מה עדיף, גשר על שתלים או שתלים על גשר?



האמת היא בדרך כלל באמצע, והעדיפות של דבר אחד אל מול דבר אחר היא תמיד ביחס למציאות כלשהי. הבחירה של רופא, במקרה זה רופא שיניים, להמליץ לאדם אחד טיפול בגשר ולאחר טיפול בשתלים אינה יכולה להעיד אלא על אבחנה שונה במצב.

pixabay

השאלה האם להעדיף גשר על שתלים או ליהפך היא לא שאלה שאדם צריך לשאול את עצמו, אלא אם כן הוא האדם המבצע את האבחנה ואת ההמלצה, כלומר רופא השיניים שלכם. מדובר בשאלה מקצועית, וההסבר פשוט: ישנם מצבים בהם עדיף גשר על שתלים, ומצבים אחרים בהם עדיף שתלים על גשר.

 

אז איך מחליטים?

 

כמו שכתר נשען על שתל, עולם הרפואה נשען על מחקרים וממצאים. לאורך השנים נאסף לא מעט מידע אודות הטיפולים המתאימים ביותר לכל מצב ומצב, כרוני או אקוטי, בשיניים או בלסת, או בשניהם גם יחד.

 

המחקרים לוקחים בחשבון פרטים רבים, כולל פגיעה אפשרית או שיפור אפשרי באיכות החיים אשר מתבטאים, בין היתר, בהשפעה על יכולת הלעיסה. פרטים נוספים הנלקחים בחשבון הם עלות מול תועלת, בפן המיידי לעומת עשר, עשרים ושלושים שנים קדימה, ולעיתים קרובות מה שנראה כהוצאה גבוהה יותר כעת מסתבר כחיסכון, ולעיתים אף חיסכון משמעותי לאורך זמן.

 

אלמנטים נוספים שרופא השיניים שלכם לוקח בחשבון כשהוא בוחר האם להמליץ לכם על גשר על שתלים או על שניהם הינם:

 

  • מה מצב בריאות השיניים והפה שלכם סביב האזור הדורש טיפול?
  • האם חסרה שם שן אחת, שתיים או יותר?
  • מה הגיל שלכם בעת הטיפול?
  • איזה אלמנטים תפקודיים עלולים להשפיע על תוצאות הטיפול לאורך זמן?

 

אלו הן רק כמה כותרות, ותחתיהן יש הרבה מאוד מידע נוסף, שנשען, שוב, על מחקרים ארוכי שנים, ועל ניסיון אישי של הרופא המטפל.

 

מה לצפות מרופא השיניים שלי?

 

חשוב מאוד שיהיה אמון רב ברופא השיניים שלכם. הסיבה העיקרית היא שהפה שלכם בידיים שלו, ואם אתם בוחרים לפעול שלא כפי המלצותיו, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב של פגיעה בשיניים. פגיעה במצב הפה והלסת עלול להוביל לירידה דרסטית באיכות החיים שלכם, ותיקון של בעיות שלא תוקנו בזמן הנכון או בצורה הנכונה ביותר, לפי המלצת הרופא המטפל, עלולות להיות אתגר גדול יותר, ויקר יותר.

 

במילים אחרות, ההמלצה החד משמעית היא לסמוך על רופא השיניים שלכם, ולפעול לפי ההמלצה שלו. הוא רואה את טובתכם לטווח הארוך, ומבין את מצב הפה שלכם יותר מכל אדם אחר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה