מהו האבזור הרפואי המומלץ לקשישים?



בגיל מבוגר, הגוף נעשה חשוף ורגיש יותר למחלות. קשישים זקוקים לסביבה יותר מוגנת ובטוחה, ביחס לצעירים. באמצעות אבזור רפואי מתאים, ניתן לשפר לאין ערוך את איכות החיים של המבוגרים. אבזור כזה יכול לשמור על הבריאות ולשפר את התפקוד, הן בסביבה ביתית והן במקומות אחרים, מחוץ לבית. נציג בשורות הבאות שורה של אביזרים רפואיים מומלצים, ואף נציין במה טמונה חשיבותם הרבה.

FREEPIK

הסכנה – נפילה, הפתרון – הליכון

עם העלייה בגיל, הגוף נחלש וזה טבעי. המפרקים כבר לא מה שהיו. השרירים כבר לא מה שהיו. האינסטינקטים הרבה פחות חדים ומהירים. לעיתים מצבים רפואיים פוגעים בשיווי המשקל. לכל זה יש משמעות מרכזית אחת – עולה מאוד הסיכון לנפילה. יותר מזה, הסיכוי להיפגע קשות עולה, גם במקרה של נפילה שלא תזיק כלל לאדם צעיר. אם כן, כאשר מבינים מהו הסיכון, צריך להביא בחשבון את השימוש בהליכון. זה נכון שיש קשישים שמרגישים כי הליכונים לקשישים גורמים להם להרגיש "זקנים". אף אחד לא אוהב להרגיש פחות עצמאי מכפי שהיה בעבר. אבל החלופות הרבה יותר גרועות. שאלו כל רופא בחדר מיון ותשמעו על קשישים וקשישות שרק לאחרונה הגיעו לטיפול בשל פגיעה מנפילה. שברים קשים, שטפי דם, פגיעת מפרק בלתי הפיכה ולפעמים פגיעת ראש וחליל, מוות. לכן, גם אם הליכונים נראים בתחילה מסורבלים, הרי שמתרגלים אליהם מהר מאוד. וכאשר הם מונעים פציעות, סבל וכאב, הרי שחשיבותם איננה מוטלת בספק.

תמיכה ביתית - מאחזי יד ואביזרי תמיכה ביתיים

בעוד שהליכון מספק תמיכה בזמן הליכה מחוץ לבית או בחוץ, לא תמיד זה מספיק. בחדרים מסוימים בבית, יש צורך בהתקנת אביזרי תמיכה נוספים, ייעודיים, ניקח לדוגמא את חדר השירותים. מאחזי תמיכה בשירותים מסייעים לקשישים לשמור על עצמאות תפקודית. הם לא צריכים לקרוא לעזרה על מנת לעבור מישיבה לעמידה. יש הזקוקים לאמצעי תמיכה בסמוך למיטה. מאחזים מתאימים מסייעים להתרומם משכיבה לישיבה (בבוקר) או מעבר מישיבה במיטה לשכיבה (בערב). מאחזים וידיות מותאמות ניתן להתקין בחדרי רחצה, לשמירה על בטיחות בכניסה ויציאה מהמקלחת. המאחזים חשובים מאוד לא רק לבטיחות אלא גם לתחושה של מסוגלות. הם מעודדים את הקשישים להפעיל את הגוף ולא רק לצפות לסיוע צמוד של מישהו אחר, בן משפחה או מטפל או מטפלת. גוף פעיל יותר, שומר מפני התנוונות.

לנשום עמוק - אבזור לשיפור תפקודי ריאות

כאשר קשישים סובלים מירידה בתפקודי ריאות, ההשפעה עלולה להיות קשה מאוד. קשיי נשימה, קוצר נשימה, תחושה של מחנק. זו יכולה להיות תוצאה של מחלה כרונית או תוצאה של מחלה זמנית שנמצאת בטיפול. אך לא משנה מהי הסיבה, אבזור רפואי שיכול לסייע הינו בלון חמצן. כיום ישנם פתרונות נוספים, פחות מסיביים, כגון מחוללי חמצן (יש גם סוגים שמותאמים לנסיעות).

לשמוע טוב יותר - אביזרי שמיעה

ירידה בשמיעה מתרחשת באופן טבעי. אבל כאשר הקושי לשמוע נעשה גדול, זו תהיה טעות לא לטפל בכך. ניתן להשיג כיום אביזרי שמיעה מצוינים, באיכות גבוהה. דגמים חדישים קטנים בהרבה ולא מסורבלים כפי שהיו המכשירים הוותיקים. אבל חשוב להבין כי כושר השמיעה לא רק מועיל לאיכות החיים. זה לא רק מאפשר להאזין למוזיקה, ללכת לסרט או להקשיב להרצאה טובה או לשוחח בטלפון עם חברים או נכדים. מחקרים גילו כי ירידה בשמיעה שלא מטופלת, מעלה את הסיכון להתדרדרות קוגניטיבית. הגוף זקוק לתשדורות מהחושים, הן לשם איכות החיים והן לשם שמירה על יכולת תפקוד טובה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה