כל מה שצריך לדעת על החיים בבניין משותף



כמות האנשים שמתגוררים במגדלים גדלה מדי שנה. בשנים האחרונות, ישראל נמצאת בתנופת בנייה וכולנו גרים בקומות יותר ויותר גבוהות. עם הנוף והבניינים החדישים והמתקדמים מגיעה בעיה אחת עיקרית – המון שכנים.

freepik

ישנן בעיות רבות שמגיעות עם הכמויות הגדולות של האנשים בביניים. מערכות מורכבות, ובנוסף גם סכסוכי שכנים. איך מנהלים סכסוכים ובעיות הנוצרות? שתי מילים – אחזקת מבנים.

החיים בקהילה יכולים להיות נחמדים, אבל לפעמים ישנן מריבות וחיכוכים בין שכנים.

הסיבות העיקריות לוויכוחים הם נושאים שבאחריותם של כל הדיירים הבניין - השטחים המשותפים.

השטחים המשותפים הללו לדוגמא הלובי, חדר האשפה, החניה ועוד, מובילים הרבה פעמים לוויכוחים על הניקיון שלהם, עלויות של תיקונים, טריטוריה ועוד.

מה ניתן לעשות כדי למנוע לחלוטין את הסכסוכים הללו? להעסיק חברה לאחזקת מבנים. נסביר מדוע.

איך חברת אחזקת מבנים תעזור לכם

נתחיל בהסבר - מה תפקידה של חברה לאחזקת מבנים?
גבייה – חברת אחזקת מבנים גובה את הכספים מכל הדיירים. על ידי כך היא מבטלת את הצורך של דייר אחד "לרדוף" אחרי דייר אחר. במידה ודייר מסויים לא ישלם, הוא יעמוד מול גוף משפטי קצת יותר גדול מאשר שכן. ולכן לרוב חברת אחזקה מסדרת את ענייני התשלומים.

ניקיון – חברת אחזקת מבנים בד"כ שוכרת חברת משנה או מעסיקה עובדים בעצמה. בדרך זו היא דואגת לכך שתמיד יהיה מנקה בבניין. בניגוד למנקה עצמאי שעשוי לעיתים להגיע ולעיתים לא.

אחזקה – דואגת לעדכן את נציגי הבניין בכל הפעולות שבוצעו למערכות התפעוליות בבניין. תפקידן העיקרי ל מערכות אלה הוא לדאוג לרמת מחייה גבוהה בבניין המגורים שלנו. בנוסף, המערכות הללו דואגות שבמקרה חירום יהיה מענה לצרכינו. ישנן מספר מערכות אשר אחראיות לדאוג שבמקרה חירום נמשיך לחיות כרגיך, בין אם זה הגנרטור אשר במקרה חירום מספק לנו חשמל. או משאבת המים שמאפשרת זרימה תקינה של מים גם בקומות הגבוהות.  ועוד מערכות רבות אשר מחויבויות על פי חוק בתחזוקה בצורה מאוד מסויימת על ידי אדם מוסמך בלבד.

ביטוח – חברת האחזקה היא האחראית במידה וישנן תביעות ביטוח. היא זו שמאגדת את ביטוחי הבניין ואחראית להעביר תביעות למקום אליו הן צריכות להגיע.

תשלום חשבונות – במידה ותרצו בכך, חברת האחזקה תבצע בעצמה את תשלומי הבניין השונים. זהו שירות שלא תמיד מתאפשר, ותלוי באם החברה עצמה גם מבצעת את הגבייה.

 

לסיכום, ככל שהבניינים בהם אנו גרים הופכים גבוהים יותר. כך גודל הצורך בחברות ניהול ואחזקה. אין כל ספק שבניין שמנוהל על ידי דיירים שלא עברו התמקצעות בנושא מועד לתקלות רבות יותר, תחזוקה לקויה של מערכות הבניין, וסכסוכים רבים הרבה יותר. לכן, אנו ממליצים לכל אדם שמתגורר בבניין להעסיק חברת אחזקת מבנים שעליה הוא יוכל לסמוך.

ומה לגבי המחיר? חברת אחזקה כמובן גוזרת את הקופון שלה, ובצדק. עם זאת היא גם מוזילה לעיתים רבות עלויות אחרות שאותם הייתם משלמים בעקיפין בלעדיה.

ולכן מכל כיוון אשר תבחנו נושא זה תבינו שחברה כזו היא כבר חובה בכל בניין מגורים בישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה