מושגים שחשוב להכיר לפני רכישת דירה



רכישת דירה היא עסקה מורכבת שכרוכה בכסף רב. כסף גדול. הכרת המושגים שקשורים לתהליך ובעיקר הבנת משמעותם תקל עליכם לבצע את העסקה

Pixabay

זיכרון דברים

אחד הדברים החשובים הוא זיכרון דברים: מסמך שבו שני הצדדים מנסחים הסכמות ראשונות בנושא עסקת המקרקעין. המסמך אמור לכלול את הפרטים המזהים של שני הצדדים ואת פרטיו של הנכס, התמורה שתתקבל בגין מכירתו ומועד החלפת הבעלות עליו.  חשוב לדעת, כי מסמך זיכרון דברים תקף כמו חוזה משפטי. לפני חתימה עליו, בהינתן תוקפו המשפטי, חשוב ביותר להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן

טאבו

על מנת לקבע ולעגן את בעלותכם על דירה חשוב לרשום אותה על שמכם בלשכת רישום מקרקעי (טאבו). בארץ קיימות תשע לשכת של הטאבו.

מפרט טכני

חשוב שיהיה בידכם המפרט הטכני של הדירה. אם וככל שיידרשו תיקונים , או אם יתגלעו מחלוקות וסכסוכים בקשר לדירה חשוב שיהיה מפרט טכני לאשש או להפריך טענות. המפרט מהווה חלק בלתי נפרד מהחוזה. המפרט כולל את כל רכיבי הממכר- חומרים, כמויות, גדלים, חנייה, מפרט וכן הוראות אדריכליות והנדסיות לבית ולרכוש המשותף.

שעבוד

פרט חשוב הוא העדר שעבוד. חשוב לברר ולוודא כי דירתו של האדם שממנו אתם עתידים לרכוש דירה אינה משועבדת לבנק, בשל מצבו הכלכלי של המוכר.

מס רכישה

מס רכישה זהו מס שחייב בו כל מי שרוכשים זכות מקרקעין כגון: בתים פרטיים, דירת מגורים,  מבנים ומגרשים לייעודים שונים. מי שקונה נכס משלם מס קבוע מהשווי של הנכס ובשיעור מדורג. מס זה גובה רשות המסים, והוא אינו כלול בשווי התשלים שהקונה משלם למוכר. שיעור המס אינו קבוע; הוא תלוי ומותנה בסוג הנכס ובשווי העסקה. שיעור המס ומדרגותיו מעודכן פעם בשנה, ב- 16 בינואר על פי שיעור עליית המדד.

 

יועץ נדל"ן

לפני רכישת בית פרטי ואף דירה בבניין דירות רצוי ומומלץ להתייעץ עם סוכן נדל"ן שמכיר את המאפיינים המקומיים של שוק הנדל"ן. איכות חיים תלויה באופן ישיר בנגישות ובזמינות השירותים החיוניים והמבוקשים, באיכות האנושית, ניקיון הסביבה והאוויר ועוד.   מיועץ זה תוכלו לקבל מיידע רלוונטי אשר יסייע לכם בעריכת סקר השוק. תדעו במה להתמקד בחיפוש על מה חשוב לשים דגש, על מה אסור להתפשר ועוד.

עסקה של רכישת דירה היא עסקה חשובה מאין כמוה, לא רק בגלל סכום כסף גדול המושקע בה אלא משום שאיכות החיים מושפעת באופן מהותי ממצב הבית, מתחושת המרחב והרווחה שניתן לחוש בו, מהסביבה.

אם זו אמורה להיות העסקה הראשונה שלכם בתחום, אל תבצעו אותה לפני שתוודאו כי אתם מבינים לאשורם את כל המושגים החשובים והרלוונטיים בתחום זה. גם כשהבחירה הגיונית ומושכלת, מבוססת על בסיס  עובדות ונתונים נכו נים, תמיד ייתכנו הפתעות ודברים לא צפויים, אבל תכנון תהליך הקנייה וההתוודעות מבעוד מועד למושגים הקשורים בה מגדילים את הסיכוי כי תבצעו תהליך רכישת דירה מסודר ותקבלו את התמורה הטובה ביותר עליה. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה