כיצד נאתר מצב של כפל ביטוחי ומה עושים עם הממצאים?



סעיף ההוצאות השוטף עבור ביטוחים מתחבא לו שם, בין השורות הצפופות של חיובי האשראי. מדובר בחיוב שאנו נוטים לקבל כנתון, כפי שאנו מקבלים את חיוב החשמל והמים. אולם, בחיובים השוטפים והרגילים האלו טמון מידע רב. כפי שנאתר נזילה בבית בעזרת חשבון מים מנופח במיוחד, נוכל לאתר גם חיובי יתר בתיק הביטוחי שלנו. חיוב גבוה במיוחד עלול להצביע על כפל ביטוחי, בעוד חיוב נמוך במיוחד שאיננו רגילים לראות יכול להצביע על הצורך לרענן ולשדרג את התיק הביטוחי בהתאם לשינויים בחיינו.

pexels

כך הכסף שלנו נעלם

המושג כפל ביטוחי מתאר מצב בו יש לנו שני ביטוחים (או יותר) בכמה סוכנויות ביטוח מבלי שנדע על כך. הימצאותו של כפל ביטוחי איננה אומרת שברגע שנממש את הביטוח, נקבל פיצויים מכל עבר – להפך. נקבל בדיוק את מה שמגיע לנו וכל שאר התשלומים השוטפים שלא ידענו שאנו משלמים יורדים לטמיון. אז עם כל התקווה שלעולם לא נצטרך לחשוב על אובדן הכספים בעקבות מימוש הביטוח, אנו עדיין יכולים לערוך בדיקה מקיפה וסדר כדי לחסוך בעלויות השוטפות.

מדוע זה קורה?

המעקב אחר הכסף שלנו הופך עם השנים למורכב. שלא נדבר על ההוצאות שאנו עושים במזומן ועליהם כלל אין מעקב. כנראה שקיים יותר מחשבון עו"ש אחד במשפחה ולכל אחד כזה מצטרפים לפחות שני כרטיסי אשראי. האם מישהו מיושבי הבית מנהל רישום מסודר לגבי מסגרות, חיובים שוטפים בכל כרטיס ויודע מה בכלל יורד מהעו"ש? אם התשובה היא כן, ברכותינו. יהיה לך קל בהרבה לעלות על חיובים כפולים ומיותרים. אם התשובה היא לא – המאמר הזה בדיוק בשבילך ומומלץ לעבור לסעיף הבא.

כיצד נאתר כפל ביטוחי?

ראשית, נערוך הכרות עם אתר נפלא שהוקם על ידי רשות שוק ההון ונותן שירות ללא תשלום – "הר הביטוח". באתר זה נזין את פרטי כל בני המשפחה בנפרד ונקבל מידע עדכני מכל חברות הביטוח הקיימות וקשורות בנו. המידע שנקבל מקיף, אמין ועדכני. החל מהביטוח לרכב (כולל העבר הביטוחי) ועד מידע על ביטוח חיים ומשכנתא. שם נגלה גם מה גובה הפרמיה עבור כל ביטוח וביטוח שעשינו.

דוגמה בולטת לכפל שאנו יכולים להיתקל בו הוא ביטוח משלים עבור תרופות שאינן בסל התרופות. ביטוח זה קיים בביטוחים המשלימים של קופת החולים וגם בביטוח הבריאות הפרטי. זו רק דוגמה אחת לגילוי נפוץ שיכול לחסוך בטווח הארוך תשלומים גבוהים ומיותרים.

עושים סדר בתיק הביטוחי

לאחר שאיתרנו את הביטוחים הכפולים (או כאלה שאינם רלוונטיים או יש לשדרג אותם), נרכז את כל החומר הנתון עבור כל אחד ואחת מבני המשפחה ונשווה לחיובים בכרטיסי האשראי וחשבונות העו"ש שברשותנו. כך נוודא שאנו משלמים בדיוק מה שצריך ואין "חורים שחורים" בתשלום.

נפנה לסוכן ביטוח מקצועי (ונבקש סליחה מהאחיין של בת הדודה של גיסתנו)

כעת, עומדות בפנינו שתי אפשרויות – להשקיע את הזמן הנחוץ בעריכת סקר שוק, עדכון ושדרוג הביטוחים הנחוצים או ביטולם בשל כפל מיותר, או – לפנות לסוכן ביטוח מקצועי ולהעביר לו את המידע הנחוץ להמשך התהליך.

ייתכן כי הגענו למצב של תשלומי יתר בשל היעדר יד מכוונת ומתאימה. ייתכן גם שעשינו את הכל באופן מושלם לפני כמה שנים, אך הזנחנו עם הזמן את המעקב, כי השגרה לעיתים ממסכת את הקשב לפרטים הקטנים. אבל הפרטים הקטנים האלו הם החשובים ביותר ואלו שיחסכו לנו הרבה מאוד כסף. אז שווה להתעורר ולחזור למעקב או לפנות לייעוץ מקצועי ולהבטיח התנהלות רצופה ויעילה ככל האפשר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה