למה חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים?



אנשים במצב סיעודי זקוקים לטיפול מסיבי ומתמשך. לפעמים אין טעם להישאר באשפוז בבית חולים, בייחוד במצבים שאפשר לקבל את כל הסיוע מהבית. ומה כולל בדיוק סיוע ביתי? שירותים חברתיים רפואיים, טיפול פיסי, וטיפולים בכל מה שקשור לשפה ולדיבור.

freepik

על השאלה החשובה - למה חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים? נענה כי קודם כל מדובר אודות שירות מקצועי בבית של המטופלים, שנועד להנגיש את החללים בדירה ואת הציוד באופן הכי יעיל, מה שמאפשר התנהלות בטוחה והתנהלות עצמאית. חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים משום שאפשר לשפר באופן ניכר את איכות החיים שלהם, בהתמודדות עם קשיים תפקודיים, פיסיים כמו גם נפשיים.

למה חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים?

אין כל ספק כי הסביבה בבית החולים אחרת מסביבת הבריאות בבית. ועל השאלה - למה חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים? נקדים ונאמר כי אם ניקח, למשל, את יחסי העבודה שבין הרופאים או האחיות בבית חולים, נגלה כי עסקינן אודות קשר פחות ישיר, בעוד הרופאים מאוד מסתמכים שהאחיות יבצעו את כל הערכות ויציגו בפניהם את הממצאים. ואילו כאשר האחיות עוסקות בטיפול הביתי, הן משקיעות הרבה פחות עת בניירת, ויותר מתמקדות בטיפול מסור וחם לחולים. חשוב להנגיש את הבית לחולים סיעודיים בשל כך כי מאפיינים מסוימים של סביבת הבריאות הביתית עשויים להשפיע על הבטיחות של החולים ועל איכות התוצאות של הטיפול. הקפדה על שינוי מצב ייחודי של הבית, או לחלופין המידה הרבה של האוטונומיה של החולה במקום משכנו, וכן ישנו פיקוח של רופאים מקצועיים ואנשי צוות, שבוחן את הפיקוח המוגבל על מטפלים שאינם פורמליים, וכולי.

למה כה חשוב לקנות מיטה סיעודית?

ישנה חשיבות מרובה לקניית מיטה סיעודית, בפרט עבור חולים שמרותקים למיטתם, בשל השפע של היתרונות שלה לעומת מיטה סטנדרטית. מיטה זאת בהכרח הרבה יותר נוחה, אפשר להתאים אותה באופן אישי לצרכים של המטופלים. להלן נציג לכם את כל הסיבות שתומכות במיטה סיעודית, כלעיל –

  • מיטות סיעודיות עונות על הדרישות של חולים שזקוקים לטיפול רפואי מתמשך. קל וחומר כאשר מדובר במצבים של חולים עם סיכון ליפול מהמיטה. מצבים כמו למשל – כל מיני ליקויים קוגניטיביים או חולי דמנציה. כמו כן, מיטות אלו עוזרות להפחית את הסיכונים לפגיעה וליצירת שברים בשל נפילה מהמיטה.
  • אין זה קל, כלל וכלל, לטפל באדם שמרותק למיטה. אדם שאנו כה אוהבים וחפצים ביקרו. טיפול מסיבי זה עלול לגבות מחיר של כאבי גב וכאבי שרירים, במידה והחולה מרותק למיטה רגילה. אך במידה והחולה נמצא במיטה סיעודית, המטפל שלו יכול להעלות אותו לכדי רמה שבה הוא עשוי לטפל בחולה מבלי כל מאמץ.
  • חולים שנמצאים זמן רב על מיטה סטנדרטית עשויים לפתח פצעי לחץ. הדבר נובע מכיוון ששכיבה מרובה במיטה רגילה מקושרת עם לחץ, אשר מופעל על המיטה. לחץ אשר מסב לרקמת העור להיתפס בין העצמות לבין המקום, הוא אשר גורם לפצעי לחץ. חולים שצריכים להישאר במיטה, ייטב להם לשכב על המיטה הסיעודית. מדובר במענה מאוד אפקטיבי. מיטה שכזאת מאפשרת לחולה להתאים את המיקום של המיטה, על מנת שהחולה יוכל להעביר את עצמו מצד לצד, בעצמו או עם עזרה.

החשיבות של הייעוץ בטרם רכישת ריהוט סיעודי

אין זה קל להיות חולה, בייחוד לא חולה סיעודי. לפיכך, קודם כל הקפידו להעניק לו תחושה טובה. בכך בהכרח תקלו עליו. יש דברים שממש לא קונים ככה סתם. בלי מחשבה מקדימה. אחד הדברים הללו הוא קנייה של ריהוט סיעודי. הדבר מחייב ביצוע סקר מקדים, כמו גם התייעצות עם מומחים. אנשי מקצוע שיוכלו להמליץ לכם איזה ריהוט כדאי לכם לקנות, כתמיכה במצב הסיעודי שלכם, או של יקירכם. אם אתם מודאגים קצת בהיבט של ההוצאה הכספית, בוודאי תשמחו לשמע הבשורה הבאה – קופות החולים, במדינת ישראל, משתתפות בהוצאות של הריהוט הסיעודי. כמו כן, אתם לא בהכרח חייבים לרכוש אותו, אתם יכולים גם להשכיר אותו. מה שאומר שההוצאה הכספית תהיה הרבה פחות גבוהה. ולסיום, בעודכם רוכשים את הריהוט הסיעודי תקפידו שיגיע אליכם הביתה מתקין מקצועי. לא כל אלמנט קל להרכבה, ועדיף שירכיבו את הריהוט הסיעודי אנשי מקצוע מיומנים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה