מה הדגשים בעת עיצוב חדר שינה?



עיצוב חדר שינה מתחיל בשינוי של צבע הקירות וממשיך בבחירת מיטה ומזרן, החלפת תאורה והוספת פתרונות אחסון. כך תעשו זאת נכון

Pixabay

עיצוב פנים מקצועי של חדר שינה ללא חדר רחצה או חדר ארונות עולה 2,000-5,000 ש"ח, בעוד עיצוב חדר שינה קומפלט כבר יעלה 3,500-9,000 ש"ח. לשם השוואה, עיצוב חדר ילדים סטנדרטי יעלה 2,000-5,000 ש"ח ועיצוב מטבח יעלה 3,500-7,000 ש"ח – לא כולל הרהיטים ומכשירי החשמל.

אך האמת היא שאת רוב הפעולות הנדרשות לטובת חדר שינה קומפלט ומעוצב אפשר לבצע באופן עצמאי. קודם כל, מה שכדאי לעשות הוא להגדיר את מסגרת התקציב ולהחליט במה מוכנים להשקיע. בנוסף, ניתן לקבוע סדר עדיפויות ואפשר גם להשאיר חלק מהרהיטים ומכשירי החשמל כדי לחסוך בהוצאות. בהמשך, כל שנשאר הוא להיכנס לעובי הקורה ולאמץ עוד כמה דגשים מרכזיים:

  1. שינוי צבע הקירות

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בחדר השינה, כפי שאפשר לראות מיד אחרי שמשנים את צבע הקירות. האפשרות הראשונה היא לצבוע את הקירות מחדש ולשלב גוונים מרעננים שמתאימים לחדרי שינה. האפשרות השנייה היא להדביק טפט על גבי הקיר המרכזי שמאחורי המיטה, כדי שבעתיד ניתן יהיה להחליף גם אותו בקלות ובמהירות.

את צבע הקירות רצוי להתאים לאופי של החדר ותוך התייחסות להבדלים בין חדרי שינה של הורים וילדים. רוב בני הזוג יעדיפו צבעי פסטל לקירות של החדר שלהם, בעוד ילדים ובני נוער ירצו לתלות על הקירות פוסטרים ותמונות ולכן כדאי שהרקע יהיה ניטרלי.

  1. בחירת המיטה והמזרן

החלק הכי דומיננטי בחדרי שינה מעוצבים היא המיטה. עוד לפני שבוחרים את המזרן שאחראי על תמיכה אורטופדית לצוואר ולעמוד השדרה, צריך למצוא מיטה מעוצבת וחזקה עם בסיס יציב. כמו כן, כדאי לנצל את ההזדמנות ולעצב את חדר השינה עם בסיס מתכוונן להתאמת המיטה לקימורי הגוף של כל משתמש.

את המזרן בוחרים בעיקר לפי שיקולים בריאותיים. פחות משנה איך המזרן נראה או מה המידות שלו, כל עוד הוא מתאים למיטה ולצרכים האישיים. במידה וקיימת התלבטות בין סוגי המזרנים, ניתן להגיע לאולמות התצוגה ולהשוות בין מזרני ויסקו, לטקס וקפיצים.

  1. החלפת תאורה

גופי תאורה חשובים מאוד בחדרי שינה כי בעזרתם אפשר ליצור אשליה אופטית של חלל פתוח ומרווח. בהקשר הזה, הדגש הראשון הוא לא להסתפק רק במנורות שעומדות ליד המיטה אלא לתלות נברשת מרכזית. הדגש השני הוא לחבר את גוף התאורה לעמעם (דימר) וכך לשלוט בעוצמת האור בשעות שונות של היום

התאורה המלאכותית בחדרי שינה לא אמורה לבוא על חשבון אור השמש. בשביל לשלוט באור השמש, מה שצריך לעשות הוא לתלות וילון עדין על גבי החלון. כך שומרים על פרטיות ודיסקרטיות, אך מצד שני מאפשרים לאור הטבעי לחדור בעדינות לתוך החדר ולייצר אווירה נעימה ומשפחתית.

  1. הוספת פתרונות אחסון

נוחות בחדרי שינה מעוצבים היא פונקציה של מקום פנוי. בין אם מדובר בחדר גדול או קטן מהרגיל, מה שכדאי לעשות הוא להוסיף לו כמה שיותר פתרונות אחסון. בפועל, אפשר לבחור בין ארון הזזה מרכזי, לתלות מדפים או להוסיף שידה וכמובן גם לשלב בין פתרונות אחסון שונים.

בסופו של דבר, חדר שינה קומפלט מתאפיין בעיצוב אחיד שבו מספר מרכיבים בולטים. האחידות נמדדת באופן שבו חדר האמבטיה, חדר הארונות והחדר עצמו מתכתבים ומשיגים הרמוניה. אם רוצים לעצב את החדר לבד, כדאי לשמור על הדגשים המרכזיים ולהקפיד להישאר בתוך מסגרת התקציב.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה