כך נעזור לסבא וסבתא להרגיש הכי נוח בבית



עלייה בתוחלת החיים מפגישה אנשים מבוגרים עם סוגים חדשים של קשיים – גם בתוך הבית. אז מה עושים? הנה 5 מוצרים וטיפים שיכולים לעזור לסבא ולסבתא כבר היום

pexels

נכון להיום, מעל 70% מאוכלוסיית הקשישים סובלת ממוגבלות. אם לוקחים בחשבון שתוחלת החיים בישראל עומדת (נכון ל-2016) על 82.41 ושלפי נתוני משרד הבריאות 1 מתוך כל 3 מבוגרים נופל לפחות פעם אחת בשנה, מבינים עד כמה חשוב שנגן על סבא וסבתא.

רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה 5 טיפים ומוצרים ליישום מיידי:

  1. רכשו עבורם כורסאות אורטופדיות

כבר מחר בבוקר אפשר לדאוג להחלפה של מערכת הישיבה בבית בדגמים חדשים של כורסאות אורטופדיות לקשישים מבית עמינח מדיק. בשלב הראשון, החלפה כזו תגן פיזית על מבוגרים כי היא תעזור להם לקום ולשבת בסלון.

עם הזמן, הכורסא גם תעניק למבוגרים את התמיכה האורטופדית הנדרשת באזורים הרגישים של הגב וכך תמנע כאבים. כמו כן, הכורסא לא דורשת התאמות מיוחדות מסבא וסבתא ואפשר להשיג אותה במגוון דגמים, עיצובים וצבעים.

  1. הרגילו אותם לאביזרי עזר וניידות

יכול להיות שהסבא והסבתא שלכם זקוקים לעזרה אך לא יודו בכך, או שהם פשוט לא מודעים לאפשרויות שעל הפרק. כאן התפקיד שלכם הוא להרגיל אותם לאביזרי עזר וניידות ולדאוג שהם יהיו זמינים עבורם.

שימוש בעזרים נועד להקל על הפעילות של בני גיל הזהב ולשפר את הבטיחות סביבם. בפועל, מי שהליכתו אינה יציבה צריך להשתמש לבטיחותו במקל או בהליכון ולהתייעץ עם פיזיותרפיסט לגבי התאמת הגובה. כמו כן, מומלץ לערב מרפא בעיסוק לגבי עזרים להלבשה, למטבח ולשירותים ולהתאים אותם לצרכים הקיימים בצורה פרסונלית.

  1. התקינו לחצן מצוקה

אנשים מבוגרים מרגישים בנוח כאשר הם יודעים שבעת צרה יש להם למי לפנות. אם אתם רוצים להגביר את תחושת הביטחון של סבא וסבתא, כדאי להכין מראש מספרי טלפון חיוניים בכתב גדול וברור ולהניח אותם ליד הטלפון. בנוסף, רצוי להתקין מבעוד מועד לחצן מצוקה.

לחצן מצוקה בבית, על הצוואר או כשעון יד יכול לשמש את סבא וסבתא גם אם הם חלילה ייפלו. מטרת הלחצן היא להזעיק עזרה ויש דגמים שבהם ניתן להשתמש גם בשביל לשלוח הודעת חירום אל אנשי קשר נבחרים.

  1. תאמו בדיקות רפואיות לראייה ושמיעה

רוב האנשים המבוגרים סובלים מנפילות בגלל פגיעה ביכולת המוטורית, אך יש כאלה שאצלם מדובר על סיכון נלווה לפגיעה ביכולת הראייה והשמיעה. במילים אחרות, אם אתם רוצים לעזור להורים מבוגרים להתנהל גם בתוך הבית וגם בחוץ – כדאי שתתאמו עבורם בדיקות תקופתיות.

בדיקת ראייה ושמיעה צריכה להתבצע לפחות פעם בשנתיים. אם יש בעיה שצריך לטפל בה כמו גלאוקומה או קטרקט, הפתרון יהיה לערב אנשי מקצוע ורופא משפחה ובמידת הצורך להגיש תביעה לחברת הביטוח או קופות החולים.

  1. למדו אותם על תזונה נכונה

תהליכים ארוכי טווח הם אלו שנחשבים הכי יעילים עבור אוכלוסייה מבוגרת. אם נרצה לצמצם את הסיכון לנפילות ולהקל על סבא וסבתא, עלינו לעודד אותם לאכול מכל קבוצות המזון ולשתות מינימום 10 כוסות מים ביום.

בסופו של דבר, ילדים להורים מבוגרים מוצאים את עצמם עם תחומי אחריות חדשים שלא הכירו בעבר. יתרה על כך, תחומי האחריות מתרחבים גם לנכדים ויש מקרים שבהם הם דורשים התגייסות משפחתית. בין היתר, ניתן לראות את התופעה הזו על רקע הקשיים של אנשים מבוגרים להתנהל ביום יום ואפילו בבית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה