כמה זמן מזגן מפוצל מחזיק מעמד? סימנים שיאותתו לכם שהגיע הזמן להחליף



אם יש לכם מזגן מפוצל פגום, או מערכת מיזוג אוויר שמתקרבת לסוף חייה, סביר להניח שאתם משלמים חשבונות חשמל גבוהים במיוחד, מכיוון שמזגן ישן שאינו תקין צורך יותר אנרגיה מהנדרש. לכן חשוב להבין כמה זמן מזגנים מפוצלים מחזיקים מעמד ואיך אפשר לדעת מתי צריך להחליף את כל המערכת או אולי אחד או חלק ממרכיביה.

מזגן מפוצל

אפילו מסנן מלוכלך או שעובד באופן שאינו תקין יכול להוסיף עד 15% לחשבונות החשמל שלכם! אבל אל דאגה, מאמר זה מציג את הסימנים המעידים על כך שתצטרכו להחליף מזגן מפוצל.

חיי השירות הממוצעים של מזגן מפוצל

בואו נתייחס קודם לשאלה העיקרית שלכם: כמה זמן מזגן מפוצל מחזיק מעמד? בממוצע, מערכות מיזוג אוויר מטופחות ומתוחזקות באופן קבוע יכולות להחזיק מעמד בין 15 ל-25 שנים, אבל אורך החיים של המזגן תלוי בסוג המזגן, מכיוון שמזגן בודד מחזיק מעמד בדרך כלל רק עשור. יתכן שתזדקקו לתיקונים או להחלפה מוקדם יותר, במיוחד אם התרחש אחד מהתרחישים הבאים:

יש לכם מזגן מפוצל יותר מעשור

יש להקפיד על תחזוקה קבועה של המזגנים, מכיוון שבהעדר תחזוקה נאותה המזגן עלול לחדול לפעול במהלך השנים הראשונות שלו! אחת הטעויות הגדולות ביותר שאתם יכולים לעשות עם מערכת מיזוג האוויר שלכם היא לא לתחזק אותו לפחות פעם בשנה.

וזה לא הכול. חשוב לזכור שלכל חלק בודד יש אורך חיים משלו. למשל, המסנן של מערכת מיזוג האוויר המרכזית שלכם זקוקה להחלפה או ניקיון לאחר כל שלושה חודשים לפחות. פעולה זו תימשך פעם בחודש אם הפעלתם את המזגן במשך רוב שעות היום. בכל מקררה, אם יש לכם מזגן מפוצל יותר מעשר שנים, הגיע הזמן לשקול להחליף אותו.

המזגן משמיע רעשים מעצבנים

רוב סוגי המזגנים משמיעים רעשים, כחלק מפעולה תקינה שלהם. אבל אם הם משמיעים רעשי שחיקה או רעשים צורמים, אתם כבר צריכים לקחת את זה כסימן ליצירת קשר עם מומחה מערכות מיזוג אוויר.

צלילים אגרסיביים ומפחידים אלה עשויים להצביע על בעיות עם המפוחים, המאווררים או המנועים. אמנם הם אינם מעידים אוטומטית על כך שאתם צריכים החלפת יחידה שלמה, אבל אתם עדיין צריכים לשקול את האפשרות, במיוחד אם אתם צריכים להחליף כל אחד מהחלקים העיקריים האלה שעשויים להיות זמינים במחירים גבוהים.

סוגיית התקנת מזגן מפוצל

במקרים רבים, בניסיון להוזיל עלויות, בעלי בתים בוחרים בשיטת 'עשה זאת בעצמך' להתקנת מזגנים. נכון שאין שום דבר רע בזה, אבל זה הופך לבעיה ענקית כאשר התקנת מזגן מפוצל ללא איש מקצוע מוסמך כרוכה בביצוע טעות במהלך התהליך.

ההשלכות מתבטאות בעלויות נוספות, ושגיאות בהתקנה עלולות לגרום גם למפגעים בטיחותיים. תחשבו על שריפות והתחשמלות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה