מזרן לפצעי לחץ לטיפול ביתי ומוסדי



אנשים רבים שחווים אשפוז, הליך שיקומי או החלמה ארוכה, סובלים מהופעה של פצעי לחץ הנגרמים כתוצאה מהתנוחה הממושכת שבה הם שוהים. קבוצה זו מאפיינת קשישים בעיקר, אך גם אנשים שעברו ניתוח עם החלמה או תאונה קשה, שנקלעו למצב רפואי מורכב הדורש מהם להישאר מרותקים למיטה או לכיסא גלגלים.

depositephoto

המצב הסטטי שבו שוהים חולים אלה, כאשר הרקמות הרכות נלחצות בין העצמות למשטח קשיח(מזרון/מושב) לאורך זמן ועלול בסופו של דבר לגרום להיווצרות פצעי לחץ – בעיקר באזורים שבהן קיימות עצמות גוף בולטות ובעיקר בחלק האחורי של הגוף (כ-65% מכלל הפצעים), כגון: אזור האגן, מרפקים, עצם הזנב, העקבים וכד'.

מדוע נוצרים פצעי לחץ?

בשל התנוחה הממושכת ובעיקר בשל העובדה שמטופלים רבים בשלב זה אינם מתקשרים עם סביבתם באופן ראוי, הפצעים לעתים קרובות מתגלים באיחור. זאת כתוצאה מזרימת דם בלתי מספקת לרקמות הגוף, הגורמת להיווצרות פצעי הלחץ ובמקביל מונעת מהם להתאחות. בכך נוצרים פגיעה וסבל נוסף על הקיים למטופלים אלו, הזקוקים כעת לטיפול מתאים ובראשו מזרן לפצעי לחץ.

מזרן לפצעי לחץ כחלק חיוני מהטיפול בתופעה

מתוך הבנה שהמטופלים אינם מסוגלים לשנות באופן טבעי את תנוחתם או שאינם יכולים לבצע זאת מכורח נסיבות רפואיות, אין מנוס מלהמשיך לשכב על מזרן לאורך התקופה. אך יש כעת להעביר אותם אל מזרן המיועד לטיפול בפצעי לחץ, שמרכך ככל הניתן את המגע של גוף המטופל עם המזרון ובכך מונע ממנו לצבור פצעים נוספים, במקביל לסיוע בהתאחות הפצעים שכבר הופיעו.

סוגי המזרנים הקיימים

בשוק קיים מגוון רחב של מזרונים לפצעי לחץ, כאשר חלקם עשויים משכבה ספוגית רכה המקלה על המפגש בין הגוף והמזרן, חלקם הם מזרוני ויסקו (טכנולוגיה המאפשרת למזרון "לקבל" את צורת הגוף באופן טבעי) וחלקם הינם מזרוני אוויר דינמי, כאשר האחרונים נחשבים לטכנולוגיה היעילה ביותר לרמות סיכון גבוהות. מזרן אוויר דינמי כולל שינוי מצבים אוטומטי בלחץ האוויר המנופח במזרון (באמצעות משאבה חשמלית מיוחדת), כך שהגוף נמצא בניעות כלשהי ומסוגל להמשיך בזרימת הדם התקינה לרקמות. לצד הטיפול באמצעות מזרן לפצעי לחץ, קיימים גם דגשים טיפוליים הקובעים הקפדה יתרה לניקיון הגוף ושמירתו יבש בייחוד באזורים הפצועים, לתזונה מתאימה, שינוי תנוחות תכוף וחבישות.

קלינטיקה: המובילה והמקצועית בישראל לאספקת מזרונים לפצעי לחץ

חברת קלינטיקה בע"מ נבחרה מטעם משרד הבריאות כספקית מזרונים לפצעי לחץ. החברה מספקת את מוצריה עבור כל המוסדות הרפואיים בישראל, לרבות בתי חולים, קופות חולים, מוסדות גריאטריים, שיקומיים וסיעודיים. בנוסף מאפשרת קלינטיקה לרכוש את כלל מוצריה באופן פרטי לטובת המטופלים בביתם. החברה הינה המובילה בישראל להענקת שירותי רפואה ביתיים, המתמחה מזה 30 שנים באספקת מכשור רפואי וציוד מתכלה בתחום הסיעודי והשיקומי, הנשימתי, רפואת השינה וכן בענף התעשייה הרפואית הזקוק למכשור הנדסי בדמות מערכות צנרת נקיה ותהליכית.

טיפול בפצעי לחץ – אפשרי גם בבית!

כאשר היקרים שלנו חשופים לפצעי לחץ ברמת סיכון מוגברת, חשוב להצטייד עבורם במזרן מתאים ולא להמתין עד לתרחיש אמת. רצוי לרכוש מזרן לפצעי לחץ המורכב בקלות על המיטה הרגילה ומסייע למטופל מבחינת תכונותיו על הצד הטוב ביותר לטווח הארוך. בקטלוג המוצרים של החברה תוכלו למצוא מספר דגמים מובילים המתאימים לטיפול בפצעי לחץ על פי דרגות החומרה (1-4) וכן בהתאם לגודל המזרן ומשקל המטופל המתאימים לטיפול ביתי אפקטיבי.

באמצעות מזרן לפצעי לחץ המוצב בביתו של המטופל, ניתן לאפשר לו לשהות בביטחון בסביבתו הטבעית ובחיק משפחתו, לנהל שגרה נוחה ולהימנע מחשיפה לחולים אחרים. בכך מסוגל המטופל לכונן שיפור משמעותי באיכות חייו ולזכות לטיפול רפואי הולם וראוי, הכולל היפרדות והחלמה מפצעי הלחץ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה