימוש וגם הוצאות מסוימות (כגון תחזוקה, איסוף הרכב לצורך טסט). אך עם הזמן קיבל הליסינג מודל חדש, מודל שהפך את הרעיון שנקרא ליסינג לדרך מימון לקניית רכב.

Pixabay

קניית רכב בליסינג מימוני

ליסינג מימוני הינו שיטת מימון שנועדה לציבור הרחב, שיטה הפתוחה לכולם. כלומר, אין שום משמעות לעיסוק המקצועי או למעורבות של מעסיק. זה לא רכב מהעבודה ואין גם מאפיינים של תפעול (שקיימים בליסינג תפעולי). בשיטת מימון זו הצרכן נדרש לשלם מקדמה. גובה המקדמה נקבע בתאם לסוג הרכב שבוחרים וכן בהתאם להיקף המימון שזקוקים לו. את יתרת הסכום משלם הרוכש בחלוקה לתשלומים, לתקופה של כשלוש שנים בדרך כלל ולפעמים מעבר לכך. לאחר תקופה זו, ניתן להחליף את הרכב ברכב חדש ולהתחיל את העסקה מהתחלה (כולל תשלום מקדמה נוספת). אפשרות אחרת היא לשלם סכום כסף נוסף ובעצם להשאיר את הרכב בבעלות מלאה של הרוכש.

קניית רכב במימון מלא

שיטת מימון נוספת, הינה ייחודית בכך שניתן לרכוש רכב, לאו דווקא יד שניה אלא גם רכב חדש לחלוטין, מבלי להוציא כסף מהכיס. כלומר, אין צורך לשלם איזו שהיא מקדמה, אפילו מינימלית. מדובר על קניית רכב במימון מלא כאשר את התשלומים פורסים לתקופה ידועה מראש,  בהתאם לרצוי. חשוב לציין כי יש מגוון רחב של מסלולי רכישה ומימון, בהחזרים נוחים ותנאי מימון מצוינים. בזכות שיטת מימון זאת, נהגים רבים הצליחו להתקדם בשנים האחרונות לרכב חדש, צעד שקודם לכן היה עבורם כמעט בלתי אפשרי.

Pixabay

קניית רכב במימון בנקאי

על מנת לרכוש רכב יש גם אפשרות לפנות למסלול שונה, שנקרא מימון בנקאי. במסלול זה, מקבלים בעצם סוג של הלוואה מהבנק. זו לא בדיוק הלוואה רגילה אלא הלוואה ייחודית שמקבלים אך ורק לצורך רכישה של רכב. על מנת שהבנק יאשר את ההלוואה יש צורך לשעבד את הרכב, גם כאשר המימון הינו חלקי. כלומר, במידה ומאיזו שהיא סיבה לא מצליחים לשלם את ההלוואה, הבנק יכול לעקל את הרכב. שיטה זאת, שבעבר הייתה מאוד מקובלת בשוק הרכב בארץ, הפכה פחות נפוצה בגלל השיטות האחרות שהצגנו קודם לכן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה