מה צריך לדעת על צניחת עפעפיים



ניתוח עפעפיים נחשב לאחד מהניתוחים הקוסמטיים הנפוצים ביותר. במהלך הניתוח מסירים עודפי עור ושומן מהעפעפיים בכדי להקנות לפנים מראה צעיר ורענן יותר. ישנם מקרים שבהם צניחת עפעפיים איננה נגרמת בשל עודפי עור ושומן באזור אלא בשל רפיון השריר אשר אמון על הרמת העפעף, מקרה מעין זה עלול לפגום בשדה הראייה ועל כן במקרה הזה הניתוח הוא הרבה מעבר לניתוח קוסמטי בלבד.

FREEPIK

הגורמים לצניחת עפעפיים

צניחת עפעפיים מערבת שתי בעיות רפואיות שונות: האחת נגמרת בשל התקדמות הגיל וכוללת מצב שבו נוצרים עודפי עור ושומן באזור העפעפיים, בשל אבדן האלסטיות של רקמת העור. המצב המדובר נקרא גם: דרמטוכלזיס. במקרים האלה הסיבה לביצוע הניתוח תהיה לרוב אסתטית. המצב השני אשר מוביל לצניחת עפעפיים הוא מצב הקרוי: פטוזיס. מדובר על מצב אשר כולל נפילה של העפעף העליון וכתוצאה מכך פגיעה בשדה הראייה באותה העין. הסיבות לפטוזיס שונות אך לרוב מדובר על תופעה הנובעת בשל התגברות פיזית, כאשר היא נגרמת בשל התארכות הגיד המחבר בין שריר העפעף לבין העפעף עצמו. פטוזיס עלול להיגרם גם בשל מחלות של שריר או עצב, עקב טראומה מסוימת או שהוא פשוט יכול להיות מולד. כמו כן, הוא עלול להתפתח בשל שימוש ממושך בעדשות מגע.

סיבוכים אפשריים בניתוח עפעפיים

ניתוח עפעפיים להסרת עודפי עור משמש לצורך שיפור המראה האסתטי ובמקרים מסוימים הוא גם יכול להפחית את תחושת הכובד בעפעפיים העליונים במקרה שבו עודפי העור באזור העפעפיים הללו גורמים להפרעה בראייה. ההליך המדובר יכול לשפר גם את שדה הראייה של האדם. חשוב להבין כי קיימים שלושה סוגים של ניתוחי עפעפיים שהם: ניתוח בעפעף העליון, ניתוח עפעף תחתון וניתוח לארבעת העפעפיים.

על אף שניתוח עפעפיים הוא ניתוח פשוט, גם בו כמו בכל ניתוח יכולים להיות סיבוכים שהם תופעות שסוטות מהמהלך הרגיל של ההחלמה ושאינן צפויות בהכרח מראש. הסיבוכים מייצגים למעשה סיכונים שהמטופל לוקח על עצמו. רוב הסיבוכים הם קלים וחולפים מעצמם או שהם ניתנים לטיפול, אך ישנם גם סיבוכים קשים שהתוצאה שלהם יכולה להיות קבועה.

ישנם סיבוכים אשר קשורים לפצע ולצלקת והם כוללים זיהום, פתיחת הפצע, הופעה של ציסטות באזור של התפרים, צלקות בולטות, שינוי בצורה של מפתח העין, כאב כרוני באזור המנותח ואסימטריה בין העיניים. הסיבוכים המדוברים כמעט כולם פתירים. סיבוכים אשר קשורים לעין עצמה כוללים: משיכה של העפעף, התייבשות הלחמית או דמעת, פגיעה בבלוטות הדמע, נשירה זמנית או קבועה של הריסים בעפעפיים התחתונים, אסימטריה בין שני צידי העין ובמקרים נדירים גם דימום כלוא מאחורי הפצע יש צורך לנקז אותו בצורה דחופה.

מהן האופציות הקיימות לטיפול במקרה של צניחת עפעפיים?

במקרה של צניחת עפעפיים, כיום יש טיפול להרמת עפעפיים כגון: 

טיפול באמצעות חומרי מילוי שונים. כמובן שעבור טיפול זה יש להתייעץ עם מומחה בתחום שיתאים את חומר המילוי בהתאם למצב העפעפיים וכן, ימליץ על אופציה אחרת במידה ואופציית הזרקת חומר מילוי כלשהי לא רלוונטית למצבו של האדם. סוג טיפול אחר הוא טיפול באמצעות גלי רדיו. מדובר על טיפול חדשני ולא פולשני לצורך הרמת העפעף. לא כל אדם מתאים לטיפול המדובר וחשוב לבחון את ההתאמה להליך.

כמובן שאם מצבו של האדם לא מאפשר תוצאות יעילות באמצעות טיפולים אחרים להרמת עפעפיים, כדאי לחפש רופא מקצועי ומומחה בתחום ביצוע ניתוח כירורגי להרמת עפעפיים, אשר יבצע את הניתוח עם מינימום סיבוכים ויעניק למנותח את התוצאה הטובה ביותר.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה