מימון הילדים - תופעה שאין לה גיל?



כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
עד לפני מספר שנים, אדם בגיל שלושים כבר היה מבוגר לכל דבר ועניין, עם עצמאות כלכלית מלאה, ויכולת לסייע להוריו המתבגרים. היום, המצב התהפך לחלוטין. הורים נאלצים להמשיך ולסייע כלכלית לילדיהם, גם לאחר שאלו הקימו משפחות ובנו לעצמם קריירה משלהם. במאמר זה נדון בתופעה של מימון הילדים, נסביר מהיכן נובע הצורך בהמשך המימון, ומהם היתרונות שההורים מפיקים מכך.

Pixabay

מדוע גם ילדים שהקימו משפחות בעצמם זקוקים לסיוע כלכלי מההורים?

בין אם מדובר על הלוואה למימון רכב חדש, על סיוע בקבלת המשכנתא, או על עזרה חודשית קבועה, כמות הולכת וגדלה של משפחות צעירות בישראל, ממשיכות לקבל סיוע כלכלי מההורים. עד לפני מספר שנים, המצב של אדם בוגר בעשור השלישי או הרביעי לחייו אשר ממשיך לקבל סיוע כספי מההורים היה נראה אבסורד מוחלט, אך היום מדובר בעניין נפוץ. הסיבות לכך שצעירים רבים זקוקים לסיוע כלכלי מההורים היום הן רבות - חלקן נוגעות למצב הכלכלי, וחלקן להבדלים הטמונים בין הדורות. אחת הסיבות היא העלייה המטאורית בעלות הדיור בישראל. בדור ההורים, גם אדם ללא עתודות כלכליות, אשר עבד בעבודה ממוצעת, היה יכול לאחר מספר שנים לרכוש לעצמו דירה. היום, כדי לרכוש דירה, הזוג הצעיר נדרש לחסוך עשרות שנים, ולהיעזר בסיוע של ההורים לתשלום ההון הראשוני. הסיוע של ההורים במקרה זה מאפשר לילדים להתנתק מתשלום השכירות החודשית, לרכוש נכס, ולמעשה שומר על הכספים בתוך המשפחה. מסלול החיים מקשה גם הוא. הצעירים היום נכנסים מאוחר יותר למעגל העבודה, בשל הצורך בלימודים אקדמאיים בתארים מתקדמים כדי לקבל משרות נחשקות, ובשל הרצון למצוא מסלול קריירה שמתאים בדיוק לשאיפות ולרצונות שלהם.

 

האם להורים יש אינטרס בהמשך התלות הכלכלית?

מאחר והמשך הסיוע הכלכלי יכול להיות מעיק מאוד, נשאלת השאלה מדוע ההורים אינם מחליטים להפסיק את המימון ולתת לגוזלים שלהם שעפו מן הקן כבר לפני עשרות שנים, להסתדר לבדם. הסיבות לכך מגוונות ומשתנות לפי כל משפחה. המשך התלות הכלכלית של הילדים, הוא לעיתים אינטרס של ההורים. התלות הכלכלית מאפשרת להם לקבל הכרעות הנוגעות לחיי ילדיהם, בין אם מבחינה מקצועית או אישית. נוסף על כך, התלות הכלכלית מאפשרת להורים לזכות בזמן איכות עם ילדיהם ונכדיהם, ולהרגיש נחוצים ופרודוקטיביים, כאשר כל אלו נמצאו כמעכבי תהליכי הזדקנות ומשפרי איכות חיים בגיל השלישי.

 

איך לסייע לילדים לצאת לעצמאות כלכלית?

היחס הקרוב בין הורים לילדיהם במשפחות הישראליות החמות, גורם להורים רבים לתחושה של חוסר אונים כאשר הם צריכים להפסיק את המימון לילדיהם. לפיכך, חשוב לשמור על שיח פתוח בנושא הסיוע הכלכלי מראש, ולהגדיר גבולות זמן שיעניקו לכל הצדדים אפשרות להתנתק בשעת הצורך. אחד השלבים הראשונים בדרך לסיוע לילדים לצאת לעצמאות כלכלית, הוא להסכים לסייע אך ורק במימון של הוצאות שיקדמו אותם בחיים. אם יש לכם עתודות פיננסיות מכובדות, תוכלו לסייע לילדיכם להקים עסק חדש או לרכוש בית, אך ממש לא מומלץ לקחת עבורם הלוואה למימון טיול לחו"ל. סיוע מסוג מקדם יאפשר לילדיכם להגדיל את ההכנסות החודשיות ולצמצם את ההוצאות באופן ניכר, ובסופו של דבר גם לשחרר אותם מהתלות הכלכלית בכם.

 

חינוך פיננסי נכון מתחיל מוקדם

ככל שתקדימו לקדם את ילדיכם לכיוון של עצמאות כלכלית, כך ייטב. החינוך הכלכלי צריך להתחיל כבר מגיל צעיר, כאשר הילד מקבל דמי כיס קבועים, וצריך לחשוב היטב כיצד הוא מעוניין לבזבז אותם. בהמשך, נסו ללמד את ילדיכם להתנהל כלכלית נכון בעולם המודרני, בין אם בעזרת הבנה של עולם המיסוי והבירוקרטיה הנלווית, ואם בעזרת מתן כלים להשקעה חכמה, או לניהול חשבון הבנק שלהם באופן עצמאי.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה