מה זה בטון אדריכלי?



בכל הנוגע לעיצוב, בשנים האחרונות העיצוב התעשייתי (שהיה אופנתי בשנות ה20 עד שנות ה 50 ) הפך לשם דבר והוא צובר פופולאריות וזאת בשל היותו ייחודי, גס אך כזה שמשתלב בהרמוניה עם שלל מבנים וחללים. אחד האלמנטים הבולטים בעיצוב בסגנון התעשייתי הוא שימוש בבטון חשוף שנקרא גם 'בטון אדריכלי' – שימוש שמקנה את המראה הברוטאלי, הלא מתפשר והאמיץ.

קרדיט לתמונה: Creative Walls

כיום ישנם שלל מעצבים כמו גם אנשים פרטיים אשר משתמשים  בבטון אדריכלי לעיצוב קירות, נישות, מטבחים, מדרגות, מרצפות ושלל אלמנטים ברחבי המבנה.

 

אבל מה צריך לדעת על בטון מסוג זה?

בטון אדריכלי הוא חומר שנוצר מתערוכת של בטון לבן המעורב עם צבעים שונים שהופכים אותו לחומר המתאים לעיצוב, בזמן שהבטון, לאחר שילובו עם הגוונים השונים: נוצק אל תבניות ייחודיות שהופכות אותו לאלמנט מעוצב שמתאים לעיצוב של קיר גדול, מרצפות, עמודים דקורטיביים ועוד.

הבטון שבשניים האחרונות שימש כחיפוי או כחומר בסיס, תופס את הבמה והופך לאלמנט אדריכלי שקשה להתעלם ממנו. בטון מסוג זה נחשב גם יפה ומעוצב אך חשוב מכל – הוא מיוצר בתהליכים ידידותיים לסביבה, הוא חזק במיוחד ועמיד מפני לכלוכים.

 

אז מה אפשר לעצב ולבנות מבטון אדריכלי?

בבטון מסוג זה משתמשים לעיצוב שלל חללים ביניהם בתים פרטיים, מסעדות, מלונות, חנויות, אולמות תצוגה ועוד.

באמצעות הבטון ניתן ליצור שלל אלמנטים ביניהם:

מרצפות – באמצעות מרצפות בטון ניתן להקנות לכל מבנה מראה מודרני, ייחודי ונקי. את המרצפות והמראה הכללי של החלל משלבים עם אלמנטים כמו בוצ'רים גסים שמשמשים כמשטחי עבודה, שולחנות במראה כבד וכפרי, מטבח עשוי נירוסטה ואף אלמנטים משנות העשרים והחמישים של המאה ה 20, כגון: סירי אמייל גדולים, מנורות פחם צהובות, צנצנות גדולות שמעטרות את המטבח ועוד.

חיפוי קירות באמצעות בטון אדריכלי – כיום החלה לצמוח מגמה של קירות בטון מעוצבים. קירות אלה המעוצבים בשלל טקסטורות וחיתוכים יפים, מותקנים על ידי המומחים בצורה בטיחותית על גבי הקירות הסטנדרטיים והם מאפשרים מראה מיוחד ודקורטיבי לכל חלל.

מדרגות – גם מדרגות בטון הפכו בשנים האחרונות לשם דבר, בעיקר שמשלבים אותן עם מעקות עשויות זכוכית או אלומיניום.

לסיכום, אם המראה התעשייתי שהיה נפוץ בשנות העשרים עד שנות החמישים 'עושה לכם את זה', אם אתם רוצים להתנהל ולחיות במבנה בעל מראה תעשייתי מיוחד ואם אתם רוצים לחדש ולייצר בחלל שלכם אווירה נעימה – בטון אדריכלי הוא אלמנט שחשוב לשים לב איליו בזמן הבנייה ועיצוב החלל.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה