מיהו פסיכוגריאטר ומה התפקיד שלו?



בראש ובראשונה, חשוב לציין כי פסיכוגריאטריה היא למעשה עולם שלם בתעשיית הרפואה אשר עוסק בכל הסובב סביב בריאות הנפש בקרב אנשים בשכבת הגיל השלישי. כמו כן, לא פעם ולא פעמיים מגיעה לאוזניים שלנו השאלה - מיהו פסיכוגריאטר ומהם תחומי האחריות שלו? ובכן, במטרה לעשות לכם סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי אודות שירותיו של הפסיכוגריאטר, כך שתוכלו להכיר את הנושא מקרוב לפני שאתם פונים לשירותיו.

FREEPIK

תחומי אחריותו של הפסיכוגריאט

פסיכוגריאטר הוא למעשה רופא אשר מערב שני תחומים שונים אל תוך תחום מומחיות אקסקלוסיבי, גריאטריה ופסיכיאטריה. זאת בעוד כי פסיכוגריאטר יכול לבוא מתעשיית הפסיכיאטריה ולעבור התמחות בכל הסובב סביב מחלות הנפש בזקנה או לחילופין גריאטר עבר עבר השתלמות העוסקת בכל הנוגע לפגיעות הפיזיות במערכת העצבים, הפרעות תגובתיות והתנהגותיות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי תפקידו העיקרי של הפסיכוגריאטר הוא למעשה לזהות הפרעות נפשיות והתנהגותיות אשר ברוב המוחלט של המקרים נגרמות בעקבות בעקבות הזדקנות ומגוון מחלות המתלוות לכך, בין אם מדובר על דמנציה וכיוצא בכך.
נוסף על כך, חשוב לציין כי חלק מתחומי אחריותו של הפסיכוגריאטר יהיו לאבחן מצבים כאלו ואחרים במטרה לייצר מעטפת טיפולית אשר תעניק מענה לכלל הקשישים השונים, זאת בעוד שבמקביל ינחה הפסיכוגריאטר את המעגל הקרוב אשר מהווה את האינטרקציה
המרכזית אצל הקשיש. על כן, בזהה לפסיכיאטר, פסיכוגריאטר מורשה להעניק מרשלים לצורך טיפולים תרופתיים לצד טיפולים פיזיים בהתאם למצב הנתון של המטופל.

התאמת הטיפול לקשיש

במטרה לבדוק ולוודא את המצב הנפשי אליו נתון בן הגיל השלישי, יבצע הפסיכוגריאטר שימוש במספר כלים שונים לצורך אבחון פיזיולוגי ונפשי. זאת בעוד כי במסגרת האבחון יילקחו בדיקות כלליות כגון בדיקות שתן, הורמונים, בדיקות דם, לחץ דם וכיוצא בכך. על מנת לבדוק את היכולות הקונטיביות לצד היכולות השכליות של הקשיש, יבצע הפסיכוגריאטר מספר מבחנים ובדיקות שונות ומגוונות. יחד עם זאת, יבדוק ויעריך הפסיכוגריאטר את היכולת של הקשיש להבין את רמת הזיכון שלו, היכלות שלו להבין את הימאצותו בזמן ובמרחב וכיוצא בכך.

שורה תחתונה

במהלך האבחון יעבור הפסיכוגריאטר על העבר הרפואי של הקשיש, החל מפציעות ועד לטיפולים תרופתיים ונפשיים כאלו ואחרים שצרך הקשיש יחד עם חלוף השנים. אבחון מקצועי ומקיף יוודא באופן מלא את המצב הנפשי אליו נתון הקשיש במטרה לשלול סבירות של פגיעה עצמית וסביבתית. כמו כן, חלק מתפקידו של הפסיכוגריאטר יהיה לוודא כי המטופל מקבל את כל הטיפולים והתרופות הנדרשות ובמקרה של חוסר, יבדוק הפסיכוגריאטר וינפיק למטופל את אותם חוסרים במידת הצורך. בתום האבחון יעניק הפסיכוגריאטר תוכנית טיפולים ייעודית למטופל, בהתאם למצב הפיזיולוגי והמצב הנפשי שלו.





 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה