כך תשפרו את האנגלית שלכם



"רוצים לשפר את האנגלית שלכם?" – איך עושים זאת בגיל מתקדם וכיצד לשפר - לבד או באמצעות קורס? המאמר יציע טיפים לשיפור ולימוד האנגלית.

Pixabay

מדוע ללמוד אנגלית?

האנגלית הפכה לחלק אינטגרלי מחיינו והיא סובבת אותנו כשפה בין לאומית. אנחנו פוגשים אותה בטיולים בחו"ל, אורחים מחו"ל, סרטים, אינטרנט, ספרים ולעיתים גם בעבודה. לנוכח עובדות אלו האנגלית חייבת להיות טובה הן ברמה המדוברת והן ברמת הכתיבה. כולנו למדנו אנגלית בבית הספר ורובינו עשו גם בגרות באנגלית, אך הזמן חלף ואם לא הרבינו להתאמן בשפה חלק מהדברים נשכחו ויש לשפרם ואף לחזור וללמוד אותם באופן יסודי.

 

אנגלית בלמידה עצמאית

לימוד אנגלית אפשרי גם בגיל מתקדם. ניתן ללמוד אנגלית באופן עצמאי ולהקדיש מס' שעות ביום לכך. בנו לכם מערכת שעות בה החליטו לפי זמנכם הפנוי כמה זמן תעסקו באנגלית ביום. אתם יכולים ללמוד בין שעה לשעתיים ביום אך חייבים להתמיד. כדי שהלמידה תהיה מעניינת ולא מתישה נסו בכל יום דרך אחרת ללמידה. אחת מהדרכים המעניינות לשיפור האנגלית היא לגשת לספרייה ולהשאיל ספר קריאה באנגלית ובכל יום לקרוא ממנו פרק. דרך אחרת היא לצפות בסרט או תכנית טלוויזיה דוברת אנגלית ללא תרגום. תוכלו גם לצפות בהרצאות דרך הרשת ללימוד אנגלית או להאזין בעת הנסיעה לעבודה להקלטה או לאפליקציה שהורדתם לטלפון. לאוהבי משחקי המחשב יש אופציה גם לשחק וליהנות וגם לשפר את האנגלית במשחק הדובר בשפה. לימוד אנגלית גם נעשה באמצעות שיחה ודיבור שוטף. מצאו מכר או בן משפחה הדובר אנגלית ושוחחו אתו בטלפון או במפגש רק באנגלית. העיקר שתתרגלו ותתמידו בכך.

 

אנגלית באמצעות קורס

קורס לאנגלית מאפשר התמקדות בחוקי הלשון, הניסוח, השפה המדוברת, אוצר מילים, דקדוק וכתיבה. ישנם קורסים שניתן ללמוד באופן מקוון וקורסים בהם לומדים במוסד הלימודי. כל אחד צריך לבחור את סגנון הלמידה המתאים לאישיותו. בקורס הרגיל מקבלים ספר, דיסק להבנת הנשמע, חוברת קריאה ואוצר מילים והלמידה נעשית באמצעות מורים מקצועיים תוך תרגול מחיי היום יום. הלימודים הם ברמות שונות וניתן להירשם לרמה המתאימה וממנה לצמוח ולהשתפר. בדרך כלל הקורס נלמד בקבוצות קטנות אך בליווי אישי ובנוסף ניתן גם ללמוד אנגלית עסקית. שם מתמקדים במושגים מעולם העסקים, כתיבת חומרים רשמיים, מושגים מקצועיים, כתיבת מיילים ובנייה של הצעות עסקיות.

 

אנגלית באמצעות מורה פרטי

אנשים הזקוקים ללמידה פרטנית יכולים לקחת שיעורים פרטיים אצל מורה מקצועי בביתו או בבית הפרטי שלכם. שם תלמדו כל מה שלומדים בקורס. החיסרון הוא עלויות גבוהות יחסית לקורס או ללמידה עצמאית, אך היתרון הוא הלמידה הפרטנית והאישית. בנוסף, לא תמיד המורה יהיה בקנה אחד אתכם וייתכן שלא יהיה מספיק מקצועי כיוון שהוא ללא פיקוח. בקורס למשל, כל המורים בפיקוח, אנגלית היא שפת האם שלהם ואין צורך להתעסק עם החלפת המורה כאשר אינו מתאים לכם.

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה