מאמנת הכושר שלא מוותרת לאף אחת "הן שואלות אותי 'האם לי זה יכול להצליח??' ואני מאמינה בכולן!"



"אנחנו אף פעם לא יודעות מתי אישה תגיע לנקודה שהיא מחליטה לעשות שינוי בחייה. מחליטה שהיא לא רוצה לוותר על החלום שלה ולא מעוניינת להתפשר על איכות החיים." מסבירה מאמנת הכושר אושרית סוויסה קרסו.

"ברגע שהיא החליטה שזה מה שהיא רוצה לעשות, להיות בכושר, לראות תוצאות חדשות ולהנות מהן, היא תמצא את הדרך לעשות את זה, אם זה לבד לשבת ולקרוא מאמרים באינטרנט או לפנות למאמנת כושר שתכוון אותה."

היום היא מאמנת כושר אישית בתל אביב ובראשון לציון, בת 33 (הייתם מאמינים?) וחטובה מאוד, בעברה ניסתה המון דיאטות ודרכים להוריד במשקל ולהגיע לחלום שהיה לה אז.

"את הדיאטה הראשונה שלי התחלתי בגיל 13. יש לי היסטוריה ארוכה של כל מיני נסיונות להגיע למצב שאני אוהבת את הגוף שלי. פעם ראשונה שנרשמתי לחדר הכושר זה היה בגיל 18. הגעתי חמש פעמים ולא מצאתי את עצמי שם. גם התביישתי מאוד, כולם היו גברים ולא פעם ניסו לעזור לי וללמד אותי ולא אהבתי את זה אז הפסקתי להגיע."

"החוסר בטחון הזה להיכנס לחדר הכושר לבד כאישה הוא משותף להמון. זה לא נעים כשניגש אליך גבר זר ומלמד אותך איך לעשות את התרגיל... אני ביקשתי ממנו את זה?! לכן אני עושה הכל כדי לגרום למתאמנות שלי להרגיש בנוח בחדר הכושר. אני רוצה שהן ירגישו שאני איתן ושכיף כאן! אף אחד לא יכול לדבר איתן כשאני בסביבה."

ובאופן מפתיע את בן הזוג שלה, קובי, ובעלה כיום היא הכירה בחדר הכושר.

"קובי הוא נסיך. הוא לא פנה אליי, הוא שם עליי מאה עיניים וחיכה לרגע הנכון."

היא מספרת בחיוך של אישה מאוהבת.

"אני זו שפניתי אליו. ביקשתי ממנו לעשות לי סטורי ומבין כולם פניתי דווקא אליו. אני מבינה שזה לא היה מקרי. משהו בתת מודע גרם לי לפנות. והוא בשיא חוצפתו!! ביקש ממני את הטלפון שלי. הייתי בהלם וקודם כל אמרתי לו שלא. ואז דיברנו כמה דקות והיה לי כזה כיף אז שיניתי את דעתי ואמרתי שכן."

היום את אוהבת את הגוף שלך?

"איזו שאלה, כמובן. אני לא מושלמת ואין גוף מושלם אבל אני שלמה עם עצמי ומרוצה מעצמי על הכל. זה לא רק הויזואל, אם זה היה רק איך אני נראית, לא הייתי מרוצה. אני נהנית מהכושר שלי, מלהיות חזקה פיזית, מהאופי שבניתי בזכות הכושר ומהבריאות שלי שאני יכולה לסמוך עליה. ההבדל בין הדיאטות שעשיתי בצעירות שלי ולבין אורח החיים שאני מנהלת היום הוא עצום. כל הפעמים בהן ירדתי במשקל בזמנו, עדיין לא אהבתי את התוצאה שלא הייתה חטובה בעיניי. לא ידעתי מהי המשמעות של חיטוב אבל ידעתי שאני לא אוהבת את זה. היום אני מסבירה למתאמנות שלי שהמשקל יורד אבל לא תמיד זה מה שחשוב, יותר חשוב לראות ירידה באחוזי השומן, את הגוף מוצק ואותה מתחזקת."

יש לדעתך נשים שאינן יכולות להצליח?

"אני מאמינה בכולן ולא מוותרת על אף אחת. מבחינה פיזיולוגית אין כאן שאלה, כל אישה עד גיל 60 יכולה לראות את הגוף משתנה בהתאם לפעולות שתעשה. הפעולות צריכות להיות נכונות ולא ממקום של הרעבה עצמית. מבחינה מנטלית, היא צריכה להאמין שהיא יכולה. ביום שבו היא תאמין, שאחרות עשו זאת לפניה וגם הזמן שלה הגיע זה כבר חצי מהפתרון."

תני לנו שלוש המלצות לאימון טוב.

"וואו רק שלוש? יש המון! זה חשוב להבין שכל ה"כללים" בנושאי הכושר והתזונה צריכים להיות מיושמים ביחד. אם האימון שלי מושלם ואני מסיימת אותו בגלידה לא בטוח שזה יעבוד ולהפך.

בנושא האימון אני ממליצה להתאמן באימוני כוח ולשלב תרגילים מורכבים כמו סקוואט, דדליפט, לאנג'ים, לחיצות כתפיים וחתירות, להתרכז באימון ולא להתעסק בטלפון או בהסחות דעת, כל תרגיל דורש ריכוז את זה הרוב לא יודעות שהקשר בין המוח לשריר הוא מהותי כדי לייצר יותר כוח ולהשתמש ביותר יחידות מוטוריות בזמן האימון וההמלצה השלישית היא לגוון בתרגילים אבל לא לגוון יותר מדי שזו גם טעות."

אושרית סוויסה

כמה זמן לוקח לראות שינוי משמעותי?

"שאלה מעולה. באיזו נקודה את נמצאת היום ולאן את רוצה להגיע? כשאני אדע את התשובה, אדע לומר כמה זמן זה יכול לקחת. בכלליות אני יכולה להגיד שאם את מתאמנת באימוני כוח ומשלבת תזונה מתאימה כבר מהשבועות הראשונים צריך להיות שינוי קטן ולאחר חודש גם צריך להיות הבדל. אם אין, זה אומר שהתוכנית לא מתאימה מבחינה קלורית או מבחינת עומסים ורמת אימון. אני רואה ומכירה נשים שמתאמנות שנים באותו האימון ולא רואות שום הבדל. במקרה כזה הן כבר התרגלו שאין תוצאות והמטרה היא רק לשמר את הקיים וזה גם בסדר. אנחנו נשים שונות עם מטרות שונות. אך עבור אלו שלא מרוצות, לא צריך להמתין שנים זה ברור."

"בגישה שלי אני מאמינה שלא חייב לתחום מטרות בזמן. יש כאלו שמנסות לבד וכמובן שלבד זה לוקח זמן כי יש פערי ידע שמעכבים, להכיר וללמוד איך להתאמן ביעילות זה כן דבר שיכול לקחת אפילו חצי שנה ויותר. אך אם זה לא יקרה תוך X זמן צריך להתייאש ולוותר? ממש לא. תמשיכי לנסות עד שתמצאי את הדרך שעובדת! כשאני נכנסת לתמונה אני יודעת שהתהליך מתקצר כי כבר עשיתי את זה בעצמי ועם מתאמנות רבות והניסיון מנצח הכל."

 אושרית סוויסה וקובי

רוצה להכיר את אושרית יותר? זה הזמן לבקר באתר שלה:

https://oshritswissa.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה