מה ההבדל בין תכנון לטווח ארוך או קצר?



הצבת יעדים היא כלי חיוני ורב עוצמה, שעוזר לקבל שליטה על החיים ולהתקדם בכיוון הנכון לעבר המקום אליו אתם רוצים להגיע.

depositphotos

יעדים לטווח קצר וארוך עוזרים להתאים את הפעולות והמשאבים לחזון שלכם לעתיד. דוגמה טובה לכך היא תוכניות חיסכון של גופים פיננסיים, אשר מחולקות ומשווקות בהתאם לטווחים שונים: קצר או ארוך.

באופן דומה, אתם צריכים לתכנן את היעדים שלכם. חשוב שתבינו את ההבדל בין תכנון לטווח קצר או ארוך, ומדוע חשוב לעשות את שניהם במקביל כדי להצליח בחיים.

אסטרטגיה

מטרות ארוכות טווח הן אסטרטגיות במהותן, וזו הסיבה שהן מעצבות את כיוון חייכם. הן דורשות הרבה תכנון בהיבטים שונים. מנגד, גם יעדים לטווח קצר דורשים אסטרטגיה מסוימת, אך משקפים יותר את הביצועים הנוכחיים שלכם מאשר את מידת ההצלחה הכללית.

משמעות הדבר, היא שהאסטרטגיה שלכם מבוססת במידה רבה מידת הקרבה שלכם למימוש המטרות הסופיות שלכם. איפה אתם כרגע במסע? האם אתם עדיין מנסים לסיים את הק"מ הראשון בלי לעצור, או שכבר התקרבתם לקו הסיום של המרתון?

ברגע שתעמדו ביעד שקבעתם לטווח ארוך, תוכלו להסתכל אחורה, ולזהות כמה היה חשוב להשיג גם יעדים לטווח קצר לאורך הדרך.

מוטיבציה

רבים נאבקים לשמור על מוטיבציה ועל פוקוס, במרדף אחר יעדים ארוכי הטווח שלהם, מכיוון שהשגתם נראית רחוקה כל כך. מצד שני, זה יכול להיות קל לשמור על מוטיבציה תוך כדי חתירה לעבר מטרה קצרת טווח, מכיוון שאתם יכולים לראות התקדמות מהירה.

זו הסיבה שמטרות לטווח קצר כל כך חשובות - הן מעניקות לכם את תחושת הסיפוק שאתם צריכים כדי להמשיך, כך שלא תישארו בתחושה שאתם לא מתקדמים או שאתם אבודים במסע שלכם.

גמישות

היעדים שלכם לטווח הקצר צריכים להיקבע עם דד-ליין סופי ולהיות יחסית קלים להשיג, מכיוון שאתם לא מקציבים לעצמכם זמן רב להשלימם. כלומר, הם לא ממש גמישים. אם הצבתם לעצמכם מטרה קצרת טווח להשיג ציון טוב בבחינה, לא סביר שתשנו את המטרה במהלך ההכנה שלכם לבחינה.

מנגד, בגל הנוגע למטרות שלכם לטווח ארוך, לפעמים נדרש מאבק של ממש. ככל שנסיבות החיים שלכם משתנות, המטרות שלכם עשויות להשתנות גם כן.

לדוגמה, נניח שאתם חולמים לטוס לטיול מסביב לעולם, אבל רגע לפני שאתם יוצאים לדרך אתם פוגשים את אהבת חייכם. זה עשוי לשנות את המטרה שלכם, כי תרצו להישאר קרובים לבחיר/ת ליבכם.

לסיכום

אם תצליחו לייצר את ההפרדה הנכונה בין שני סוגי היעדים, ולתכנן עבור כל אחד מהם בצורה יעילה, תוכלו לעמוד ביותר מטרות ולהגשים חלומות. בעזרת תוכניות חיסכון משתלמות, אתם יכולים לוודא שתמיד יהיה לכם מספיק כסף, הן עבור מטרות לטווח קצר והן עבור מטרות לטווח ארוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה