כך תשמרו על היגיינת הפה ותחסכו ביקור אצל רופא שיניים




כולנו כבר יודעים כי צחצוח השיניים באופן קבוע, כל יום, הוא חיוני כדי לקבל חיוך מסנוור ושיניים בריאות. אבל מה אם תגזים בכמות הצחצוח? האם צחצוח השיניים שלך יכול להזיק יותר מדי? כפי שנראה, במציאות זה לא שיותר מדי צחצוחי שיניים ביום יכולים להזיק, אלא השיטה השגויה לצחצוח או השימוש בכלים לא מתאימים. אז בואו נסקור את הטעויות הנפוצות ביותר: אם אתה יכול להימנע מהם, אתה תהיה בטוח לשמור על היגיינת הפה ללא דופי.

freepik

צחצוח שגוי

רופא שיניים בראשון לציון מסביר שאם צחצוח השיניים שלך כואב מדי הוא לא מועיל: זה דווקא בדיוק סוג הצחצוח שיכול ליצור בעיות. בפרט, יש צורך להימנע מצחצוח חזק מדי ותנועות אופקיות, שתי ההתנהגויות אלה יכולות לפגוע באמייל השן ובחניכיים.

עדיף לעסות את פני השטח של השן בתנועה עדינה, ואנכית. הכלל הבסיסי הוא "מאדום ללבן", כלומר – מהחניכיים לקצה השן ואז נעבור מלמעלה למטה לקשת העליונה ואז להיפך לקשת התחתונה.

אל תשתמש במברשת שיניים קשה מדי

איכות הזיפים של מברשת השיניים עושה את ההבדל: אם אלה קשים מדי, למעשה, אתם יכולים להסתכן בהרס אמייל השן (אשר ברגע שנשרט לא ניתן לשחזר) ולגרות את החניכיים, במיוחד אם הן רגישות. הדבר הנכון לעשות הוא לבחור מברשת שיניים עם זיפים רכים ואיכותיים.

לנקות כל נקודה של משטח השיניים

בהיגיינת הפה היומית, יש לנקוט זהירות כדי להגיע לכל הנקודות של פני השטח הדנטליים. הזנחת היבט זה פירושה לאפשר היווצרות של גושים ואת מקורם של בעיות כגון כיבים וגירויים. בפרט, יש להקפיד להיכנס עם מברשת השיניים בחללים הבין-דנטליים,שם הלכלוך נוטה להצטבר, ולא לשכוח את ציפויי השיניים הפנימייםץ לעתים קרובות מדי אנו ממקדים את תשומת הלב רק בצד החיצוני שתמיד שחוק מאוד. בדרך זו, אפילו בצחצוח השיניים שלך 6 פעמים ביום, אתה לא תקבל תוצאה משביעת רצון!

חומצה מזיקה לשיניים

מזונות חומציים (כגון מיצי פירות, פירות הדר, משקאות מוגזים ומתוקים) יכולים להשפיע ולהחליש את אמייל השן, או לשחוק אותו. אם אתה לא רוצה לוותר על אמייל השן שלך, אתה חייב לזכור תמיד לצחצח שיניים לאחר שאכלת או שתית מהם, אבל להיזהר, לא מיד! זה טוב לחכות לפחות חצי שעה כדי לא להבריש את פני השיניים כשהן רכות. בדיוק כמו אבן, אמייל נחלש על ידי הפעולה של חומצה.

איך ומתי לצחצח שיניים?

רופאי שיניים ממליצים לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, לאחר הארוחות העיקריות, למשך כ-3 דקות לכל צחצוח. בערב, לפני השינה, זה טוב להמשיך לצחצוח מדויק עוד יותר, לשים לב במיוחד על הרווח בין שן לשן ועל שאריות אוכל שעשויות להדבק.
אם אתה רוצה את זה או רואה שזה הכרחי, אתה יכול גם להגדיל את התדירות, אבל רק אם אתה משתמש בטכניקות הנכונות ובמברשת שיניים מתאימה: לבחור את מברשת באיכות גבוהה, עם זיפים רכים ומנוע חשמלי, המסוגלת לבצע באופן אוטומטי את התנועות הנכונות ולתת לך את האמינות והבטיחות של הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. בחר מברשות שיניים של חברה מוכרת ומומלצת, נס להוועץ בחברים שאולי יוכלו להמליץ לך על הסוג בו הם משתמשים במידה והם מרוצים. פשוט הסתכל סביב, ובדוק מי החבר בעל הפה המריח טוב יותר ובעל החיוך הבוהק יותר.
שמור על השיניים שלך. שיניים בריאות משפיעות התחושה הטובה בכל הגוף, ושיניים כואבות או לא נקיות מספיק משפיעות על תחושת הניקיון הכללית. כאבים בשיניים עלולים להיות כואבים במיוחד ולהפריע לפעילות היומיומית, עד לרמת חוסר יכולת לאכול או לשתות בגלל כאבים.

טיפולים תקופתיים אצל שיננית יעזרו לך לקבל שיניים חזקות יותר בעזרת ניקוי אבנית.
למה אתה מחכה? השתמש במברשת השיניים והטכניקות הנכונות כדי לשמור על היגיינת הפה שלך ללא דופי!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה