כל מה שרצית לדעת על טבעות אירוסין ולא העזת לשאול



ללא ספק אחת המתנות המשמעותיות ביותר אשר גבר מעניק לאישה בחייו וכמובן שבחייה היא טבעת האירוסין, שכן לאחר שהוא יענוד את הטבעת על אצבעה וזאת במידה והיא תענה להצעתו בחיוב הוא יהפוך מאיש רווק לאדם מאורס. לא די בכך שהצעת הנישואים היא מעמד מלחיץ ומרגש בפני עצמו, עוד יש להוסיף לכך את כל הנושא של בחירת הטבעת אשר הופך את המלאכה אף למורכבת פי כמה.

freepik

במאמר זה נעשה עבורך מעט סדר בנושא של טבעות אירוסין, מה משמעות הקראט בזהב? אילו סגנונות של שיבוץ יהלומים קיימים ועוד דברים שכדאי לדעת טרם רוכשים טבעת אירוסין, כדי שכשתיגש למלאכת בחירת הטבעת כבר תדע דבר או שניים, על זהב לבן, זהב צהוב ועל המנהג הכה עתיק של הכריעה על הברך והצעת הנישואים.

סגנונות של טבעות אירוסין

 קיימים מספר סגנונות עיקריים לטבעות אירוסין כאשר החומרים הנפוצים מהם הן עשויות הם פלטינה וזהב, יחד עם זאת ישנן טבעות אירוסין העשויות מנירוסטה, כסף או טיטניום. על אף שאין הכרח לשיבוצו של יהלום בטבעת אירוסין ואף בשנים שלאחר השפל הכלכלי הגדול, חלה ירידה חדה בפופולריות של שיבוץ יהלומים בטבעות אירוסין, קמפיין שיווקי אדיר ממדים של קרטל היהלומים דה בירס שהחל בשנת  1938 הצליח לשנות את המגמה ולהפוך את היהלומים לאבן החן הנצחית והפופולרית ביותר בקרב נשים ובשיבוץ טבעות אירוסין.

מאז אמצע המאה ה-20 ועד היום היהלומים תפסו מושבת קבע בטבעות האירוסין כאשר הסיגנון המוביל לשיבוצם היה הסוליטר, זהו סגנון בו אבן אחת משובצת במרכז הטבעת, החיתוך המקובל ליהלום בטבעת אירוסין הוא חיתוך מבריק.

סגנון נוסף של טבעת אירוסין הוא טבעות אירוסין אשר במרכזן יהלום גדול ובצידו משובצים יהלומים קטנים יותר, בקטגוריה זו ניתן למצוא את טבעות השילוש שבהן שלושה יהלומים זהים בגודלם המשובצים בזה אחר זה ברצף לצד האבן המרכזית.

טבעות אירוסין עשויות זהב

אם יהלום נחשב לאבן החן הנצחית, אזי הזהב הוא לחלוטין המתכת הנצחית. נכון, ישנן נשים אשר יעדיפו דווקא טבעת מכסף, יחד עם זאת כאשר מדובר בטבעת אירוסין לרוב גם נשים אלו תעדפנה לקבל טבעת עשויה זהב לבן אשר מאוד דומה במראה שלה לטבעת כסף.

כידוע זהב כחומר גלם הוא צהוב, אולם יש בו גמישות ורכות וכדי לקבע אותו לתוצר סופי נהוג לערבב אותו עם מתכות נוספות, טבעות אירוסין זהב לבן הן למעשה טבעות העשויות מזהב צהוב, אבץ, ניקל וליגורה (סגסוגת של חומרי גלם) במינונים שונים, כאשר המראה של הטבעת הוא לבן הנוטה יותר לאפור, פירוש הדבר הוא כי הסגסוגת מכילה בתוכה זהב צהוב, נחושת וברזל באחוזים שונים.

מה משמעות הקראט בתכשיטי זהב?

כאמור, תכשיטי זהב אינם עשויים מזהב טהור, אלא מסגסוגת של כמה מתכות בריכוזים שונים. יחידות קראט בתכשיטי זהב הן למעשה מה שמאפשר לנו לדעת מה ריכוזו של הזהב הטהור בתכשיט, ככל שיחידת הקראט גבוהה יותר כך אחוזי הזהב הטהור בתכשיט הם גבוהים יותר והזהב קיים בריכוז גבוה יותר בתכשיט, 24 קראט היא היחידה הגבוהה ביותר המודדת את טוהר הזהב והיא מתייחסת לתכשיט עשוי זהב ב-99%, לפיכך תכשיט עשוי זהב 12 קראט עשוי מ -50% זהב טהור ועוד 50% חומרים אחרים כגון – נחושת, אבץ, כסף, פלטינה ועוד סוגים שונים של מתכות אשר נהוד לערבב עם הזהב הטהור.

עדיין לא הגעתם להחלטה? אפשר להבין אותכם. בחירת הטבעת שבחירת ליבך תענוד שארית חייה זו משימה קשה וצריך להתייחס למשימה הזו ברצינות ולהיעזר בטיפים בבחירת הטבעת המתאימה ביותר.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה