טכנולוגיית RFID היא טכנולוגיה המיושמת באינספור ארגונים ומקומות עבודה, כמו גם בבתי עסק שונים ומקומות המקבלים לקוחות וקהל, כך שסביר מאוד להניח שכבר נתקלתם בטכנולוגיה זו (אולי היא אפילו יושבת על מחזיק המפתחות שלכם...), גם אם אינכם מודעים לכך. מהו RFID, היכן הוא משמש ומה חשוב לדעת ולקחת בחשבון במידה ואתם מזמינים קורא rfid או פריטים אחרים של טכנולוגיה זו עבור בית העסק או הארגון שלכם?

Shutterstock

תיוג מבוסס קרבה – RFID

המושג RFID מתייחס לטכנולוגיית תיוג וזיהוי מבוססת קרבה, דוגמת תגי או כרטיסי קרבה. ראשי התיבות מעידות על אופי הטכנולוגיה – RFID – Radio Frequency Identification. מדובר בטכנולוגיה המתבססת על גלי רדיו על מנת לזהות ולתייג משתמשים על פי קרבתם לנקודה קבועה מסוימת, זו בה מוצב קורא rfid המיועד לקרוא את הכרטיסים או התגים של המשתמשים.

אם עד כאן לא ממש זיהיתם על מה מדובר, חשבו על האופן בו אתם נכנסים למקום העבודה, לחדר הכושר או הבריכה בהם אתם מתאמנים – האם אתם מחזיקים בכרטיס או תג כלשהו אשר רק באמצעותו אתם יכולים להיכנס לאותו מקום? במידה ואתם מעבירים את הכרטיס שלכם בקרבה לקורא המיוחד בכניסה, כמו גם במקרה בו יש לכם תג פלסטיק קטן על מחזיק המפתחות המאפשר לכם להיכנס לחדר הכושר או לחנייה במקום העבודה – אתם משתמשים בטכנולוגיית RFID.

ניתן למצוא כיום מגוון של גרסאות למוצרים בהם עושים שימוש במסגרת טכנולוגיה זו. כרטיסים מגנטיים "סטנדרטיים" הם כמובן מהמוצרים הפשוטים והראשונים של טכנולוגיה זו, אך מאז התווספו גם תגי הפלסטיק אותם ניתן למצוא על מחזיקי מפתחות רבים בישראל כיום, ובמקומות שונים עונדים העובדים גם צמידי קרבה – צמידים צבעוניים קטנים אותם עונדים על פרק היד, על מנת לאפשר כניסה חלקה ומהירה בכל פעם שנדרש להיכנס למקום אליו מורשים להיכנס רק בעלי אישור או הרשאה ספציפיים.

כרטיסים, צמידים ותגי קרבה למיניהם הביאו לשיפור וייעול של ממש בתחום של בקרת כניסות וניהול ש מערכות נוכחות – מדובר בדרך מצוינת לעקוב אחר הנוכחות של העובדים במקום עבודה, למשל (במיוחד כשמדובר בארגון המעסיק כמות גדולה של אנשים, כך שקשה מאוד לעקוב אחד הנוכחות של כולם לאורך היום כולו), ולכן מכניסה אפשרויות חדשות ומתקדמות ביותר לעולם הניהול כיום.

 

 

 

מזמינים RFID – למה חשוב לשים לב?

נניח וגם אתם מעוניינים להזמין ציוד RFID זה או אחר עבור מקום העבודה או הארגון שאתם מנהלים או רוכשים עבורו ציוד – למה חשוב שתשימו לב?

ובכן, בתור התחלה חשוב להבחין בין המוצרים והאביזרים השונים הזמינים בטכנולוגיה זו – מצד אחד יש את כרטיסי ה RFID, בין אם מדובר בכרטיס קרבה של ממש, בתגי קרבה למחזיקי מפחות או בצמידי קרבה צבעוניים. מצד שני נמצא סוג זה או אחר של קורא rfid, המאפשר לקרוא את כרטיסי/צמידי הקרבה ולזהות בדיוק מי עבר כאן ומתי, כמו גם לאפשר לו להיכנס למקומות מסווגים, במקרים רבים. מומלץ ביותר כמובן לרכוש את טכנולוגיית הקרבה הרלבנטית (כרטיסים, תגים וכו') ואת קוראה ה rfid מאותה החברה, על מנת שאלו יתקשרו ביניהם בצורה הטובה והחלקה ביותר. אחרת, במידה והקורא אנו מתקשר בצורה טובה עם אביזרי הקרבה, עלול להיווצר בלגן גדול וצוואר בקבוק, למשל בדלתות בהן נדרש הסיווג המתאים על מנת לפתוח אותן.

בנוסף, כדאי לבחון גם את טווח תדרי השידור בהם עובדת טכנולוגיית ה RFID שאתם רוכשים, שכן במקומות רבים ייתכן ותהיה "התנגשות" בין התדרים של מכשירים אחרים לבין אלו של קורא ה rfid והצמידים או הכרטיסים, כך שכדאי לרכוש כאלו המסוגלים לשדר בטווח רחב יחסית של תדרים, כך שתוכלו למצוא תדר "נקי" וחופשי מהפרעות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה