מושגי יסוד בביטוח לנהג המתחיל



נהגים חדשים? הוצאתם רישיון נהיגה לאחרונה? קודם כל - מזל טוב! אחרי כל החגיגות, צריך להבין שנהג חדש זה לא רק שלט, אלא מדובר במעמד חוקי שיש לו השפעות עליכם, על ההוצאות שלכם ושל המשפחה שלכם. יש הרבה מאוד דברים שאתם צריכים לדעת על המעמד הזה עוד לפני שאתם עולים על ההגה בפעם הראשונה. כאן, נרכז את כל המידע שחשוב שתדעו על ביטוח הרכב שלכם כנהגים חדשים.

קודם כל - מי הוא בדיוק נהג חדש ומה זה אומר?

בראש ובראשונה, נהג חדש הוא מעמד חוקי, שנועד להבחין בין אנשים שיש להם ותק וניסיון בנהיגה ובין נהגים חסרי ניסיון. הסיבה לכך היא די ברורה - נהיגה (שלא במסגרת לימודי הנהיגה) היא חוויה שניתן להשתפר בה אך ורק על ידי ותק, ובהתאם לכך אחוז גבוה מאוד מהתאונות על הכביש מערבות נהגים חדשים, ביחס גבוה הרבה מחלקם בקרב כלל הנהגים. משום כך, ישנן הגדרות חוקיות והגדרות של חברות הביטוח באשר לנהגים חדשים. מבחינה חוקית, נהג חדש הוא כל נהג בעל ותק של פחות משנתיים, ובניגוד לאמונה הרווחת - אין לכך קשר לגיל הנהג.

מושגי יסוד בביטוח לנהג המתחיל

מבחינה חוקית ומבחינה ביטוחית, כל נהג עם ותק של פחות משנתיים הוא נהג חדש, אך רק נהג שמוציא רישיון מעל לגיל 24 פטור מחובת המלווה, שקיימת כידוע לנהגים חדשים שגילם מתחת ל-24. גם הגבלת מספר הנוסעים ברכב מושפעת מגיל, כאשר נהגים חדשים צעירים מגיל 21 יכולים להסיע 2 אנשים לכל היותר ברכב, ומעל לגיל 21 אין לכך כל הגבלה. מלבד זאת, חוקית על נהג חדש לתלות שלט של 'נהג חדש' ברכב בו הוא נוסע בכל עת. עבירות תנועה שמבוצעות על ידי נהג חדש גורמות לענישה משמעותית יותר לעומת עבירות של נהגים ותיקים.

 

מה ההשפעה של היותך נהג חדש על ביטוח הרכב?

האלמנט המשמעותי ביותר שמושפע מהיותך נהג חדש, בכל גיל, הוא הביטוח. ביטוח חובה לרכב, כשמו כן הוא, מהווה חובה עבור כל נהג ועבור כל רכב על הכביש. משום שנהגים חדשים מעורבים כאמור באחוז גבוה של תאונות מסך כל התאונות על הכביש, עלות ביטוח החובה כאשר ישנו נהג חדש שכלול בביטוח היא גבוהה יותר לעומת ביטוח לרכב שלא מבוטחים בו נהגים חדשים. חברות הביטוח מחשיבות גם מעמד של נהג צעיר כמעמד שעולה יותר כסף, וישנן עלויות שונות שחברות הביטוח גובות בהתאם לגיל הנהג - עד גיל 21, עד גיל 24, ולמעלה מגיל זה.

 

אז איך בכל זאת ניתן לחסוך בעלויות ביטוח הרכב?

בשלב זה אתם בטח חושבים לעצמכם שהמצב הזה עלול להיות לא הוגן ודי יקר, ואמנם עבור נהגים טובים ואמינים, גם אם הם צעירים וחדשים, העלויות הגבוהות האלה הן באמת מעט מתסכלות. עם זאת יש היגיון כלכלי רחב מאוד מאחוריהן. אז איך בכל זאת אפשר לחסוך? להתנהל בצורה חכמה כמשק בית. אם אתם משפחה עם מספר רכבים, ביטוח החובה עבור הנהג החדש ו/או הצעיר יכול להיות תקף רק לרכב אחד, וכך גובה הפוליסה לרכב/ים הנוסף/ים יהיה נמוך יותר.

 

נהגים חדשים הופכים לנהגים ותיקים - וזה קורה מהר מהצפוי

כל נהג שאי פעם קיבל רישיון בארץ עבר את מה שאתם עוברים כרגע, ועל אף שזה מעט מתסכל ומעט יותר יקר - השלב הזה עובר מהר מכפי שאתם חושבים. תוך שנתיים מהרגע שבו תקבלו רישיון, אם לא תבצעו עבירות ולא תהיו מעורבים בתאונות, תגלו שעלויות ביטוח החובה שלכם יורדות באופן משמעותי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה