מה חשוב לדעת על טיפול בעציצים?



עציצים זה דבר נפלא! הם מקשטים כל מרפסת או גינה, נראים מעולה על אדן החלון, וניתן לגדל אותם בכל מרחב.

כדי שהעציצים יחזיקו מעמד ויראו נפלא בכל זמן, חשוב לטפל בהם כראוי. אז מה צריך לדעת על טיפול בעציצים? הנה כמה דגשים חשובים:

מיקום העציץ בתנאים הנכונים

הקפידו להניח את העציץ במקום מואר או מוצל, על פי הוראות אנשי המקצוע. כאשר אתם רוכשים עציץ במשתלה: כדאי לוודא מה התנאים הדרושים לו. מרבית השתילים יגיעו עם פתקית הוראות שמפרטת את תנאי הגידול. אם חסר לכם מידע, ניתן לגלוש באתרים שעוסקים בגינון, באמצעותם ניתן לחקור אודות תנאי הגידול של כל צמח.

depositephoto

פנימה או החוצה?

חשוב לבחור צמחים שמתאימים למקום בו תרצו למקם אותם. ישנם צמחי בית עמידים,  כמו: ספטיפליום, פילדנדרום קסנדו, קיסוס, סחלבים ועוד. ישנם צמחי שמש כמו: חמניות, גרניום, גרמיות וכדומה. התאימו את העציץ למרחב.

בחירת כלי מתאים

הקפידו שהעציץ יהיה מתאים רחב מספיק, מלא באדמה שאינה דחוסה, ויאפשר גדילה נכונה של הצמח. בחרו את הכלי על פי התאמה למרחב החיצוני או הפנימי, כמו גם על פי הגודל הרצוי של הצמח. אם אתם רוצים להוזיל עלויות ולהיות יצירתיים - תוכלו להפוך אלמנטים קיימים לעציצים, כמו: פחית שימורים גדולה, כדי חרס, קומקומים ישנים ועוד. הקפידו ליצור בכל כלי, מספיק חורים לניקוז המים מן העציץ.

השקיה

מרבית העציצים זקוקים להשקיה יומית, זאת בהתאם לגודל העציץ. צמחים בינונים, יזדקקו לכוס מים אחת ביום. קקטוסים, סחלבים, סוקולנטיים ושאר צמחים מיוחדים - דורשים השקיה אחרת, כמו סחלב שיש להשקות כל 14 יום, או סוקולנטיים שמומלץ להשקות פעמיים בשבוע.

טיפוח

רצוי מידי שבוע לעבור על כל העציצים ולבדוק שהאדמה לא לחה או יבשה מידי. בדקו כי לא התחיל יובש, עובד או ריקבון מימי בעציץ. נקו עלים יבשים, גזמו עלים באמצעות מזמרה, כמו גם מקומות בהם נוצרו פטריות או עובש. השתמשו בחומרי הדברה טבעיים להגנה מפני חרקים וטפילים.

שילוב עם העיצוב

שלבו את הצמחייה עם העיצוב הנתון. לדוגמא: עיצוב גג או מרפסת מלווה בצמחייה ירוקה ועבותה: יראה נפלא! שילוב של צמחים צבעוניים עונתיים בגינה: יאפשר צבע ומראה מטופח. מומלץ לעשות שילוב בין צמחייה ירוקה לצבעונית, בעוד שיש לשלב בין צמחים ירוקים לפרחים צבעוניים, כגון: וינקה, פטוניה, פורטולקה, טגטס, דליה, ורבנה, טורניה, ציניה כדורית, צלוזיה, קולאוס, קוסמוס ועוד. החליפו צמחים שנבלו בפרחים חדשים. בכך, מרחב המחייה שלכם יראה תמיד נפלא ומטופח!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה