לא מטייחים סתם - כללים לביצוע טיח מושלם



ביצוע עבודות טיח כרוך בתהליך מקצועי שיש לו כללים שחשוב ליישם. הכתבה תציג כללים לביצוע טיח מושלם שאין להתפשר או לטייח אותם.

pexels

כלל ראשון – בחירת הטיח

עוד לפני עבודות הטיח יש לבחור סוג טיח איכותי בהתאם למבנה אליו הוא מיועד בהתאם להמלצות השיפוצניק או האדריכל על מנת שההרכב אותו תיצרו יהיה מושלם לצורך המטרות שלכם. בנוסף, ישנם חומרים המתאימים לקירות חיצוניים וכאלו לקירות פנימיים שיש לתת את הדעת עליהם אם רוצים לקבל גימור מושלם. למשל קיר חיצוני אותו מטייחים בחומר המתאים לקיר פנימי, יהיה פגיע למזג האוויר ומהר מאוד יתפורר או ייסדק.

 

כלל שני – הכנת השטח

לפני שמתחילים לטייח יש צורך לנקות את הקירות ממסמרים, בליטות ולכלוך, למלא את החורים בחומר ולשייף אותם. כאשר מדובר בקירות חיצוניים מומלץ לבצע את פעולות ההכנה בהתאם למזג האוויר מכיוון שצריך להרטיב את הקירות לפני הטיוח ולמרוח שכבת צמנט בלי סיד.

 

כלל שלישי – אחידות

כאשר מטייחים קירות חיצוניים או פנימיים יש להקפיד על האחידות כך שהרצף של הטיח יישמר. את שכבת הטיח הראשונה מורחים בעובי שבין 4-6 מ"מ, מחליקים ומיישרים על ידי מוטות ישרים. לאחר 24 שעות מרטיבים את הקירות ומורחים את השכבה הבאה שהיא יותר מחוספסת. שכבה זו יש למרוח בעובי של בין 12-16 מ"מ באופן זהה. בשלב האחרון לאחר 48 שעות, מורחים שכבה נוספת של כ-2 מ"מ. בין אם בחרתם בטיח רגיל או בין אם בטיח תרמי כדי לשמור על הטמפרטורה בקירות החיצוניים, הקפידו על האחידות. בקירות פנימיים בשלב האחרון טייחו עם שליכט לבן רגיל. בניגוד לתהליך הטיוח של קירות הבית, חדר האמבטיה יוצא דופן בשל הלחות הרבה שיש בתוכו. לפיכך, מומלץ לאחר יישום שלושת השכבות לחכות שבועיים כדי להדביק את אריחי הקרמיקה.

 

כלל רביעי – מקצועיות

כדי שעבודות הטיח יצליחו והקירות ייראו חלקים ואסתטיים חשוב לבחור במשפץ מקצועי ובעל ניסיון המקפיד על כל הכללים בין אם מדובר על עובי שכבות הטיח ובין אם מדובר על בחירתו והסוג המתאים לקירות חיצוניים ופנימיים. משפץ בעל ניסיון ומיומנות יתחיל לטייח רק לאחר שבועיים לאחר שיסיים לצקת את הבטון של הקירות ויידע בדיוק את הכמויות הדרושות לו לשם כך. מבחינה מקצועית צריך לדעת כיצד לשלב חומרים שונים על פי הוראות היצרן ושהחומרים הסינטטיים מהם מורכב הטיח לא יהיו יותר מ-5% בכל התרכובת. בנוסף, למשפץ מקצועי תהיה מכונה על מנת לפזר את הטיח באופן אחיד על הקירות כדי ליצור בידוד תרמי אפקטיבי. משפצים מקצועיים משתמשים גם ברשת חזקה כדי למנוע סדקים בעתיד וכדי לחבר בין קטעים של קירות שונים. ככל שתבחרו במשפץ בעל ידע ומיומנות בתחום, כך התוצאות יהיו אופטימליות יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה