כיצד לבחור בחכמה שירותי מחשוב לעסק?



בשנים האחרונות גבולות הכפר הגלובלי התרחבו לממדים עצומים ורבים מהם אף טושטשו, בד בבד עם העובדה שהמרחקים התקצרו ונראה שהעולם גדול ופתוח אבל בסה"כ ממש קטן. הודות לטכנולוגיה המתפתחת כל העת, היום, הכל נגיש וכולם יכולים להגיע לכל מקום בלחיצת כפתור. זה נכון לאנשים פרטיים ולעסקים גם יחד. אנשים יכולים לרכוש און ליין מכל מקום בעולם ועסקים יכולים לנהל תקשורת עסקית עם ספקים ולקוחות מעבר לים.

freepik

הטכנולוגיה יצרה מצב בו התקשורת מתקיימת 24/7 באופן גלוי אך גם מאחורי הקלעים, אולי זה נראה piece of cake, אבל על מנת שזה יפעל בצורה טובה ואפקטיבית נדרשת הרבה מחשבה ובעיקר מערכות מתאימות ומותאמות ושירותי מחשוב איכותיים.

כאשר מדברים על עסקים ישנה חשיבות כלכלית לפעילות השוטפת והמקצועית ולכן ישנו צורך ממשי במערכות מחשוב ותקשורת חזקות ואמינות ובעיקר בפיקוח ותמיכה מסביב לשעון. כיצד לבחור את פתרונות המחשוב המתאימים?

  • זה הקטן גדול יהיה? כל עסק, בין אם הוא עסק זעיר או ארגון גדול, זקוק לשירותי מחשוב, זאת עובדה שהולכת ומתעצמת עם השנים. אך לא כל עסק זקוק לאותם שירותים וכמובן לא לאותם היקפים. עסק קטן אינו זקוק לשירותים ממוחשבים המותאמים לעסקים הגדולים ולארגונים מורכבים ונדרשת התאמה מדויקת לצרכים וכמובן שגם למשאבים.
  • זה העסק שלי – לא כל עסק בכל סקטור זקוק לאותם פתרונות, יש הבדל בין תחומי הפעילות והצרכים המחשוביים בין עסק יצרני ובין נותן שירותים. זה נכון שיש חלק מהצרכים שהם זהים כמו הקמת מערך מחשבים ותקשורת, אך חלק גדול מהמערכות שונות לחלוטין. הבחירה צריכה להיות באופן פרטני עם הסתכלות על הסקטור בו העסק פועל והאם הוא זקוק למערכת CRM משוכללת, אולי למערכות ERP עם ממשק לניהול מלאי ורכש וכן הלאה.
  • הכי נכון לעסק שלי – רוב בעלי העסקים אינם מודעים לצרכי העסק מבחינת מערכות המחשב התקשורת והמידע, הם רואים רק את החלק שמעל לפני השטח, דהיינו מוצרי החומרה הכוללים מחשבים, ראוטרים, שרתים ומכשירי קצה אחרים, הם לא מודעים לתוכנות הנדרשות, למערך האחסון והאבטחה של המידע והדרך לניהולו הנכון. לכן, כל עסק, בכל גודל עסק זקוק לאיש מקצוע אשר יגיע וימפה את הצרכים, יבנה אסטרטגיה ותוכנית פעולה ליישום והטמעה.
  • מתאים לי – התאמה מדויקת של פתרונות המחשוב לצרכים הספציפיים של העסק יקפיצו את המערך הארגוני והעסקי בכמה רמות. פתרונות מותאמים ללא ספק יבטיחו ייעול ושיפור תהליכים ארגוניים ועסקיים ומעצם כך יובילו לרווחיות וצמיחה.
  • אצבע על הדופק – הבחירה בחברה המתאימה לאספקת שירותי מחשוב איכותיים צריכה להיות מבוססת על כמה פרמטרים, ראשית חשוב לבחון את ותק החברה והאמינות שלה, דבר נוסף שחשוב להבין הוא את המיומנות והמוניטין בתחומים העסקיים. לוודא שלחברה יש מספיק ניסיון ורקורד מוצלח עם עסקים הזהים בגודלם לעסק שלכם. דבר נוסף שיש לבחון הוא את ההתעדכנות של הספק בכל החידושים הטכנולוגים, לראות אם העובדים שם מיומנים ומסוגלים לספק פתרונות גמישים ומעודכנים. הפרמטר הנוסף הוא שירות הלקוחות והזמינות שהחברה מבטיחה. עסק, במיוחד עסקים בינוניים וגדולים, אינם מסוגלים לפעול אם אין להם תמיכה מתמדת וזמינות מלאה, הן במענה על שאלות אקוטיות, סיוע בתקלות וכמובן שירותי תיקון מהירים בעת תקלה רצינית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה