למה חשוב לערוך הסכם ממון גם כשצעירים?



אתם צעירים, מאוהבים ונכון לעכשיו חושבים שתחיו את חייכם יחדיו לנצח ותפתרו כל מריבה או ויכוח אשר עלולים לצוץ בדרך. אבל המציאות עלולה להתגלות קצת שונה ממה שאנו מתארים לעצמנו ברגע נתון. על מנת להתחתן בראש שקט ולהסדיר מי מקבל מה במקרה של גירושין. חשוב להבין שהסכם ממון אינו מיועד לסכסך בין בני הזוג. ההיפך הוא הנכון: ההסכם הוא ערבות לכך שאתם מתחתנים זה עם זו לא מסיבות כלכליות, אלא מתוך אהבה אמתית.

Pixabay

הסכם ממון – קבלו את כל היתרונות

הסכם ממון הוא אחד הדברים הראשונים שיש לחשוב עליהם כאשר אתם מחליטים לנהל חיים משותפים יחדיו. אלה כמה יתרונות חשובים של הסכם הממון שכדאי להכיר:

  • מתאמים את הציפיות – יש שיגידו לכם "למה לחשוב על גירושין עוד לפני שמתחתנים?". העניין הוא שהסכם ממון אינו חוזה המיועד לגירושין, אלא מעין תיאום ציפיות שנועד להבטיח שבמקרה שבני הזוג יחליטו לסיים את ההתקשרות ביניהם, הם יצאו עם רכוש.
  • המציאות הכלכלית כפי שהיא – לפני החתונה, ישנם בני זוג שנוהגים להסתיר את המצב הכלכלי שלהם, מתוך חשש שהצד השני ירצה להיפרד מהם. הסכם ממון מעמיד כל אחד מבין הצדדים במציאות הכלכלית הקיימת ולהתמודד עמה.
  • סימן למצוקה כלכלית שיש לבדוק – לפעמים קורה שאחד מבני הזוג מסרב לחתום על ההסכם. סירוב זה צריך להדליק נורה אדומה אצל הצד השני ולבדוק אם אין חובות כלכליים כלשהם שהוא מנסה להסתיר.
  • להגן על הילדים – במסגרת נישואים שניים, הסכם הממון נועד להגן על זכויות הילדים של כל אחד מהצדדים ולהבטיח שהם לא ייפגעו במקרה של חלוקת הרכוש.
  • להגן על נכסים פרטיים – דירה, רכב ונכסים פרטיים אחרים יהיו מוגנים במסגרת הסכם ממון.
  • מגינים על העסק – אם לאחד מהצדדים יש עסק משפחתי שהוא שותף לו, הסכם ממון טרום נישואין יכול להגן על הרווחים שהוא יניב מהעסק.
  • מקל על הליך הגירושין – איש לא רוצה לחשוב על גירושין רגע לפני החתונה, אך ההסכם הנחתם בין שני הצצדים יכול בהחלט להפוך את הגירושין לקלים יותר, וזאת במקרה שבני הזוג ירצו להתגרש בעתיד.

מה עושים כאשר לוקחים משכנתא?

זוגות רבים עומדים בפני פרק חדש בחייהם שבו הם מעוניינים לקחת משכנתא לדירה כדי להבטיח עתיד טוב יותר להם ולצאצאיהם. העניין הוא שלא פעם חוששים בני הזוג לקחת משכנתא משותפת, מחשש למריבות וסכסוכים על רקע חלוקת רכוש במקרה של גירושין. במקרה זה, הסכם ממון עם משכנתא יכול להיות פתרון טוב. לפני שאתם לוקחים משכנתא, דאגו לנסח סעיפים מיוחדים בהסכם אשר יגנו על כל אחד מהצדדים.

ולבסוף, עריכת הסכם ממון אינה עניין של מה בכך. חשוב לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה אשר יוכל להסביר לכם את כל התהליך. הכירו את עו"ד אורי גנור המתמחה בעריכת הסכמי ממון, שישמח ללוות אתכם בנושא.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה