לא טסים לחו"ל בלי ביטוח - קבלו את הדרך המשתלמת ביותר



סוף כל סוף פיניתם זמן לעצמכם ואתם מתכננים בלהיטות את החופשה שלכם לחו"ל. הבעיה היא שהביטוח היקר הורס לכם את כל התמונה. עד שמצאתם חופשה המתאימה לכיסכם ואפילו זכיתם בדיל טיסה ממש טוב, אתם נאלצים להוציא כסף על ביטוח נסיעות לחו"ל. העניין הוא שמדובר בביטוח חשוב שלא ניתן לוותר עליו, וגם – בימינו לא חייבים לשלם עליו כך כך הרבה כסף באמת.

Pixabay

מדוע חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח מיוחד אשר נועד לכסות אתכם במקרה של תאונה או פגיעה המתרחשת הרחק מאדמת ישראל. כשאתם יוצאים למדינה רחוקה, אתם רוצים להרגיש בטוחים, בתקווה שהכול יעבור בשלום, כמובן. על פי רוב, ביטוח לנסיעה לחו"ל לרגל חופשה, פגישת עסקים, ביקור קרובים או כל מטרה אחרת, נועד לכסות טיפולים רפואיים בסיסיים, לצד הרחבות שונות לבחירתו של המבוטח, דוגמת אשפוז בבית החולים, פעולות חילוץ או הטסה לישראל. מכל מקום, כל ישראלי יודע שלא טסים לחו"ל ללא ביטוח.

רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל - משתלם יותר ממה שאתם חושבים

איש מאתנו אינו אוהב להוציא כסף מיותר, בייחוד אם מדובר בביטוח לחו"ל שסביר להניח שהוא לא יצטרך. אך היום, אפשר לבצע השוואת מחירים בטוחה בזכות אתר אינטרנט המיועד לכך. אתם יכולים להזין את הפרטים שלכם, את יעד הנסיעה ואת הכיסויים שאתם צריכים, ולקבל בתמורה הצעות מחיר משתלמות. כמו כן, לפני שאתם מחפשים ביטוח לחו"ל, כדאי לחשוב לאילו תוספות תזדקקו באמת. לדוגמה, אם אתם יוצאים לשופינג רגוע ברחובות לונדון או פריז, סביר להניח שלא תצטרכו להשתמש בשירותי חילוץ והצלה. מצד שני, אם אתם אוהבים ספורט אתגרי ויוצאים לרפטינג או לסקי, כדאי בהחלט להרחיב את הפוליסה שלכם. מעבר לכך, אל תשכחו שפוליסת הביטוח נועדה לא רק לבטח אתכם, אלא גם את החפצים שלכם. היא מגינה עליכם במקרה של אובדן חפצים יקרי ערך, דוגמת מחשב נייד, שעון יקר או טאבלט.

להכיר את הסעיפים השונים של הביטוח

כאמור, פוליסת ביטוח לחו"ל כוללת כמה סעיפים. אלה הסעיפים שכדאי לשים אליהם לב:

  • ביטוח כבודה – כפי שנאמר, אתם זכאים לרכוש ביטוח על אובדן חפצים. ביטוח זה מכסה אובדן, גניבה או אי הגעה של החפצים האישיים שלכם 24 ומעלה לאחר נחיתת המטוס. במקרה של גניבה, יש צורך להצטייד באישור מהמשטרה המקומית. ללא אישור כזה, לא ניתן יהיה להפעיל את הביטוח.
  • ביטול הנסיעה או קיצורה – ישנם מקרים שבהם קיימת אפשרות לקבל החזר כספי על ביטול בלתי צפוי או על קיצור הנסיעה. עם זאת, הכיסוי תקף רק במקרה שבו ביטול או קיצור הנסיעה נעשו עקב הידרדרות במצב הרפואי של המבוטח או של בני משפחה ממדרגה ראשונה.
  • כיסוי על ספורט אתגרי – כיסוי לספורט חורף או ספורט אתגרי, במקרה של פציעות ושיהיה צורך לבצע חילוץ. כמו כן, כיסוי זה רלוונטי גם למשפחה עם ילדים אשר מתכוונת להשתתף בפעילויות כמו אופנוע ים.
  • הסובלים מבעיות רפואיות – מבוטח אשר סובל מבעיה רפואית כלשהי מוכרח לעדכן את הסוכן שלו, על מנת שיוכל להתאים לו ביטוח למקרה של החמרה במצב.
  • פעולות איתור וחילוץ – מרבית הפוליסות מגיעות עם שירותים אלה, אך אם הפעולות חשובות לכם, כדאי לברר שוב. כמו כן, אם אתם טסים לתקופה קצרה ולמקום עירוני שבו הסיכויים שתזדקקו לפעולות חילוץ והצלה הוא נמוך, ניתן לוותר על הסעיפים האלה ולזכות בפוליסה זולה יותר.

אילו סעיפים חשוב שיהיו בכל פוליסה?

גם אם אתם רוכשים פוליסה לתקופה קצרה ואתם מעוניינים בסעיפים הבסיסיים ביותר, ישנם סעיפים שעליהם פשוט אי אפשר לוותר. אלה כמה מבין הסעיפים הבולטים שחשוב לוודא שהם קיימים בפוליסה שלכם:

  • כיסוי ההוצאות הרפואיות תמורת אשפוז.
  • כיסוי תמורת העברת המוטח הפצוע בכלי רכב יבשתי (אמבולנס) לבית החולים.
  • פינוי אווירי – לעתים לא ניתן לפנות את המבוטח באמבולנס יבשתי, ולכן הפינוי מתבצע במסוק.
  • העברת הגופה לישראל – במקרה קיצוני וטרגי עלולים בני המשפחה של המבוטח לשאת בהוצאות של העברת הגופה לארץ. לפיכך, חשוב לבצע ביטוח.
  • הטסה לישראל – לעתים יש צורך בהטסה בעקבות פגיעה או החמרה במצב הרפואי. מומלץ לרכוש את הכיסוי, בייחוד אם מדובר במבוטח הסובל ממחלה כרונית.

וכמובן, כפי שהזכרנו קודם, חשוב לכלול את סעיף אובדן/ גניבת כבודה. כיסוי זה יסייע לכם לצאת לחו"ל בלב שקט, בעודכם יודעים שהחפצים שלכם מבוטחים.

ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאמה אישית

כל ביטוח נסיעות משתנה בהתאם למבוטח שמזמין אותו, ובאחריותו של כל מבוטח לוודא שאכן הוא כולל את כל הסעיפים הרלוונטיים עבורו. לדוגמה, נשים בהריון הנמצאות בשבוע ה-30 והלאה צריכות לרכוש ביטוח עם הרחבה מותאמת. כמו כן, נשים הנמצאות בשבוע ה-32 להריונן או לאחר גיל 42 אינן זכאיות להרחבת הפוליסה. בדומה לכך, גם אנשים החולים במחלות כרוניות כמו סוכרת, לחץ דם, מחלות לב או סרטן צריכים לרכוש פוליסת ביטוח המתאימה להם, והם אינם יכולים להסתפק בפוליסה בסיסית בלבד.

 


 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה