מה באמת חשוב לדעת על גמילה מקנאביס?



אתם שמים לב שאחד מהילדים שלכם מעשן קנאביס בצורה הרבה יותר מידי מוגזמת? או שאולי מדובר על אחד מהחברים הכי טובים שלכם שמכור? האמת היא, שזה לא משנה על מי מדובר. מה שבטוח, זה שצריך לעזור לאותו אדם. אומנם זה נכון שקנאביס נחשב לסם יחסית קל וגם הגמילה הפיזית מקנאביס אינה מאוד מורכבת, אך בפועל, אי אפשר להתעלם מהאספקט הרגשי. גמילה מקנאביס, כמו כל גמילה אחרת, כוללת חלק רגשי משמעותי ביותר שאם לא נטפל בו, לא באמת נעזור לאותו אדם מכור. לכן חשוב לתכנן את הדברים ולראות כיצד אתם מתכוונים לסייע לאדם המכור. בנוסף, חשוב להבין שגם הגמילה מחומר כמו קנאביס דורשת זמן. זה תהליך וזה לא באמת משהו שאפשר לעשות ככה סתם ביום-יומיים.

pixabay

גמילה מקנאביס – במי אפשר להיעזר?

 

ברור לכם שאותו אדם שאתם אוהבים זקוק לעזרה? הוא חייב לעבור גמילה מקנאביס ואתם רוצים לסייע? אם כך, חשוב שתבינו: מרכז גמילה פרטי להתמכרויות זו הכתובת הנכונה. הגמילה הפיזית והנפשית מקנאביס תהיה הרבה יותר יעילה אם היא תהיה מודרכת. יש הרבה מאוד מקרים שאומנם המכור מביע רצון להיגמל והוא גם בעל כוח רצון עז, אך בפועל, זה לא תמיד מספיק. לכן כדאי לחשוב על האפשרות של עזרה מסודרת במרכז גמילה. במקום כזה יידעו איך לעזור לאדם המכור ולכן ההסתברות שהוא יצליח להיגמל תהיה הרבה יותר גדולה. מרכזי גמילה פרטיים מציעים שיטות שונות של תהליכי גמילה ולכן חשוב לבדוק, בין היתר, לאן אתם פונים ובאיזה מרכז גמילה אתם בוחרים. הרעיון הוא לתת לאותו אדם מכור את הטוב ביותר. לכן חשוב לבדוק כמה שיותר נתונים מראש על המקום שבו יעזרו לו להיגמל, כי הרעיון הוא להרגיש תחושת הצלחה. אתם רוצים לעזור למכור להרגיש הוא יכול להצליח לשנות את חייו ולכן יש טעם לפנות אל המקום המקצועי והטוב ביותר שקיים בתחום הזה.

 

מה חשוב לבדוק כשמחפשים מרכז גמילה?

זה לא משנה אם מדובר על גמילה מקנאביס או על גמילה מאלכוהול. זה גם לא חשוב בן כמה האדם שאתם רוצים לעזור לו להיגמל. מה שכן חשוב, זה לבחור את המקום המוביל בארץ. לכן, בבואכם לחפש מרכז גמילה פרטי להתמכרויות, כדאי יהיה לברר גם מה חושבים עליו אחרים. למשל, הורים אחרים ששלחו להם את ילדיהם – מה הם חושבים על המקום? האם הם ממליצים עליו? ועל איזה עלויות מדובר? רצוי מאוד לבדוק את כל הפרטים האלה מראש. אתם יכולים להיות בטוחים שאם האדם המכור יהיה בידיים טובות ואם המומחים לענייני גמילה יעזרו לו, התוצאה תורגש. אין ספק שלהיות מכור למשהו, ולא משנה למה, זו תחושה לא טובה. זו תחושה של חוסר שליטה וצריך להחזיר את השליטה לידיו של המכור. כך הוא יוכל לצאת לדרך חדשה בחיים, כך שרצוי למצוא עבורו עוד היום מרכז גמילה מוביל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה