למה ללמוד תואר ראשון במקצועות הומניים



במציאות בה כבר בבית הספר מעודדים תלמידים ללמוד מתמטיקה ברמת 5 יחידות, נראה כי תחומי הלימוד ההומניים מאבדים מחשיבותם. האם לימודים כמו ספרות, היסטוריה, ומדעי המדינה לא נחשבים מקצועות שכדאי ללמוד לתואר ראשון? הנה כמה סיבות ללמה דווקא כן:

pexels

איך נתפסים לימודים הומניים בעיניי מנהלים בתחומים שונים?

אם גם אתם חושבים שלימודי הנדסה הם העתיד, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הזו. מסתבר שלא מעט מנהלי חברות גדולות, כן כן, גם חברות הייטק, מעוניינים להעסיק דווקא בוגרי לימודים אקדמאים בתחום מדי הרוח. למה, אתם שואלים? משום שלימודי תואר ראשון במקצועות הומניים מעיד על יכולת חשיבה מחוץ לקופסה, יכולת מחקר וניתוח ויחסי אנוש מעולים.

 

האם יש עתיד לבוגרי לימודים הומניים?

ובכן, העולם בו אנו חיים הינו דינמי ולא צפוי. ניתן לומר שאין שום תחום שבו מובטח עיסוק במקצוע הנלמד (מלבד רפואה). ובכן, אין זה אומר שכדי להצליח בחיים מוטב ללמוד רפואה או תואר במדעים מדויקים למיניהם. תואר ראשון במקצועות המוניים מקנה כלים איכותיים לחיים ומאפשר לעסוק בכל תחום, זאת כיוון שבמהלכו הסטודנטים נחשפים למגוון רחב מאוד של תחומים, של דעות, של מחלוקות ושל סוגיות חשובות. כל אלה הופכים את הבוגרים לאנשים איכותיים וטובים יותר שבסופו של עניין סביר שיצליחו בעיסוקם ויהיו בעלי הכנסה גבוהה. במקרים רבים, אלו אנשים אינטליגנטים מאוד המחזיקים בדעה מוצקה לגבי מספר גדול של סוגיות חברה ופוליטיקה וסביר שהם אלה שיהוו את האליטה של החברה הישראלית בעתיד.

 

אילו כלים רוכשים בלימודי תואר ראשון במקצועות הומניים?

בכל אחד מהמקצועות הנחשבים תחת האסכולה ההומנית, הלימודים מסייעים בפיתוח כישורים טכניים כמו מחקר אקדמי, ניתוח כמותי של נתונים והסקת מסקנות, פיתוח מדיניות וחשיבה ביקורתית לגבי מגוון תחומים וכן פיתוח של כישורי תקשורת ויחסי אנוש.  כל אלה הם כלים יקרי ערך וחיוניים מאוד לחיים, והם מאפשרים התפתחות אישית ברמה גבוהה מאוד.

 

באילו תחומים ניתן להשתלב לאחר הלימודים ההומניים?

כיוון שלימודים אלו כה מגוונים, הם מאפשרים לבוגריהם לעסוק בתחום רחב מאוד של מקצועות. כמו כן, הלימודים מאפשרים לסטודנטים ללמוד לנתח אנשים או אירועים בצורה אינטליגנטית וללמוד כיצד להתבטא ובכתב ובעל פה ולהביע טיעונים במסגרת דיון. בסיום התואר, יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון תעשיות כגון: הוצאה לאור ועיתונות, פרסום, יחסים בינלאומיים, השמה ומשאבי אנוש. כמו כן, במידה וממשיכים ללימודי תואר שני, ניתן להשתלב בתחומי מחקר ואף להמשיך ללמוד ולהשתלב באקדמיה.

 

לסיכום, אם אתם נמשכים למקצוע הומני, לכו אחרי התשוקה שלכם ותרוויחו בגדול. לימודי תואר ראשון במקצועות הומניים יקנו לכם סיפוק ומימוש של העניין האינטלקטואלי האישי שלכם ויבטיחו לכם ידע וכישורי חיים שיביאו אתכם לכבוש איזו פסגה שתשאפו לכבוש.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה